AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.223

F20 M135i

Sida 157 av 172
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det stämmer.
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Imorgon är det äntligen dags att hämta ut min nya M140i! Det blir andra gången på några månader, gissningsvis enda gången i livet jag får hämta två så roliga bilar på så kort tid...

(För den som missat tidigare inlägg så blev det ett återköp av min nuvarande på grund av att den levererade med fel utrustningsspecifikation. Har hanterats bra av ÅF.)
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Gissar att detta är den felspecade kärran..?
Länk
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Grattis skummis !

Blev din bil producerad vecka 6 ? Har för mig att du skrev det ?

Då gick det ganska snabbt att få hem den :)

Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Weiman: Det stämmer! Den har varit helt helfri, så nu hoppas jag att det blir samma med den nya (typiskt annars...).

Pellepirat: Tack! Nja, det har jag inte riktigt koll på så här på rak arm. Däremot blev den för-registrerad den 25 januari så gissar att den tillverkades i början av eller i mitten på januari.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
MPE avgas med kolfiber ändrör beställt nu :)

ca 4 veckor till leverans av bilen nu !
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Får min m140 snart och funderar på att byta motoroljan efter inkörningen vid 200mil som dom gör på m-bilarna. Är det 0w20 som gäller för b58an? Hittar bara fuchs och bmw som är LL14 godkända 0w20 oljor. Eller ska man köra 0w30?
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
0W-30 enligt Castrol oljeväljaren. Enklast är väl att köra på den. Jag var lite inne på samma men tänkte faktiskt bara byta oljefiltret efter några 100 mil. Ska du lämna in den eller byta själv ?
Nån som kör MPE på m140?
Är det bara slutburken som byts?
Fick en offert på det idag. Vad är rimligt pris?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad fick du för pris i offert?

När jag kollat har det varit ca 12' bara för materialet och det tycker jag är för mycket för en slutburk. Synd att BMW inte sålde sportavgas som ett tillval från fabrik så man inte tvingas betala för två avgasrör samt 2 monteringar.
strax under 14000 monterat och klart med rostfria ändrör. plus ytterligare 2500 för ändrör i kolfiber.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Jag köpte mitt från Ebay , inkl kolfiber pipes landa det på ganska exakt 10000:- inkl frakt. Tog 11 dagar att få hem. Montering klarar man själv, det finns tom en pappersremsa med hur längt man ska kapa röret. Självklart går det att mäta till ganska enkelt.

Länk

pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Samtal från säljaren idag. Bilen försenad pga kvalitétskontroll , tydligen enligt han gör BMW detta då och då. Klart som f-n att vår bil var med där :(

Nu blir det lev i början på Maj...preliminärt.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Motorlampan tändes igår, ska in till verkstaden imorgon. Någon annan som har varit med om det på sin M140i?
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Granathen , hur gick det med din bil ?
Kört min 2 gånger på bärgare... 2xtändspole, en spridare samt ventilkåpspackningen har bytts... den spridare samt ventilkåpspackningen troddes vara orsaken till att tändspolarna gick sönder... än så länge går den fortfarande...

Vad var/är det för fel på din granaten?
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

ESvensson det låter ju riktigt illa! Märkte du att den läckte olja?

Hämtade nyss min bil, när jag lämnade in bilen och dom läste av nyckeln muttrades det om något med Vanos men att dom skulle kolla på det.

Idag berättade dom att som steg 1 åtgärd? hade dom kodat om mitt kombiinstrument och trodde motorlampan hade börjat lysa för att bilen ville bli omprogrammerad... Jag köpte det inte riktigt men motorlampan är borta och bilen känns precis som vanligt, fick dog nollställd förbrukning (lite tråkigt då jag inte rört den sedan ny) och fick ställa in telefenonen igen.

Vi får se om det kommer tillbaka:/
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
hmmm märkligt. Det är inte mycket negativt man läst om dessa motorer annars.

Hur långt har era rullat ?
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

Jag är inte särskilt orolig men det är trist att behöva lämna ifrån sig bilen med allt vad det innebär och servicen på Sixt i Danderyd går väl att diskutera...

Min bil är uttagen September 17 och har rullat 540 mil hittills, hur långt har era kärror rullat?
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Någon som är sugen på eibach prokit till m135/m140i xdrive? Har en ny sats som jag inte tror jag kommer använda. Gick på 1700kr från Tyskland, ge ett bud. Kan hämtas i Stockholm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.