|
Sida 162 av 172
|
|
|---|---|
|
nja du mappar den "rakt av" i programmet. Steg 1 är ca 420 hk , steg 2 ca 470 hk, beroende på oktan och bensin kvalité osv. Toppfarts spärren går bort vid map som standard, du får nog välja bort det om du vil i appen. Pops and bangs väjer du under options, det ingår i priset. De gör ca 290-300 enligt dragy gps. 1= köp flasher modul 2 = välj map , ex steg 1 om du kör OE downpipe. 3 = monitor module om du vill se olika grafer..tändning,temp och 20 saker till typ. Ja finns bara till android.. |
|
|
Tack för info! Ska se om jag kan skrämma liv i gamla android-plattan. Monitor module, är det användbart eller mest för att det är skoj? |
|
| mest för "skoj", kan vara skönt att se så allt står rätt till. Jag använder min lite då och då. Du ser Nm på växellådan,intake temp, tändning,knack sensor osv. | |
|
Jag har följt den här tråden ända sedan jag köpte min M135i -13 för 5 år sedan (då var den 9 månader gammal). Även om jag inte deltagit aktivt genom att skriva själv så har jag läst mycket av era inlägg. Mitt första inlägg blir tyvärr ett negativt sådant. I motorn har ett vevstakslager havererat och spridit metallspån i hela motorn. Så hela motorn måste bytas. Kostnad för detta inklusive arbete är 160.000 kr. Då jag endast har trafikförsäkring blir detta en dyr historia. Jag trodde precis som för tidigare inlägg att BMW skulle gå in och betala goodwill. Men icke, de sa blankt nej. Jag får stå för hela kostnaden själv. Motiveringen var att den var äldre än 5 år. Motorn har bara gått c:a 5000 mil och BMW tycker det är helt enligt plan. Snacka om dålig kvalitet! |
|
|
Aj då! Det var inte roligt! Är din bil trimmad? Går det att komma undan billigare genom att köpa en begagnad motor och göra jobbet på en icke auktoriserad verkstad? |
|
|
En begagnad B58 från M140 går att köpa för 65'. Länk Såg ingen N55-motor, men kollade bara någon minut. Men du kanske kan hitta en sådan och i alla fall halvera kostnaden? |
|
|
nej vad tråkigt ! vilket jvla skit rent ut sagt :( Du får leta begagnat, kolla Tyskland oxå. Hoppas det löser sig för dig ..på billigaste vis. |
|
| Katastrof. Så jäkla illa med totalras och den kostnaden. Jag säger som andra, leta efter utbytesmotor! Sen är jag familjär med femårsgränsen hos bmw. Sen vägrar de GW oavsett om det troligen är ett urpsrungsfel som är mer eller mindre omöjligt att bevisa. Tråkigt hur som. | |
| Bilen är servad som den skall och ej trimmad på något sätt. Jag får titta på begagnade motorer helt enkelt. Men vad är det som säger att den inte går sönder den också? | |
|
ja det vet man aldrig såklart. Tycker BMW har för långa intervaller för oljebyten..jag byter var 1000 mil just in case. Vet du hur långt den gick innan första bytet ? |
|
| Kommer inte ihåg exakt. Mindre 2500-3000 mil någonstans då första garanti servicen gjordes. | |
| ja det är fan helt galet, svårt att bevisa något men nog fan kan de ställa upp med 50/50 eller något tycker man.. | |
| Hittade ingen begagnad motor på nätet tyvärr. | |
|
kan du skriva hela motorbeteckningen här så vi alla kan hjälpa dig att leta ? vi måste nog till Tyskland... |
|
|
så nu fick jag lite Info, tyska kollegor rekommenderar : Länk Finns det kanske någon krockad M135 i Sverige ? Kan vara värt att kolla.. |
|
|
kom en till nu, de skriver att det finns så många olika firmor... Länk lite sisådär med språket...med du hittar säkert något. |
|
| N55B30A heter motorn tror jag. Websidan du länka är ju på tyska :( | |
|
Här hittade jag en begagnad motor: Länk |
|
| ja jag vet, du får hanka dig fram. Skriv en text och skicka samma till flera företag på den sidan. Få lite offerter osv. Du måste få ner priset eller hur, du måste vända på varje lite sten där finns..alternativet är att punga upp 160000:- :( | |
| ja men läs på lite om Nordic motor först, snoka på google osv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.