|
Sida 142 av 172
|
|
|---|---|
| 6or går till historien...kan m135 bli samlarbil tro ? | |
|
560BHP BMW M135i Shit vilken bil och ägare! |
|
|
Joe Achilles kollar på nya shadow edition... kan rekommendera hans videos. Genuint! |
|
|
Hej! En till M140i-torsk :) Jag började att kolla på beggat men hittade inget som verkade riktigt vettigt, har kikat och försökt på pruta på den här: Länk Och även ringt och kollat den här: Länk Slutade med att jag åkte till Bavaria Solna idag och tog fram en offert: M140i Xdrive 5-dörrar Estoril Blue Connected Drive Eluppvärmd ratt Svankstöd PDC Harmon/Kardon Landade på 481 800:- och jag fick 6,5% rabatt, tänker att de får skruva lite på det i så fall. Sååå... Nu sitter jag här med lite vånda och vet varken ut eller in. Har jag missat någon vettig begbil? |
|
|
Den här iofs, men grå är ju så jäkla tråkigt och jag är inget fan av Shadowline-paketet. Länk |
|
|
Fick höra av en kille hos ÅF idag att M140i från LCI2 inte levereras med RFT-däck, utan med Michelin MPSS (som den gör i t ex UK om jag förstått rätt). Någon som vet om det stämmer och vad för däck fick ni andra med era M140i när de levererades? Hade ju varit skönt att slippa RFT. I samma ämne - hur gör ni andra med vinterdäcken? Run flat eller inte? |
|
|
Som tillägg till ovan kan nämnas att RFT är ett kostnadsfritt tillval (dvs ej förvalt) för M140i i Bygg din BMW, men står som standard - utan möjlighet att välja bort - i prislistan. Ologiskt. |
|
|
@HRJ Vad har du för krav? Du verkar kolla på allt från beg M135i på 10k mil till helt ny M140i, ganska stort spann där :). Jag kikar själv på beg M135i/M140i men har inte hittat något som jag fastnat för de senaste 2-3 månaderna... Jag kollar mest hos handlare då jag tänkte byta in min 116d. |
|
|
@danbjo Jo, det är rätt spretigt, men det har varit mycket värre. Nu har jag iaf landat i att det blir en till BMW. Kraven på en M135i/140i är: Xdrive Nav Problemet, som du ju säkert också märkt, är att det finns inte så mycket kul beggat, därför blir en ny intressant. Visst en hel del mer pengar, men ändå hanterbart. Jag fick fö ett ganska vettigt bud på min 325d som rent inköp av en handlare. |
|
|
Skumtomte: När jag beställde min bil fick jag också beskedet att M140i LCI 2 inte skulle få rft däck. Men när jag fick en kopia på min bygg order står det lm 18" 719 med nödhjulsegenskaper men också att jag har däckreperations kit. Det som även är märkligt är att många bilar med nya Shadow fälgen har fått 225 runt om istället för 245 bak som det ska vara. Man är duktigt nervös för att få smala rft däck nu... |
|
|
Länk Denna har inte MPSS och det är ju väldigt märkligt:/ |
|
|
@Granathen: Att få 225:or runt om tänker jag inte acceptera, då vill jag lova att det kommer bli ett jävla liv i bilhallen. Det står dessutom klart och tydligt i prislistan att det ska vara 225/40 fram och 245/35 bak för 436M och 719M. På min spec står det bara följande: 18" M Lt/Aly wheels Double-spoke 436 M / MT Inget om nödhjulsegenskaper eller däckreparationskit (inte under std-utrustning heller). Ja, att den på Bilia inte har MPSS är ju lite oroväckande. Tittar man på bild två (snett bakifrån) tycker jag dessutom inte att bakhjulen ser ut att vara bredare än fram. Kan vara vinkeln som ställer till det, eller så är jag lite orolig och inbillar jag mig... |
|
|
Smart med prislistan, det hade jag inte tänkt på men har nu skrivit ut den så har man svart på vitt om det skulle komma smala bakhjul. Det känns som att man får dubbla budskap angående RFT hjulen, säljarna är ju dessutom ointresserade men dom kanske kan ta reda på vilka däck man ska få. Jag får hellre veta nu att man inte får MPSS än att stå med rullgardinen ner på leveransdagen. När beställde du din bil och när har du fått beräknad leverans? Jag beställde 6 Juni och har beräknad leverans i början av September. |
|
| Slängde iväg ett mail nu, håller tummarna! | |
|
Jag har sparat ner den lokalt på datorn. Ja, verkligen dubbla budskap. Den senaste jag pratade om detta med lät dock hyfsat säker på sin sak (någon kille i hallen, min försäljare är på semester) så håller tummarna för att det faktiskt blir MPSS. Vill verkligen slippa RFT. Jag beställde ungefär samtidigt och med samma beräknade leverans. Berätta gärna vad du får för svar! :-) |
|
|
Jag har aldrig fattat grejen med att ha bredare däck bak än fram på en BMW. Kan förstå det på en Porsche med 65-70% av tyngden bak men inte på en BMW som i bästa fall har 50-50 i viktfördelning. Innebär bara nackdelar, sämre fäste i framvagnen vilket medför än mer understyrning och man kan inte skifta hjulen fram/bak. |
|
|
@Skumtomte: Spännande, då kanske dom får sällskap till Sverige! Postar så fort jag har fått svar:) @MUC: Ska det vara bredare bak så vill jag ha det, tycker bilen ser "fetare" ut bakifrån och misstänker att utan Xdrive kan det vara svårt att få ner kraften även med 245:or. |
|
|
@Granathen, visst är det väl så att 245 bak är rimligt men det är obegripligt att BMW då inte levererar även 245 fram. Är det för att spara in några EUR eller för att medvetet få en understyrd bil? Är samma trams på min M2:a, standard är 245 fram och 265 bak. Har bytt både fälgar o däck och kör 265 runt om istället. Blir en helt annan bil att köra - till det positiva. |
|
|
Ja, 245:or även fram vore inte dumt, kul att du upplever bilen bättre med samma dimensioner. Märkligt att dom envisas med bredare bak på prestanda modellerna. Det har dom ju gjort i åratal så nån vits borde det ju vara:/ |
|
|
Det verkar som att även vi som inte beställt navigation får uppdaterad iDrive med "block"-layout. Kul överraskning, för nuvarande grafik är verkligen daterad... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.