AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.100

F20 M135i

Sida 152 av 172
sjoberg:
Gäller både 140 och 240. Inga andra ändringar vad jag har hört.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Idag blev det en order. Alpinvit m140i xdrive, svart skinn, navipro, adaptiv fjädring, tonad, aut avb elspeglar, svankstöd, eluppvärmd ratt. Hur länge brukar man kunna ändra specen?
Malcus > några veckor allafall.
Ingen h/k stereo?
Har du tittat/provsuttit skinnklädseln? Personligen tycker jag alcantara klädseln e både snyggare och bekvämare :)
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Ja precis, missade att skriva med H/K. Absolut, men skinn känns mer premium är snyggare och lätt att hålla rent. Va faktiskt inne på estorilblå först men stog en vit shadow i hallen och den passar grymt bra med shadow edition. I övrigt blir det nog mperformance dekaler på trösklar och en maxton splitter direkt vid leverans.
Alpinvit är snyggt men min personliga erfarenhet är att den likt andra solida färger inte är speciellt förlåtande mot tvättrepor. Gäller att tvätta oerhört försiktigt.

Synd att den inte verkar gå att beställa i mineralvitmetallic..

ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Mineralvit hade varit mitt förstaval om det fanns, tråkigt också att silver metallic försvann, den hade gjort sig bra i shadow. Kommer få med keramiskt lackskydd vid leverans, sen handtvättar jag alltid noga så det är inga problem.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Vet någon hur det ser ut efter 2018 med 6:an ? Ska den övergå till en 4 cylindrig ?
pellepirat:
Ja, 6:an försvinner, nya 1-serien blir framjhulsdriven och 4-cylindrig.
Nästa M135 får 300 hk från en tvärställd fyra..!
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Tack clubbis !

Då är 2018 sista året och beställa en ny. Kan deadline vara runt Juni juli tror du ?
pellepirat:
Det dröjer minst ett år till innan nya ettan kommer. Den kommer nog efter nya 3-serien som kommer om ett år. Kan vara smart att beställa snart iaf så du slipper få en bil som är Bonus-malus smittad.
No
8
Norpan_1972
BMW 140i xdrive -18
Hämtade ut min nya 140i xdrive idag, en ny rolig upplevelse. Saknat motorljudet från sexan, nu har man fått tillbaka den. Många roliga mil kommer det bli framöver.

da
280
damaen
M135i xDrive
Grattis Norpan! Lägg upp en fin bild
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Grattis Norpan_1972 !!

GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Grattis Norpan!

+1 på bilder:D
No
8
Norpan_1972
BMW 140i xdrive -18
Ska försöka lägga upp bild så fort det går. :-)

pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Bonuspoäng om bilder innehåller 4 hjulssladd med rykande däck :) :)
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Är lite i valet och kvalet på om jag ska slå till på en M140i nu innan årsskiftet..... Jag kommer då att ha den som "personalbil" via ett konsultbolag.

Någon som har en uppfattning om vad det nya "Bonus Malus" innebär för extrakostnad på en M140i med utsläpp 168 g/km?

///Stefan
Stefan >
6625 kr/året blir den nya skatten, första tre åren.
Därefter blir den som idag (~1600+~360kr).
Dom extra 360kr kommer drabba alla, även oss med äldre bilar.

Så ungefär 14k kostar det att extra att ta ut bilen 1 juli istället för sista juni.

Ska dock tilläggas att detta är ju på sätt och vis inget som drabbar andrahandsvärdet markant (om du inte säljer bilen inom 3 år) eftersom den extra kostnaden bara är år 1 till 3.

Källa: Länk
Rätta mig gärna om jag har fel :)
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Tack @ESvensson!

Misstänkte att det skulle röra sig om dessa summor.

Det börjar bli svårt att hitta argument för att låta bli med beställning :)

Undvika ”bonus malus”
Generella prishöjningen vid årsskiftet
Osäkerheten om hur länge det går att få 6cyl bakhjulsdrift på 1-serien
Helt ok rabatter vid nyköp
Spec. klar

Tre punkter kvar att reda ut.....

*Tråkiga fälgalternativ till shadow edition, de svarta kan ju dock duga som vinterfälg. (Främst instrumenteringen jag inte vill missa)
*Klarar jag mig utan värmare
*Går det fila något på förmånsvärdet

Räkna, fundera, räkna, fundera....

Stefan>
Smaken är som baken! Men jag gillar verkligen inte heller nya fälgarna...
Men vänd på det istället, nu har du en anledning till att köpa fina sommarfälgar, precis som du säger :)

Värmare har jag aldrig haft, men har kupé och motorvärmare i min (calix) funkar kanon! Men visst tar 1-2 timmar när det e kallt och man måste ju koppla in sladden...

Känns som du vill beställa egentligen...
Jag hade också svårt att ta beslutet... var ju dubbla priset mot min tidigare bil (m3 e46) som jag dessutom tyckte var dyr eftersom jag inte körde den så mycket...
Trodde faktiskt att jag kanske skulle ångra mig inom ett år å då kanske sälja för att sänka mina månadskostnader (förlora kontantinsatsen då så klart, har lån på bilen).

Så nu har det gått ett drygt år, hur känner jag?
Jag ångrar mig inte en sekund!!! Bilen är underbar! Det är ingen riktigt ”m”, men det är bara en positiv sak för mig som använder bilen året om!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.