AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.061

F20 M135i

Sida 144 av 172
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
@Granathen: Tack för tipset! Jag jämförde en offert jag fick precis innan LCI2 presenterades, och där finns mycket riktigt 258 Runflat med på listan över standard-utrustning.

Glädjande nog INTE med på motsvarande lista på min specifikation, så med lite tur slipper vi RFT och får MPSS istället! :-)
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
Hej allihopa!

Är det någon här som gått från 130i till M135i?

Eller har någon liknande erfarenhet?

I så fall, är ni nöjda? rekommenderar ni detta?

Mvh Pontus
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Nu blir jag lite lätt nervös, för när jag går in och bygger min bil med exakt samma spec som den jag beställt så går det nu att välja Navi Prof + instrumentkluster för 0 kr. När man väljer "Sammanfattning" anges dessa sedan som standard.

Länk: www.bmw.se/myconfig/g9x7p7z2
Notera att jag alltså inte valt Connected-paketet.

Jag var väldigt noggrann med att kontrollera med säljaren att inga fler förändringar skulle under den närmaste tiden i form av paket eller utökad standard-utrustning. Jag har i skrift från säljaren att "Vår produktchef för Norden bekräftar att det inte kommer att ske några ändringar på M140 mer än det som gjorts nu".

Jävlar vad det kommer ta hus i helvete om det visar sig att detta blivit standard "i smyg" under sommaren.

Vi är dessutom i färd med att beställa en till BMW för ca 500k men om detta stämmer så ska det till en rejäl kompensation för att det ska bli av...
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Vill tillägga att jag är väl medveten om att det under ett modellår kan förekomma ändringar och kampanjerbjudanden, och det är helt okej och något man får räkna med.

Om detta däremot visar sig stämma så är skillnaden i detta fallet att det rör sig om en modellvariant som ännu inte ens börjat levereras till kund. Ändringen har dessutom inte kommunicerats, och gjorts under semestertider.

Måndag blir spännande.

@Granathen: Vill minnas att du inte valt navi heller, så värt att kolla upp även för dig.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Gratis navigation på en BMW? Grisar som flyger? Jag tror mer på fel i konfiguratorn...
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Det är ju mer eller mindre standard på 3-serien nu när man kör Connected Edition, så ser inte det som omöjligt eftersom modellen är i slutet av sin cykel.

Jag ser nu att jag inte skrev det i mitt inlägg ovan, men även min teori är att det är ett fel i Bygg din BMW. Men jag tänker ju inte chansa på att det är så... :-)
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
@Skumtomte:

Det känns som det buggar rätt bra på sidan när jag lägger till utrustning, provar om nån dag igen:)

Har du hört något från säljaren om leverans eller om bilen är tillverkad etc?

Jag försökte fiska lite men fick svaret att jag ligger enligt plan, leverans V38.
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Yes, bilen är tillverkad och ska gå med båt till Halmstad. Beräknad leverans v.37.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

Spännande, inte långt kvar!

Vad fick du för beräknad leveransvecka när du beställde?
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Minns inte mer än att jag fick "mitten av september", och det stämmer ju väldigt väl i så fall. Lång väntan, tre och en halv månad...
HR
14
HRJ
530dT
@Skumtomte, Navi Pro kostade när jag fick offert hos Bavaria i Solna den 1/8 OCH kostar 19900 när jag gjorde det i konfiguratorn nyss.

Jag har INTE 258 Runflat under standardutrustning på min offert, säljaren nämnde det inte alls.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

@skumtomte Verkligen lång väntan, vore ju roligt om man fick köra några veckor före vintern, köra in bilen och njuta lite av effekten innan vinterhjulen åker på:)

Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
@HRJ: Jag byggde "min" bil på nytt nu (i konfiguratorn) och fick samma som tidigare, dvs 0 kr för Navi Pro. Men som sagt, jag har skrivit ett meddelande via Facebook till BMW Sverige, och till min ÅF, för att få det säkerställt att det rör sig om en bugg i Bygg din BMW (vilket jag tror).
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
Vad kör ni andra för vinterdäck/fälgar till era bilar? Blir icke-RFT för mig eftersom bilen (sannolikt) levereras med vanliga däck, men frågan är vad...

Inte sugen på BMW original, tycker inte det finns något spännande till rimligt pris.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

Länk

Jag har köpt härifrån, riktigt seriösa med bra service. Fick hem fälgarna efter 4 arbetsdagar:)
Jag tänkte använda mina 17" BMW turbin fälgar men behöver komplettera med tryckgivare, någon som har koll på vad man ska köpa?
Gimbal > tryckgivare är inget "måste", jag körde hela förra vintern utan.
Men annars e väll ebay billigt å bra :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
ESvensson, har du inte ett felmeddelande hela vintern då?
Grelle > jo, kommer upp ett meddelande vid start och lyser en gul symbol i instrumentklustret, inget som stör mig så mycket faktiskt :)
Jag tänkte också att det är nog inte så farligt.

Men efter att provmonterat dem med sommardäck på (tänkte slita lite till på dem innan de slängs och vinterdäck monteras) så har jag ångrat mig.

Varje gång man startar plingar det till och ett felmeddelande kommer upp som måste kvitteras med ett "ok" tryck. Sen blinkar orange varningssymbol mitt i displayen en stund innan den övergår till fast sken, bilsymbol nere i högra hörnet med alla 4 däck markerade och varningstriangel nere i högra hörnet lyser också om än i diskret grå färg.

Mest irriterande är felmeddelandet som måste kvitteras varenda gång.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.