|
Sida 14 av 172
|
|
|---|---|
|
Länk |
|
| Novation får sin demo M135i inom en månad. | |
|
dfallman : Priset för AMG A-klassen var det försäljaren hade fått indikationer på men inget var bestämt. |
|
|
BMW:s Sverigechef var i Västerås idag och hade jag varit vaken så hade jag fått köra M135 idag mellan kl. 11-12. Jag jobbar natt och vaknade 12.30... Ingen mindre än Kungen ska låna den bilen i minst en vecka! Dax att byta ut CSL:en kanske.. Min säljare var lyrisk och tyckte att den gick bättre än 1M, ganska sur just nu... |
|
| m-bilar i eskilstuna borde få in en 135:a snart.. är så sugen på att provköra | |
|
bmw_jerry: M-Bilar har beställt en svart M135i x-drive men har inte fått nån produktionsveckan än så det lär dröja till dec innan den kommer. |
|
| Sålde 135an för en mer mogen 325 touring men nu... nu blir det väl till att byta igen. M135i Xdrive, - vill ha!! | |
|
Börjar bli mer o mer irriterad på att jag fått infon om att xdrive går endast o få med 5 dörrars. Snackade med en av killarna som stod i BMW montern under bilfestivalen i kungsan idag och han fattade inte riktigt hur det kunde vara möjligt...kanske att det har med produktionsveckor och kvot etc att göra...imorrn blir det omringa säljaren igen! För er som undrar över vinterhjul...1 serien kör med M14 bult och inte 12 som tex z4 m, m3, 3 serie etc använder sig av...mao nya vinterhjul! |
|
| Åfn, min säljare körde med E90 vinterhjul på frugans F20 förra vintern och det funkade bra enligt honom. Jag får göra noggrannare efterforskningar där... | |
|
Problemet är att prislistan inte är officiell ännu. En 3-dr M135i xDrive borde kosta 374 00 kr, men skatter, marknadsstrategier, utrustning etc gör att det inte går att bara räkna om det tyska priset. Prissättningen är dock tydligen nära förestående och i verkligheten borde man kunna få loss en bil utan extrautrustning för ca 350 000:- vilket borde vara väldigt attraktivt med tanke på prestanda. Man har ännu inte fått fram en svensk broschyr vilket verkar lite slött. Om jag förstått det hela rätt så har de som skrivit på en 3-dr M 135i xDrive inte fått något fast pris, men är man (liksom tydligen kungen) angelägen så beställer kanske vissa ändå! |
|
|
Jag har sådan jäkla beslutsångest om jag ska köpa en förnuftig 120d eller en för mig lite för dyr M135i ....... förnuft och hjärta går inte ihop helt enkelt..... |
|
|
Bor du så att du behöver xDrive? Det har ju inte direkt med din övriga problemställning att göra angående prestanda/pris, men lite intressant hur många som vill ha fyrhjulsdrift på sin 135a. Mitt råd brukar vara att köpa den dyrare bilen och behålla den längre. Täta byten brukar vara den största utgiftsposten i sammanhanget. |
|
|
Har provat montera E90 18" på en F20 och de passar perfekt! Bultarna på F20 är lite smalare så det går igenom bulthålen på E90 fälgarna och spänner åt fälgarna utmärkt. |
|
| Idag var jag och kika på min bil. Tyvärr är det inte michelin däck på, det satt bridgestone på min. Lite synd då de har utvecklat bilen för dem. Men har bridgestone nu som jag har varit nöjd med så det blir nog bra. | |
|
Bridgestone, vilken modell? Kul i alla fall, får du den innan helgen? |
|
|
More: Det låter bra, då borde det fungera med E90 fälgar alltså. |
|
|
damaen bridgestone s001 troligtvis hämtar jag den på fredag:) |
|
| Ni som är insatta får gärna meddela priset på M135xi när ni får reda på det. Vad kan prispåslaget tänkas bli med tanke på att automat blir standard? | |
|
Clubsport Det kommer passa perfekt! Fälgarna var 18x8 ET34 med vinterdäck från en E90 LCI. De satte sig precis innanför skärmkanten så några mm +/- i ET kommer fungera. Samma sak borde gälla F30/F31 då de har samma bultar som F20. |
|
|
Ett par år med 4wd från Ingolstadt så ser jag möjligheten att återvända med BMW nu! Jag har precis lånat en M135i för ett dygn, och än så länge verkar allt stämma. Började med 6 mil på motorvägen, resulterade i 0.71 l/m. Sedan dök första rödljuset upp, och herrejösses vad den går. Och vilket huliganljud när man trycker till på gasen. Återkommer med rapport! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.