|
Sida 155 av 172
|
|
|---|---|
|
@pellepirat Jag vill hämta ut den första helgen i april. Har ingen brådis, jag kommer att ha den som personalbil. Kontraktet skrivs nu i veckan. Det blev en mineralgrå rwd automatare med de flesta kryssen. ///Stefan |
|
| Shadow Ed | |
|
Beställning skickad, väntar på bekräftelse från min säljare....Klump i magen men man lever ju bara en gång......? ///Stefan |
|
|
Skönt! Kul att din arbetsgivare tillåter en M140 som personalbil. Där jag jobbar är det bara hybrider/elbilar som gäller från och med nu. Inte mig emot, men det var många år sedan någon kunde köpa en 3,0-liters bensinare som personalbil iaf. Snåldieslar har länge varit det som gällt. |
|
|
Brist på vettiga möjligheter för mig att ladda gjorde att jag skrotade tanken på en 330e. Är dock tämligen övertygad om att bilen efter denna blir en hybrid av något slag ;) kommer nog vara sugen på att sänka mina bilkostnadet efter denna ;) ///Stefan |
|
|
Grattis Stefan ! Klumpen sköljer du ner med en 6:a whiskey :) |
|
| Kikar på eibach fjädrar, någon som vet om det skiljer på xdrive och rwd? | |
| Ja det är olika fjädrar på xDrive och rwd. Kolla på Eibach hemsida. | |
|
Jag funderar också på fjädrar, gärna ihop med spacers för att få ut hjulen en bit. Motech verkar ha rätt fina erbjudanden till våra bilar. Länk |
|
|
Det var nån på stan som sa att det ryktas om ett "powerkit" till M140/240? Nån som kan bekräfta eller dementera att det kommer så man kan fortsätta jobba? :) Edit: Efter en hel del googlande så verkar det inte vara aktuellt tyvärr. Resonemanget verkar vara att det skulle ligga för nära M2 territoriet.. |
|
| Ja, det låter rimligt tyvärr. | |
|
Men om M2:an hoppar upp till 400, så borde det finnas plats till ett powerkit 😀. Men jag tror inte det kommer med så kort tid kvar av livscykeln. |
|
| Min handlare påstår att det inte finns slangvärmare utan endast blockvärmare till m140i, stämmer det verkligen? | |
|
Jag har för mig att DEFA endast erbjuder blockvärmare medan CALIX har slangvärmare. Däremot kanske det går att modifiera/ignorera rekommendationer så att en slangvärmare från DEFA också går. |
|
|
Det Grelle säger stämmer, din handlare ljuger alltså Malcus :) En calix ska du ha! Såååååå mycket effektivare med slangvärmare. |
|
| Eller så köper du Calix, och en Calix till Defa adapter. Så du kan använda Defas kabel till uttaget? | |
| Troll? :) | |
| Apropå motorvärmare. Här kommer en dum fråga; kan jag eftermontera en Calixvärmare via annan firma än BMW utan att riskera nåt skit med alla garantier på bilen? Måste BMW sköta det in-house? | |
|
Smällarn > är nog en fråga om ingen har svaret på... beror ju på vad det kan tänkas vara för garanti-fel som blir och hur snälla/griniga dom e på bmw den dagen... Jag köpte av bmw så den var monterad vid leverans (kostnaden blev då inbakad i lånet). Hade jag valt att eftermontera idag och betala kontant hade jag inte låtit bmw göra det (dom tog 8k för calix, min lokala meca-verkstad, som jag vet är duktiga, gör reklam för att dom tar 6k) |
|
| Bra poäng, betalar hellre 2k extra och sover gott tror jag :) Tack för input. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.