|
Sida 160 av 172
|
|
|---|---|
| Har haft min 140 inne på första servicen, hann med 2100 mil och 23 månader. Vad blir det för service om 12 månader? Inspektion 1? | |
|
Det finns inga inspektioner 1 och 2 längre. Det var under E39/E46 eran om jag inte minns del. Om 12 månader ska du nog byta bromsvätska, inget mer. Så blev det för mig efter 3 år. |
|
| Ja, kör man inte många mil så hinner man med en oljeservice och ett bromsvätskebyte under de första tre åren. Så den fria servicen är inte värd speciellt mycket. | |
|
Ok jag förstår att jag inte har hängt med i utvecklingen riktigt, men då har det gått 13 år mellan min 320 E46 och min 140 kan jag uppge som försvar ;) |
|
|
Nu är jag klar med styling på min M140. Jag har inga bilder ännu. Det mesta finns och se på Internet :) Kanske det er fler som har funderingar på styling på F21 LCI. Front splitter: KSB Auto styling , okej passform. Kunde kanske varit lite bättre men jag har inget att jämföra med. Sido kjolar: Maxton Design, mycket bra passform. Enkla att montera. Tak spoiler: Maxton design, enkel montering..går inte att göra fel. Rear diffuser: RK Design , bra passform och mycket bra finish ! |
|
|
Någon som vet nåt om denna ? Länk |
|
| Utrustad helt i min smak! Stora plus som navi, h&k och manuell låda! | |
|
@Grelle Har helt varit inne på att köpa en M2 men behöver egentligen 4 dörrar så detta kanske kan vara ett alternativ. Är en standard M140 något att slänga ut på bana ? |
|
|
Jag gjorde första oljebytet igår efter 880 mil. Jag gjorde det själv hemma så det är "extra oljebyte". Köra 3000 mil är för långt.. Oljefilter och oljan såg bra ut, oljan var genomskinlig men luktade "gammal". Oljepluggen satt löst , många har anmärkt på detta från fabrik på andra forum. 0,88 vid 61,5 km/h snittfart på 880 mil. Gott nytt år på er ! |
|
|
Står köpklar för en m140 nu ska inhandlas kommande vecka. Finns 2 alternativ. 1. M140 xdrive 2017, 1500mil Extrautrustning: adaptivt chassi, variabel sportstyrning. Pris: 360.000kr 2. M140 xdrive 2019, 0mil. Eftrautrustning: shadow paketet + typ allt, skinn, taklucka HK med mera. Pris: 440.000kr Har svårt bestämma mig. |
|
| Ha kört på ny bil med allt vad det innebär! Kanske kan få med vinterdäck m m åckså! | |
|
Aaa ska bestämma mig imorgon, lovade mig själv att aldrig köpa en bil över 400.000, men den står förmodligen bättre i andrahandsvärde i framtiden. Sen halvförsäkring i 3 år med. Men åker på dyra skatten i 3 år på den från 2019 |
|
|
det som talar för en ny är skatten såklart. Läs på lite om PPF filter på den nya (efter April 2018 ) Nytt är alltid nytt :) Finns för och nackdelar med allt. |
|
|
latar emot ska det stå :) mer förvirrad än vanligt! |
|
|
Skatten är väl de enda som talar emot ? Hehe 8300kr om året. PPF filter visste jag inget om ska kolla upp. |
|
|
Blir det damma problem med ppf filter på bensinare? Att det inte renas vid många korta streckor? Läste även avgassystemet blev för tyst |
|
|
jag har inte superkoll på dessa ppf. Jag har bara sett att en det diskuteras när det gäller trim eller byte av avgassystem. Du får helt enkelt läsa mer..du kommer drunkna i information :) |
|
|
Nu har jag hämtat min m140 och är helnöjd :) Förutom avgasskrammel några sekunder när den är kall. Låter som sån värmeplåt ligger på. Säljaren sa det inte gick att göra något åt det följande fick jag höra: ”Enligt verkstaden är det en ventil/spjäll l i avgassystemet som vibrerar vid kallstart”. Förövrigt... någon som vet hur ventilen i avgassystemet styrs och vad som bestämmer när den ska va öppen/stängd |
|
|
den ska inte skramla, det är en del som fått nytt avgasrör på reklamation. Det är en avgasklaff som är öppen i sport eller vid fullgas i vänster ändrör. Du kan ev låta den står öppen alltid vilket jag tycker är bättre. BMW ersätter med ett MPE performance rör. Jag vet inte hur många som fått det som reklamation...i England var det en del som drev det långt med BMW/Återförsäljare. |
|
|
Funderade med på att låta den stå öppen alltid, dock kommer väll skramlet bestå ändå? Vi snackar typ 20 sek vid kallstart. Lär aldrig få ett nytt avgasrör då vanliga garantin gått ut precis men har BPS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.