|
Sida 16 av 172
|
|
|---|---|
|
Stilren: Det kanske var pressbilen du såg, den som har den denna vecka är Kungen! |
|
|
Glädjen över att E90 fälgarna passar på F20/30 grumlas något när jag fick reda på att M135i kräver 18".. Så nu blev det lite dyrare igen... |
|
| Den svenska prislistan från den 1:e november finns nu och M135i xDrive 3-dr finns mycket riktigt med om nu någon fortfarande trodde att den inte gick att beställa. | |
| Vore bra om BMW samtidigt uppdaterade sin svenska hemsida också så man vet vad som ingår. Är det automat och X-drive som man får för 40.000 extra jämfört med den bakhjulsdrivna? | |
|
sbozic: Ja, det stämmer. |
|
| Tror det var 22 000:- för automaten vilket ger 18 000:- för xDrive. Att xDrive inte finns med manuell kan dels bero på att man inte tror det finns någon marknad, och (möjligen) på att den manuella lådan inte riktigt är lämpad för det ökade momentet som man kan tillåta sig med xDrive. Det senare är en ren spekulation, men teoretiskt inte alls omöjligt och skulle förklara extremt bra acceleration med xDrive förrutom fyrhjulsdriftens fördelar i sig. | |
| Att xdrive finns med 3-dörrars, är det då den vanliga halvkombin eller coupen då? Tycker coupen är mycket mycket snyggare än halvkombin och är lite sugen på en sån! | |
| Det är nya halvkombin benämnd F20 som xdrive finns med. Men det kommer med stor sannolikhet en kupé inom kort troligtvis kallad tvåserien. | |
| 5-dörrars Xdrive ligger med i prislistan på drygt 400K | |
| 413 var det tydligen, - då börjar det dra iväg lite om man ska ha lite lull-lull också. | |
|
Äntligen ute och kör M135, snacka om körlek vid första ögonkastet..! Jäklar vilken rolig bil. Blir till att riva mitt nyskrivna 328 M-sport kontrakt.. Det här syntetiska motorljudet i högtalarna hör iaf inte jag.. |
|
| Den är läcker Clubsport. Hur är prestandan tycker du, jämfört med 335i? | |
|
Stilren: Standard så känns den något piggare än min, men när jag kopplar in mitt steg 1 trim så är min piggare. Mest imponerad av hur fint den går på vägen, min är klart stötigare trots vanliga däck. Underbar styrning. |
|
|
Var lånade du M135:an Clubport? Någon som vet vilka/vilken handlare i södra Sverige (förutom Helsingborg) som har M135 för provkörning? |
|
| Du kanske "behöver" xDrive och steg 1 trim på din M135i, transmissionen lär klara en hel del! | |
|
WGN: Novation i Uppsala. |
|
|
332: Det finns visst bara piggyback trim och det vill jag inte ha. |
|
| Nej, jag skojade bara lite, men det kommer troligen en hel del att välja på. Speciellt xDrive räcker dock väldigt, väldigt långt, i praktiken kanske den snabbaste BMWn just nu. Med sitt lite lägre polära moment än de större modellerna blir den väldigt skojig. | |
| Jag förstod det Clubsport att du skulle ändra dig. Har precis rastat min och jäklar vad den går. Älskar avgasknallarna när man växlar. | |
| hallongrotta: Vad sägs om att posta några bilder på läckerbiten? Måste övertala mig själv till att lägga en beställning! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.