AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.064

F20 M135i

Sida 156 av 172
Esvensson, var troll riktat till mig? :(

Jag har Calix i min. Kabeln som går mellan grillen och förgreningen är defa, som går till en Calix - Defa adapter. Så har defas gröna kabel till uttaget.
Troll som i att du bara vill få igång en onödig disskution :)

Ser inte varför någon skulle välja att köpa en calix värmare å sen slänga sladden som ingår för att sen köpa en adapter och använda sin gamla (eller köpa en) defa kabel...
köper du ny motorvärmare finns det ingen anledning å hålla på å ”mixa”, om du däremot har en defa värmare i bilen å vill byta till en calix... ja då kanske ditt inlägg är av intresse, men så är ju inte fallet nu. :)
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
frma: Jag tycker ditt inlägg är bra. De flesta har fler än en bil och då är det skönt att köra med samma kablar.
Passa dig noga en del BMW ägare är jäkligt lättkränkta.
Det ända jag blir upprörd över är när jag blir anklaga för att vara lättkränkt av personer som inte förstår skillnaden på att bli uppretad/upprörd och kränkt :)

Men absolut! På frågan om en person ska ha calix eller defa värmare är infon om att man kan köp en adapter till sin calixvärmare och ta frugans defa-sladd, och på så vis slippa slita på sin egen, kanon!

Själv köpte jag en extra calixsladd att alltid ha i bilen (till jobbet) och har calixsladden hemma.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Det var väl ändå inte så moget att anklaga frma för troll....
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Är det någon som funderat på lite tillbehör typ styling ? Jag köpte denne lilla vingen från Maxton.

Länk

Såg att det på sida 104 frågade användare geradeaus om slammer i framvagnen.

Upplever samma ljud på min m135i -13.
Någon som vet ifall det finns något vanligt fel som påverkar detta?

Har läst på engelska forum att det funnits problem med styrväxeln, som gett slammer i framvagnen.
Funderar lite löst på extraljus till min 140. Bilen har nu standard LED utan några extra finesser och även om det lyser skapligt så vore det inte fel med mer ljus. Tänker mig LED ljus, Lightforce Venom exempelvis.

Problemet är bara att jag inte vill ha några extraljus monterade på fronten av rent estetiska skäl, det är fult helt enkelt. Så bakom njurarna vore fint. Frågan är bara hur ett sådant ljus blir, vill helst inte lägga stora pengar på dyra ljus och sedan få enorma skuggbilder dansande på vägen.

Jag är absolut inte först med denna idén så kanske någon här redan provat eller har några andra idéer?
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Detta måste va bra pris M135i 2016
Länk
Sm
38
Smällarn
M140xdrive shadow edition -18
@Mikecab

Ja verkligen, nästan så man blir misstänksam... han skriver i rubriken att den har 320hk när den egentligen har 326hk. Behöver inte betyda nåt såklart!

Han kanske är desperat och vill få iväg den på studs bara.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Bilen verkar ägas av ett bolag som heter Aktiv Bilfinans i Täby AB. Bolaget är i rekonstruktion så om någon tänker köpa den, se till att allting tecknas av rekonstruktören. Jag tror inte att VD har rätt att teckna bolaget när det är i rekonstruktion.

/DJ
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Min bil ska produceras v 11 , därefter ca 4-5 veckor innan leverans.
Suger att vänta :(
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Hej
Är det någon här med M140 som har problem med skrammel från ventilen baktill på avgassystemet? Jag har det, låter riktigt illa vid kallstart.

På ett Engelskt Facebookforum (BMW M135i M140i M235i M240i UK) är detta ett väldigt vanligt ämne, verkar som det flesta som klagar får sitt avgassystem utbytt till MPE. (Inte utan strid dock)

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag hade, de smorde den och då försvann det. Hände i somras. Gick väldigt snabbt, det som tog lång tid var 20-30 min långsam körning, för att få fram ljudet med en tekniker och identifiera vad det var.

MPE?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
M Performance Exhaust?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Antog också det, men ville dubbelkolla. Har inte det också en ventil? Har svårt att se att man ska få ett nytt avgassystem för 15' för att det existerande skramlar och blir bra om det smörjs upp.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
bmw exhaust m140 flap actuator

Sök på det så finner du lite info. Tror den är stängd för att cat ska upp i arbetstemp snabbare. En del har den öppen alltid men det tar längre tid att få bilen varm då...har jag läst.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Jag är rätt säker på att MPE till M140i inte har någon ventil.
Problemet är väl att "alla" fixar bara är temporära, efter en stund kommer skrammlet tillbaka. Sen är det väl lite olika hur mycket det skramlar, min har gjort några få jätteskrammel som är direkt pinsamma då det låter som hela avgassystemet är på väg att lossna. Inte direkt "premiumkänsla" på det ljudet.

En del britter hotar då med att lämna tillbaka bilen om de inte fixar det vilket de ännu inte lyckats göra mer än temporärt, varpå enda lösningen är ett nytt avgassytem utan ventil. dvs MPE.

Var o provkörde en M135 xdrive med adaptiva chassit. Jag trodde det skulle finnas en knapp att ställa fjädringen med men hittade ingen, ändras det automatiskt med sportlägena eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.