|
Sida 151 av 172
|
|
|---|---|
| Priset höjs 1 januari med 3500 kr. | |
| Clubsport: Känner du till om utrustningenspecen är oförändrad? | |
|
Suget efter mer ljud blir bara större och större. Dock vill jag inte kompromissa med komforten och letar därför enbart efter avgassystem med spjäll. Dom enda 2 som känns som prisvärda alternativ är miltek samt Remus. Någon här som har någon av dessa på sin bil (m140)? Finns det någon återförsäljare av Remus i Sverige? Alt. någon som beställt från Remus direkt och kan rekommendera det? |
|
| Malcus > monterar du en bromsad diff så är rwd garanterat roligare på sommaren, dessvärre har vi ju vinter halva året i Sverige :/ och på vintern e xdrive både skönt och jävligt roligt att ha :) | |
| Angående ränta så var det inget som gick att förhandla (enligt min ÅF) när jag köpte min bil... men gå till din bank istället, dom erbjuder garanterat bättre ränta än 2,95% ska du se | |
| Det går om dom vill. Vi fick 1,95% även på 330i:n, trots att det inte var kampanj längre (ej lagerbil). Men det behövde godkännas av BMW FS. | |
|
Thomasen: Jag får reda på det imorgon. Det var sagt att höjningen skulle gälla från 15 december först. Senaste prislistan för 1-serien gäller från 1 november så jag trodde att det inte skulle bli någon höjning, men där fick jag fel. |
|
|
Clubsport: Är också intresserad av ev. förändringar gällande M140i. Sjöberg |
|
|
Återkommer när min säljare hört av sig. Har svårt att se att det skulle vara någon annan höjning än just grundpriset. För mig blir det nog en M240, kan vara kul med något nytt efter två st M135:or. Filar på dom sista detaljerna som exempelvis färgen, Sunset orange lockar. Verkar vara en populär ny färg. Både Carlssons Bil o Novation har ett par stycken inne, X1, 3 och 4-serien. |
|
| Tycker sunset är väldigt lik tidigare valencia orange?! En fantastiskt fin färg helt klart! Vad ska ska du ha mer för options? | |
| Clubsport, vad är det som lockar dig att byta bil till efter 2-2,5 år när du byter till mer eller mindre samma bil? Kör du så många mil, eller har du företagsavtal på kortare tid än 3 år? | |
|
Grelle: Bonus-malus är skälet till att jag byter redan nu. Normalt så hade jag nog bytt i augusti/september. Utifall att det hade strulat med tillgång på B58 motorn som det har gjort med 5-serien så ville jag ha marginal. Har väl inte helt avskrivit M2 men frågan är om jag hade trivts med en manuell alt en påvert utrustad med dct-lådan. Verkar bli både dyrt och krångligt att få dubbdäck till M2. |
|
|
peddan: Sunset är grymt snygg i solljus. Connected, HK, Backkamera, Eljustering av stolar. Rattvärme. Förmodligen xDrive och vinterhjul då den tydligen är känslig för olika hjulomkrets mellan fram o bak. Brukar köpa två nya däck i stöten annars. Funderar på att lägga till en grej till som taklucka eller Stop and go. |
|
| Aktiv fartpilot med stop&go ska det vara. Går visst inte att redigera från mobilen.. | |
| Aha men med Xdrive så är det väl automat som gäller också? Eller var det tänkt ändå. Ja en ny M240i med lite lull lull landar inte långt ifrån M2 prismässigt, så jag förstår om ni övervägt en sådan. Personligen tycker jag nog efter noggrant övervägande att en M2 blir lite ”to much” som allrounder. | |
|
Automat blir det för mig även utan xDrive. För mig skiljer det ca 52000 kr M240 cDrive mot M2 manuell med vinterhjul. Alla paket höjs med 1000 kr. Metallic och drag höjs även dom 1000 kr. Grundpriset höjs 2500 kr. |
|
|
Clubsport: Gällde det både 140 och 240? Inga andra förändringar för övrigt? Sjöberg |
|
|
Fanns ingrn möjlighet att beställa en m135i med diffad bakaxel från fabrik? Tycker det är märkligt att det saknas om den fått ett M på bakluckan. Vad kostar det att efter montera? Mvh Mikael |
|
|
Diffbroms såldes som originalutrustning men eftermonterades för ca ~35' (inte helt hundra på priset). Ett M-på bakluckan har den, men vi alla att det inte är en M-bil utan toppmodellen av vanliga serien, så helt ologiskt är det inte. Jag hade gärna sett att diffbroms, sportavgassystem, alcantararatt och eventuellt ännu sportigare stolar fanns som vanliga tillval och prissatt någorlunda vettigt. Säg: Diffbroms 12' Sportavgassystem 7' Alcantararatt 3' |
|
|
Tack för svar håller med dig om tillvalen hade varit trevligt. Såg att vw Golf r börjat med något liknade där kan man beställa med väl utvalda sportsystem monterat och klart iallafall i england. Mike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.