|
Sida 145 av 172
|
|
|---|---|
|
Vill minnas att man ska kunna programmera bort TPMS med Carly, kanske kan vara ett alternativ vintertid? Som jag minns det så inaktiverar man då modulerna, men den kommer fortfarande räkna ut lufttrycket mha. hjulhastigheten, såsom exempelvis E90 gör. |
|
|
Bokat leverans 11/9, sedan direkt till Brostugan för säsongsavslutning:D Har du hört något om din bil Skumtomte? |
|
| Leverans dagen efter dig, så du vann! ;-) | |
|
Nu var det beställt :) Leverans i början november. Känns väldigt bra och ska bli kul att joina "klubben". www.bmw.se/myconfig/y0l3c7i6 Sammanfattning: - Shadow edition (18" M Lättmetallfälg Dubbeleker 436 M Orbit Grå) - Mineralgrå metallic - Läder Dakota Oyster - Parkingpaketet - Connectedpeketet - Högtalarsystem Harman/Kardon - Tonade sidorutor bak samt bakruta - Svankstöd - Eluppvärmd ratt - Extra 12 Voltsuttag - Adaptive M suspension Bruttopris: 513400kr Efter rabatter: 469700kr Fick med gummimattor på köpet (tackar och bockar). Skippade takluckan som jag funderade på förut, gränsen måste dras nånstans och den var lägst prioriterad. Vinterhjul tänkte jag köpa privat. Funderar på Continental Viking Contact 6, alltså dubbfritt, och 18". Känns det som ett bra val? Funderar på att handla via bythjul.com. Feedback uppskattas om jag är ute och sneseglar :) |
|
|
@smällarn Det kommer bli kanon det där, snyggaste färgen också! Jag är dock fortfarande fundersam på varför de inte har 19" som alternativ då 18" faktiskt ser lite smått ut i mitt tycke. Du valde bort helljusassistent för 1300kr, var det medvetet? Och kul att du delade med dig av länken till konfen! |
|
|
Grym spec! Ska du inte välja till Comfort access också? Mycket användbart och betalar sig med råge när det är dags att sälja. |
|
|
Comfort access tror jag inte ger en krona vid försäljning och är därmed en ren förlust. P.g.a. den ökade stöldrisken skulle jag personligen värdera en sån bil lägre än en utan, allt annat lika. |
|
|
Roligt med kommentarer, kul att ni gillar specen! @danjbo Jag kan hålla med om att det är lite "ballongvarning" på 18" men det funkar för mig. Du kan ju köra 18" original som vinterhjul och köpa nya 19" till sommardäck? Jag valde bort helljussasistenten pga att jag har kört bilar med detta förut och tycker sällan det fungerar så bra. Antingen bländas det av för sent och man får flashar på sig eller så tar det för lång tid efter möte innan det tänds igen. Jag klarar mig utan :) @mephisto Nja, som Grelle skrev så undvek jag denna just på grund av dessa nya tjuvknep med radioavlyssning etc. Om jag förstår det rätt så har man iallafall en startknapp i bilen, alltså kan ha nyckeln i fickan vid färd. |
|
|
Alla är vi olika men att fippla med nyckel på en så pass dyr bil känns inte premium :) När man haft keyless är bilar utan inget alternativ och jag tror många håller med och värdesätter det högt vid köp. BMW har otur med att deras delar är högvaluta i Litauen. Hoppas BMW jobbar på bättre brandväggar och säkerhet i nätverket. |
|
|
Jag har haft keyless på andra bilar men det är inget jag saknar och inget jag valt till på min beställda bil. Tycker keyless start/stop räcker utmärkt. Håller med om att det sannolikt inte påverkar andrahandsvärdet alls. Vad gäller halvljusassistenten sa min säljare att den fungerar rätt dåligt på 1-serie och avrådde mig från att välja till det. |
|
| Nu börjar det bli dax för mig att köpa en M135i, den jag tittat på har gått ca 9k mil men är lite oroad pga den har blivit servad long life.. Den är servad vid 2800mil samt vid 6200 mil, är det något att oroa sig för? | |
| Olsson > finns det någon som inte är det? :) | |
| Jag skulle aldrig servat en bil med 3k intervaller, men det är väl som du säger alla nya BMW är ju med LongLife servicen.. | |
|
Olssons > varför inte? Har du konkreta bevis på att motorn skär vid 20k annars? Nu brukar jag visserligen alltid serva mina bilar varje år (brukar bli 2k mil/år) men så länge bmw betalar servicen så kör jag efter deras rekommendationer. Vill man "ta hand om bilen" extra bra så är det bättre å vänta minst 1 mil innan man gasar istället... å om man sen gör det då ser jag verkligen inget behov av en massa extra servicar, om man nu inte kör en massa bana och ligger på 150 graders oljetemp |
|
|
@mephisto Jo visst är det en soft funktion, håller med. Har det på storbilen. Men så länge jag slipper göra mig besvär att fysiskt vrida nyckeln är jag glad ändå 😊 |
|
|
Tänk att få vrida nyckeln igen... där har vi extrautrustning värd att betala för. Speciellt när man startar en 3-literssexa med +300hk... |
|
| På min nuvarande Polo 1,4 tdi är det inte jättemysigt, men bra poäng 😄 | |
|
Klart det finns bilar som är servade med kortare intervaller, jag kommer byta oljan varje år i min bil och kör max 1500mil/år. Jag valde Comfort Access för att jag gillar funktionen, är inte speciellt orolig över stöld. @Skumtomte: Spännande tider, mindre än en vecka kvar! |
|
| @Smällarn, stort grattis! | |
|
Tack och bock, grattis själv! Släng upp lite bilder om du orkar när du fått din levererad (tolkade det som att du har leverans snart). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.