|
Sida 158 av 172
|
|
|---|---|
|
Ventilkåpspackningen bytts pga läckage i vevhusventilationen som då hamnade i cylinder 6 och därför gick tändspolen (och spridare?) sönder. - som jag förstår pappret som jag fick begära ut. Bilen hade gått 2200 mil när det inträffa. Handlade om ytterst ytterst lite olja som trängt ut. Känner ingen oro över motorn jag heller, finns både garanti och motorförsäkring. Däremot så kommer jag aldrig någonsin köpa/serva/laga en bil på Carlsson bil Örebro (numera m-bilar) igen, sämre kundmottagare och stöddigare personal har jag aldrig någonsin råkat ut för. |
|
| Jag servade där senast och sista gången 1999! Tänk att de fortfarande håller stilen! | |
| överlag är det så här på många ställe tyvärr. Det blir sämre och sämre inom de flesta yrken. Det är som folk har inget intresse av att jobba, och framförallt göra ett bra jobb. Att man inte blir bättre sen 1999 är ta mej f_n skandal ! | |
|
På det utrikiska forumet babybmw så pratas det en del om hur oskyddade kylarna är på 140 och att stenskott lätt punkterar dem med dyra reparationer som följd. En del monterar därför själva in nät bakom luftinsläppen för att minska risken. Men mer intressant är att BMW också upptäckt problemet och själva monterar "Stone guards" numera, enligt forumet. Är det någon med nyare bil som har sådana skydd? Det känns lite som om det vore något de borde eftermontera på 2017 års modell. |
|
|
Gimbal > har du kollat realoem.com? Vore ju ganska lätt å se där. |
|
|
Bra ide. "Rock guards" infördes tydligen December 2017. se Länk Två stycken nr14 monteras framför kylaren någonstans. |
|
| är dessa monterade efter 12/2017 ? Det står den datumen men jag är osäker vad den står för. | |
|
Ja se där... men man verkar behöva ta bort fronten för att montera... :/ Väntar till den dagen kylarn går sönder eller fronten måste av pga någon annan anledning tills jag monterar :) |
|
|
Jag är nu iaf på gång att sälja min M135ia MY2013, då jag har för många bilar jämför mot vad som får plats i garaget, och jag nästan aldrig har tid att åka med den. Min fundering är om jag ska försöka sälja den genom en handlare “förmedling", eller privat. Tror ni den är lättsåld privat? Jag har personligen inte sålt en bil i den prisklassen förut och är rädd att det kan vara lite trögt. Bor i södra örebro län, ute på landsbygden. Min bil är inget speciellt sett ur ett entusiastperspektiv, dock välskött med all utrustning som fanns att få till modellen, men är ju verkligen ingen "samlarmodell“ Går det hitta seriösa köpare privat tror ni, eller är det lika bra ge upp direkt och låta en bilfirma sköta den biten? Personligen skulle jag gärna sälja till en som är lika intresserad som mig, kommer och tittar, tar en fika ihop och ger sig av med bilen med ett leende på läpparna, det vore verkligen kul att man vet att den skulle komma till någon som uppskattar den. Vad säger ni, bu eller bä? Mvh Bosse |
|
|
Hej, man kan alltid prova att annonsera o känna av marknaden. Jag har sålt massor med bilar i den prisklassen privat och det har aldrig varit några problem. Är bilen bara i ok skick, servad o med rätt utr så åker rätt spekulant långt. M135 är väl fortfarande en rätt populär modell, och beroende på miltal så borde väl ett realistiskt pris privat ligga runt 250. |
|
|
Peddan: Tack för svar! Det uppskattas. Min bil har gått cirka 5700 mil. 250k, tror du verkligen man kan få så mycket? Jag hade ställt in mig på bra mycket mindre... |
|
|
Nu åkte min bil ut på Powerbörsen så letar någon 140xdrive så kan jag tipsa om den innan jag kastar ut den till blocketgamarna :). Vh, Johan |
|
|
Bilen vibrerar utan dess like från bakbromsarna :( Som tur e finns det bra bmw verkstäder! Nya bromsar beställda och nästa vecka e bilen inbokad för byte! Däremot tycker jag det känns väldigt lustigt att dom ska ha slagit sig BAK. Kan det vara den ”elektroniska diffspärren” som spökar till det? (Bilen har gått på många sköna sladdar i vinter) Bor ju ”på landet” så någon rödljuskörning med bromsen på varma bromsar har bilen aldrig utsatts för... Någon som har några idéer? Vill ju inte råka ut för bromsbyte igen när garantin gått ut... Börjar även känna mer å mer behov av mer camber fram, någon som på rak arm vet hur mycket man kan få till med originalchassit? |
|
|
Skickade ett mejl till min säljare idag. Bilen är försenad 5 veckor nu. Inga klara besked från deras håll. Får jag inget exakt lev datum på fredag vill jag häva köpet, så jäkla tråkigt. Det blir lite princip över saken. Vi skrev papper den 22/12 , leverans slutet av Mars ungefär...yea right. |
|
| pellepirat, är din en av de bilar som råkade ut för sandstormen? | |
|
yes jag tror det , den blev byggd/klar precis när bilderna publicerades på nätet. Säljaren har inte sagt något , det är jag som tagit upp detta med honom. Den är skickad från Halmstad till Göteborg för undersökning. Dåligt skött helt enkelt från deras sida. Ingen uppföljning eller annan återkoppling från deras sida. Jag ska skicka ett långt brev till alla på Förenade bil hur detta har behandlats. De ska förstå hur det känns att vara kund, de babblar bara sitt egna språk och skyller på "BMW". Någon måsta vara mer rakryggad och säga hur det ligger till. |
|
| Deras utmaning är nog att detta är något helt nytt för dem och att de inte får någon information om ärendet från BMW Sverige/BMW AG eller vem nu som är ansvarig part. De är vana att ha färdig information, säljmaterial och processer och jobba utefter dem. Det är kanske inte alltid de största tänkarna i dessa säljorganisationer så det kan bli såhär. Det är ingen ursäkt, men en krass förklaring varför det blir på detta vis. | |
| ja jag förstår att tänket inte är helt 100 i sådana organisationer , brukar gå trögt som bara den. Nog måste det finnas någon som ändå tänker till en extra gång tycker man. Ja ja jag får se vad de svarar, har redan skrivit ett längre brev som alla ska få på företaget. | |
|
Ett tips från coachen är att inte skicka ett mail till alla på bolaget, du blir lätt en driftkucku för dem då istället för en kund de känner med. Bättre är att ta en direktkontakt med säljare, säljchef eller chefen på bygget och förklara situationen som du som kund upplever, men gör det inte i affekt. Det är så du får dem att tänka efter och relatera till det som du råkat ut för. Snarare kan det vara bra att ringa upp och ta det muntligt eller stämma träff. Det där mailet har alla i säljorganisationer fått och det ger nog sällan den effekt som avsändaren önskar. |
|
|
ja självklart tar jag de som är "ansvariga! på bygget. Jag har snackat med sälchefen men han sa inget väsentligt. Jag skickar inget dumt, bara Info hur det är att vara kund hos dem. Kanske kan de ha användning i förbättringssyfte .. Kritik ska man ta åt sig och åtgärda till nästa gång. Alla vill bli bättre..hoppas jag :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.