AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.270

F20 M135i

Sida 143 av 172
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Trevligt:-)
Är det någon här som nyligen köpt eller sålt en M135?

Jag stod lite i valet och kvalet med att sälja min, vilket gjorde att jag kastade ut en annons.
Silvrig, standardutrustning och HK samt automat, under 5k mil och la mig runt 250.
Det var 0 intresse, vilket förvisso var tur då jag nu bestämt mig för att bygga vidare på den..

Men är det fel säsong eller är det så enkelt att bilarna verkligen är stendöda att sälja om man inte skänker bort dem?
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
När är bilen uttagen? Ingen övrig utrustning utöver HK & automat? Tre- eller femdörrars? Hur såg annonsen ut? Var det nu i juli, som är lite av en död månad?

Många faktorer som spelar in.

Överlag tycker jag dock att de flesta ligger väldigt högt i pris i sina annonser. För att ge lite exempel så är dessa de tre billigaste på Blocket just nu:

1) Den billigaste ligger ute för 245', för en snart fem år gammal bil med 14k mil på mätaren. Automat & navi.

2) Begär 249', fem år gammal med ca 6k mil. Tredörrars med automat & navi.

3) Begär 259' för en (minst) fyra år gammal import med ca 5k mil. Manuell låda, läder, navi, taklucka, elstolar, m.m. Nya däck.

Detta är bilar som bör ha kostat max 400k (grundpris för M135i när den kom ut var ca 365k om jag inte missminner mig) netto som nya, den senare något mer men import.

Om man räknar på att en bil som gått 6k mil på tre år är värd ca 60% av nypriset hamnar vi runt 240k. Ovan bilar är fyra-fem år gamla, förstnämnda dessutom med höga mil, men begär mer... Skulle aldrig falla mig att betala de summorna.

Jag har förövrigt bevakning på Blocket och har tyckt mig se att det i många fall är samma bilar som återkommer hela tiden, men med nya/uppdaterade annonser.

Nä, ner med priserna så ska ni se att bilarna säljs. Det och dåliga annonser är oftast anledningen till att en bil blir stående osåld.

De i många fall orimliga beg-priserna var förövrigt en av anledningarna till att jag beställde en ny.
Uttagen sent 2013, så det är en "2014".

Jo det blir ju lite fel att sätta priserna efter bilarna på blocket, då de är kvar av en anledning.

Törs man fråga vad du fick ge för en ny M140?
Jag sneglade lite åt det hållet när jag köpte min M135a, men bristen av vettiga handlare nära mig gjorde att jag inte köpte en ny..
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
OK, snart fyra år gammal då.

Precis, sen kan man alltid ha lite tur och hitta en köpare som söker efter precis det man erbjuder så man behöver ju inte lägga sig för lågt i onödan. Men noll intresse.. ja, då ligger man antagligen för högt.

Absolut, jag fick ge ca 435k (netto). Det är en xDrive med automat, metallic, Parking-pkt, taklucka, H/K, tonade rutor, utökade instrument m.m. Fick 9% rabatt.
Jo precis. Var dock den billigaste 2014 med god marginal, sen kommer ju dock -15 och -16 kanske fort.

Hehe så är det ju. I mitt fall så blir det iallafall att ha den kvar ett tag till då jag beställde massa annat roligt till den istället :)

Aha det var ändå inte såå farligt. Var det med navi också eller skippade du den?
Det låter ändå som att din var hyfsat fullmatad med grejer.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag köpte en ganska nyligen, har haft koll under våren och tycker dom flesta lågmilarna under 260 har sålts på två veckor. Likaså med M235.

Men nu ligger det även flera lågmilade sådana ute för 350 utan att bli sålda, i våras gick dom direkt..

Så det är nog mer säsongen som avgör.

Denna tex är ju prisvärd om man gillar vit:

Länk

Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
På tal om att inte få sålt sin bil och hur viktigt det är med bra annonser så hade jag helt missat den bilen du länkar till Peddan, eftersom säljaren bara skrivit BMW M135... Söker man då på M135i så blir det ingen träff.

da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
Den vita LCi på Bavaria Danderyd är ju svinsnygg. Länk

Synd bara att frun vägrar vita bilar...

Generellt så verkar det väldigt blandat med hur snabbt de säljs. Vissa läggs ut flera gånger utan att bli sålda...
Angående den M135 -16, är det bara jag som tycker det känns lite trist att köpa en lätt begagnad M135 för de pengarna?
När man får en demokörd m140, med nya motorn för bara en liten slant extra?

I mitt tycke så om man har en begränsad budget så köper man en bra beg m135 för kring 250 eller en ny för strax över 400 om man har en större budget.
Att köpa en lätt begagnad m135, även om det är en -16, för 359 när det är sista modellen av gamla motorn, känns inte riktigt rätt..
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
Nä jag håller med, skillnaden mellan en m140 och en LCi m135 är förhållandevis litet. Speciellt för de som tänkt ta finansiering på bilen, då blir skillnaden i månadskostnad nästan försumbar.

Några lätt beggade m140 har ju legat ute väldigt länge nu utan att bli sålda också.

HR
14
HRJ
530dT
Sen finns ju för all del den här:
Länk

:Facepalm:
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
@HRJ Jag var faktiskt lite sugen på den, men firman verkar helt ointresserade av en dialog... Sen ser det ju ut som det sitter ett motorvärmaruttag mitt i nyllet på den, inte direkt där jag hade placerat det.
HR
14
HRJ
530dT
@danbjo
Jag tyckte den var helrätt och var på väg att slänga mig i bilen innan jag kollade igen.
Sen kunde jag tyvärr inte titta på den utan att irritera mig på motorvärmaruttaget.
Förstår inte hur man kan få för sig att sätta det där...
HR
14
HRJ
530dT
Den i Danderyd är intressant men som ni är inne på blir skillnaden mot en 140i för liten. För mig har inte skinn något direkt mervärde och träpanelen invändigt känns lite... malplace.
Taklucka tycker jag är trevligt och kan tänka mig att betala lite extra för.
Tycker förresten det är konstigt att den för 240 inte går iväg.
Visst den har ju inte jättemycket utrustning, men den har det jag värderar högt och är dessutom både svensksåld och lågmilad.
Kanske är så enkelt att folk håller hårt i pengarna efter semestern :)
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Efter mycket läsande på babybmw har jag sett många automatare som utvecklat vinande växellådor, är det någon här som har haft samma problem eller är det få i förhållande till bilar som rullar på vägarna?
HR
14
HRJ
530dT
@Snömannen:
Den vita?
Tredörrars och saknar xdrive vilket gör den ointressant för min del.
I övrigt verkar den helt klart vettig Vill man ha RWD kanske man samtidigt föredrar manuell?
@HRJ
Tur att alla tycker olika.
Jag som bara har den som sommarbil tycker tvärtom.
Jag vill inte ha xdrive då lite med poängen med BMW försvinner då och 3dörrars är snyggare, däremot gillar jag inte färgen..

Angående vinande automatlådor så verkar det väl mer vara ett fåtal som utvecklar det ganska tidigt.
Min har gått ca 5000mil nu och funkar fint.
Finns en som kört runt 500hk i sin m135 i större delen av bilens liv, där han sålde den vid 10000mil utan problem med växellådan.

Sen kan det ju vara värt att tänka på att lådan sitter i princip alla BMW automater idag samt även många andra bilar. Så att man läser om att några få strular säger egentligen ingenting.
Kolla bara på dsg problemen som VAG hade, där var det inte tal om några få unika enheter som strulade
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Fick svar av min säljare att koden för RFT däck är 258, den saknar jag så jag hoppas få se en uppsättning Michelin SS på bilen vid leverans:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.