|
Sida 146 av 172
|
|
|---|---|
| Tackar, absolut det ska jag göra!:) | |
|
ESvensson, Därför att det är ett sätt för BMW att "ha låga ägarkostnader" klart de tjänar på att erbjuda 3000mil service dels för att ha ner kr per mil för kunderna så de ska stå sig bra i biltesterna och för de själva inte behöver stå för servicen mer än under garantitiden, men det är ganska uppenbart. Men med tanke på oilsludge, och div. andra problem relaterade till longlife servisar hos andra märken så avstår jag från det. En m135 körs ju väldigt mycket mer inspirerande och hårdare än en 520d därav skulle jag aldrig väntat 3k mil för oljebyte, men alla får göra som dem vill inget mer med det. |
|
| Min 535GT samma motorcsom.m135i hade körts 4200mil mellan service. Inget problem hade gått 12.5k när jag sålde den. Man bör dock inte sätta det i system. Kan bli dyrt. | |
|
@Granathen: Länk Jösses vilken dålig tajming för oss! :-) |
|
| Haha ja verkligen! | |
|
"Tänk att få vrida nyckeln igen... där har vi extrautrustning värd att betala för." Jag saknar det inte direkt i BMW'n men har en veteranbil med rak sexa och visst är det en speciell känsla att starta upp den. Den är en hel liten procedur med att kolla växellådan i neutral, dra ut choken lagom långt, trampa ur, lagom med gas, vrid om till första steget och bränslepumpen börjar surra. Ampermetern visar negativt, vänta några sekunder på att få upp tryck och vrid om helt. Sen börjar ljudfyrverkeriet med hostande och spottande innan den går rent på alla sex och oljetrycksmätaren klättrat upp, ampmätare går över till plussidan. Extra festligt med kallstarter i garage som förstärker ljudet. |
|
| Nu finns bilder på M140:in på min sida, bilen är hur fin som helst att köra och jag tycker vitt blir riktigt snyggt mot det blanksvarta. Helnöjd än så länge! | |
| Har du fått hämta ut din bil än granathen? Återkom gärna med dina synpunkter på manuella lådan jmf. med automaten. | |
|
@Malcus: Hämtade bilen igår sent på eftermiddagen. Jag har bara hunnit köra 4-5 mil i ganska tung trafik men jag är redan väldigt förtjust i den manuella lådan. Väldigt lättkörd och lagom tyngd i koppling och spak, dock nästan för sävlig i Comfort läget men kör man på sport + så är bilen med på ett helt annat sätt, gasresponsen blir perfekt utan att vara för "nervös" som vissa bilar jag har kört kan bli med sportlägen. Jag gillar funktionen auto rev måste jag tillägga, ska bli kul att prova på lite högre varv när den är inkörd sen:) Automaten är som jag sagt tidigare underbar på sitt sätt, det är mer vad man föredrar. Man kan inte välja fel är min uppfattning. |
|
|
Grattis Granathen! Kul att du redan lagt upp lite bilder etc! Fasen vitt är en sån där färg som ger mig lite ångest, dvs sjukt snyggt i rätt kombination men lätt ångest över att 5-6 månader är skitväder i Stockholm... Tvätta är ju kul i lagom dos :-) |
|
|
@Granathen Vackert, snygg kombo. Fröstår att du är nöjd! Kul att du får gasa lite innan snön faller också :) |
|
|
Tackar för fina ord:) Tog precis en sväng på lite landsvägar en timme och bara njöt av bilkörning. Det känns som det är en riktig dräpare, trycker på rejält redan på 1/3 gas från 2000 varv. Släpper man vid strax över 3000 får man en rejäl avgaspuff. Det finns resurser helt klart och jag bara längtar tills man får dra ur den ordentligt första gången. Det jag undrar nu är hur det går för Skumtomten, har du hämtat ut? tankar och känslor? men framförallt lite bilder:D Ps hur tänker ni andra med inkörning? säljaren sade 100 mil men jag har för mig att jag har läst 200 mil någonstans? |
|
| @Smällarn: Såg att du har beställt en grå bil med oyster, precis samma kombo som min pappa har på sin M140iX. Den blir väldigt sober och lyxig invändigt med ljusa säten till det svarta. Lyxig sportbil på något sätt:) | |
|
Allt jag har att säga är; vilken bil! Riktigt härligt drag, trevligt ljud och överlag hög kvalitetskänsla. Känns bättre i chassit än min förra F20 (pre-LCI). Även jättenöjd med färgvalet (svart) och kombinationen med 436M i Orbit Grey, den ser riktigt kaxig ut! Har inte hunnit köra mer än några mil tack varje jobb, och bilder har jag bara någon enstaka från bilhallen (Länk då regnet tyvärr öst ner här idag. Vad som är mindre kul är att bilen har fel spec... För att göra en lång historia kort så beställde jag först bilen med elinfällbara speglar + PDC fram, men när Parking-paketet dök upp valde jag det istället. Har bekräftelse från säljaren på mail att paketet lades till, men när jag väl skulle fickparkera efter jobbet märker jag att ingen backkamera (eller automatiskt parkeringshjälp) finns. Jag har dock betalat för det! Handlaren hade stängt när jag upptäckte detta, ska bli spännande att se hur detta går... Vad ska man kräva? |
|
| Länken ovan trasig, ny här: Länk | |
|
Skumtomte: Kräv att dom monterar utrustningen i efterhand, det borde ju gå att fixa samt att dom givetvis fixar gratis lånebil under tiden. |
|
|
Ja, kameran borde ju gå att lösa men har ingen koll på vad som krävs för p-assistenten. @Grantahen: Vad fick du för däck? Jag fick rätt, dvs MPSS med bredare bakdäck! :-) |
|
|
Jäklar vad elak den ser ut i svart, snyggt! Jag fick också Mpss med breda däck bak, säljaren undrade nog vad jag höll på med när det första jag gjorde var att kasta mig ner på knä vid bakhjulet:D Tråkigt med specen, borde ju gå att eftermontera annars får det väl bli nån bra kompensation för missen, frågan är vad:/ |
|
| Skumtomte, kul att det blev rätt färg :) Supersnyggt! Hoppas utrustningsmissen löser sig. | |
|
@Skumtome Jag är ingen jurist, men om den ej motsvarar det avtalade borde du kunna reklamera bilen om det inte går att eftermontera? Det vill man ju helst undvika antar jag, och i värsta fall bara få pengar tillbaka för differensen. Klumpigt av din ÅF! Snyggt blev det iallafall, gratulerar! :) @Granathen Kul att höra att det ger den känslan, det var lite målet. Hade jag varit singel så hade det blivit svart läder med blå kontrastsöm, men nu är sambon med och då blev det såhär, men det känns helrätt ändå. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.