|
Sida 150 av 172
|
|
|---|---|
| Hittade varför de inte lös. Tydligen styrs ambient-belysningen av instrumentpanel-ljusstyrkan. Den var på lägsta. Vred upp den på max och då började det lysa. | |
| Ja att de är sammankopplade är tråkigt. Ambient belysningen blir alldeles för svag om man inte sätter instrumentbelysningen på bländning. | |
|
Någon som monterat parkeringsvärmare sin M135/M140? BMW hävdar att det inte finns någon passande modell från Webasto, men flera mindre verkstäder hävdar att det går. |
|
|
Bränsledriven alltså? Jag funderar på elektrisk motorvärmare men exempelvis DEFA verkar inte erbjuda slangvärmare, utan bara kontaktvärmare. Calix har slangvärmare däremot. Men 8' för installation, material och kupévärmare är lite mer än jag vill lägga på det. Så ofta kommer den inte användas. |
|
| Ja en bensinmodell. Ca 30k har jag fått uppgift om att de ligger på hos minde verkstäder, för B58an. | |
|
Jaymz > se upp med fabriksgarantin bara... Grelle > jag har calix värmare, funkar kanon, men som du säger bmw tog hutlöst betalt för den... |
|
|
Tror det blir en försäljning för mig, "råkade" köpa nytt hus och som tidigare berättat så har frugan bytt jobb med andra förutsättningar så behovet av bilen och vad jag egentligen köpte den till har nu förvandlats till behov av nytt kök, dränering, altanbygge mm :). Brukar få en del kloka svar här så skjuter ut frågan. Var hos BMW och snackade lite och tydligen är det ganska stor efterfrågan på m140 med vissa undantag för udda färger som kunde stå lite längre i hallen. Vad är rimligt att lägga ut den för? 420.000? Eller kanske strunta i att lägga med vinterdäck och dra ner priset lite och sälja de vid sidan om? Min specad enligt nedan med listpris + tillbehör; 560.000. I skrivande stund gått 1040mil. BMW M140i xDrive 5-dörrar 2017 Färg 300 Alpinvit II Klädsel LCSW Läder'Dakota'Svart Utrustning, paket ZNN Navigationspaket 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll Utrustning, fabriksmonterad 248 Eluppvärmd ratt 322 Komfortöppning 403 Elektrisk glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 493 Förvaringspaket 4FT Interiörlist Aluminium längsgående fin med Accentlist svart högglans 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 544 Farthållare med bromsfunktion 552 Adaptiva LED-strålkastare 563 Belysningspaket 575 Extra 12 Voltsuttag 5AC Helljusassistent 5DC Fällbara huvudstöd bak 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 6CP Förberedelse för Apple Carplay 6S4 Svensk språkversion Utrustning, eftermonterad DEFA Larm Vinterhjul 18" Modell 385 225/40 Continental Winter Contact Kersher Tuning Frontspoiler Splitter carbon Mperformance vinge (lackad svart) Mperformance grill svart Mperformance spegelkåpor kolfiber |
|
|
Om du ska sälja nu när vinterdäckstest förväntas ligga på är det nog svårt att undanta dem. 420' känns mycket för en begagnad och inte via en handlare. Tror du måste under 400' för att kunna konkurrera med de begagnade hos handlare samt nya. Kan du erbjuda nån form av finansiering? |
|
|
Svarar mig egen fråga ovan, fick svar av Webasto "Dessvärre så måste vi meddela att det inte går att montera någon värmare i er bil. Efter ert tidigare mail så blev vi osäkra på just detta fordon och gjorde en djupdykning i monteringsförfarande på M140. Det visar sig att platsen där vi normalt sett monterar värmaren är upptagen och det går därför inte att få dit någon värmare. Jag beklagar verkligen att ni fått andra uppgifter från början men vi trodde att det gick att installera." |
|
| Korrigering till mitt inlägg, det skulle inte stå vinterdäckstest, utan endast vinterdäck. Ipad adderade lite mer än jag önskade. | |
|
Grelle, Tack för input. Resonerar ändå att det är ett väldigt attraktivt pris om någon påläst med förmågan att jämföra skall köpa. Handlarna har sina utan xdrive runt 400.000, redan där är det mellan 20-40000kr skillnad. Jag har i de flesta fallen utrustning för minst 20000 mer + vinterdäck och fälg för 23000 + performancedelar för 12000. En handlare ville sätta ut den för någonstans mellan 430-440 utan vinterdäck så tycker min privatköpsrabatt är ganska fair på 20-30000 kr. Men jag kanske fantiserar.. Kommer inte skriva i annonsen att jag kan erbjuda finansiering, men det går ju alltid att ordna med kontakter. |
|
| Jag har följt marknaden de senaste 6 månaderna och jag tror också du måste under 400'k om du skall sälja den privat. Men lägg ut den för det du önskar så lär du ju märka :-). | |
|
Clubsport: Tack för tipset. Jag har letat mig blå efter ytterligare info kring krånglande baklucka, men inte lyckats hitta någon med samma problem som jag. Vet du om det möjligen går att justera/smörja bakluckeåset, eller är det lika bra att gå direkt på byte? Tacksam för att bli pekad i rätt riktning. |
|
|
Boogurra: Skadar ju inte att försöka smörja/justera. För mig hjälpte det dock inte. |
|
|
JO77, din bil är välutrustad, men det brukar inte alltid leda till så mycket högre försäljningspris som man önskar. En M140i startar på 401' och med rabatt så får man den för 360-370'. Jag vet att du kommer säga att du har x-drive, automat, skinn, H&K, navi, vinterhjul, performanceprylar m.m. Men det ändrar inte faktum att man kan få en ny bil billigare. 0 mil, ett år nyare och helt orörd. Standard kommer den med sportstolar, M-sportratt, M-exteriör, 18" osv så det är inte en 116i tomhylsa vi pratar om för 360-370'. Men testa att lägg ut den högt och ha is i magen, men att sälja begagnad bil dyrare än ny brukar inte vara helt enkelt. |
|
| Har tagit offert nu på en m140i xdrive, listpris 511200 med rabatt 470 plus att dom lägger ditec keramiskt lackskydd utan kostnad. Är det ok som privatperson eller borde det gå att pressa lite mer? Erbjuden 2.95% ränta, finns det något man kan göra där? Hur ser ni på bakhjulsdrift kontra xdrive? Är den roligare med rwd? | |
| Bara du vet ju vad du föredrar gällande rwd eller xdrive. Jag gör vad jag kan för att undvika bilar som driver på framhjulen och därför blev mitt val enkelt, rwd, men har förståelse för att andra tänker annorlunda. | |
|
Tycker jag ser många annonser där det erbjuds 1,95% ränta och fria vinterdäck. Så lägre än 2,95% borde du väl kunna få. |
|
| 8% är väl okej, men lite mer kan nog göras på en modell som är sent i sin cykel. 9% kan du nog nå om du anstränger dig. | |
|
Jag får också 2,95%. BMW har 1.95% kampanjränta på lagerbilar året ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.