|
Sida 138 av 172
|
|
|---|---|
| Nu finns äntligen nya prislistan på hemsidan. | |
|
Kan du länka till den hittar ingen prislista och konfigurationen är iaf inte uppdaterad än? |
|
|
Länk @M34ever |
|
|
@Granathen Jag tar gärna också ett PM på den rabatten om man får :) |
|
| @Clubsport, blir det en M140 för dig? | |
|
Granathen: Det lutar åt det, tänkte först vänta in nya 3-serien men den verkar komma först våren -19. M2:an har ju fortfarande 6 mån lev tid orkar inte vänta så länge. Så det är 65/35 till M140 xDrives fördel. Lci2 blev så pass bra att den fortfarande känns fräsch. |
|
|
Clubsport: Förstår hur du tänker, blir det beställning för leverans i höst isf? Vad har du tänkt för spec?:) |
|
|
Förstår inte varför BMW Sverige alltid är så jäkla dåliga på att hålla hemsidan och Bygg din BMW uppdaterad. Det går inte att hitta någon detaljerad info om M Performance utan man skickas bara till startsidan hela tiden, och det har varit så i flera veckor, samt att man fortfarande sitter och bygger bilar som inte går att beställa längre. |
|
|
Håller med. Den som har det ansvarsområdet förtjänar en formell varning. Och performancedelarna är galet dåligt presenterade. Det är dyra grejer så lite eftertanke på hur de presenteras behövs. Jag är i kategorin som lockas av det, men eftersom så lite info är lättillgängligt så kommer inge spontanköp från mig. |
|
|
Granathen: Har inte bestämt mig riktigt än. Antingen beställer jag i september men det vore samtidigt kul att få en riktig 18 dvs januariproduktion. Utr xDrive, Navi Pro, Harman/Kardon, adaptiva dämpare, rattvärme och ev taklucka. |
|
|
Glömde och det gick inte att redigera. Shadowline ska jag givetvis ha med. |
|
|
Clubsport, Jag hänger inte med riktigt. Du orkar inte vänta ett halvår på en M2 men du väntar gärna ett halvår för att få en "riktig" 2018 140 LCI2. Det blir ju samma väntetid... |
|
|
Jag erkänner, jag är helt värdelös på det här med däck och alla olika variabler man ska ta hänsyn till. Har en uppsättning friktionsdäck i fint skick liggandes i dimension 225/50 R17 som idag används till en 3-serie MY15. Rekommenderat för 1-serie är 225/45 R17. Jag gjorde dock testet på rullomkrets.se och hamnade inom marginalen, dvs godkänt. Sen är det ju det här med ET och allt vad det heter. Den uppsättning som jag har liggandes är 8X17 5/120 ET30 B72.6. När jag tar fram samma fälg på bythjul.com för 1-serie blir det istället 7X17 5/120 ET40 B72.6. Någon som har en aning om det kommer passa till en M140i eller blir det helt kajko? |
|
| @Clubsport, trevlig spec! Har kört en del M140iXA och den är galet effektiv. Läckert med 4-hjulsdriften då man verkligen får ner kraften i backen. | |
|
@skutmtomte: Tror att det blir alldeles för tight med dom fälgarna, kommer bygga 22.7 utåt. willtheyfit är ritktigt bra för att snabbt räkna ut skillnader: Länk |
|
|
Mats: Köpa bil om ett halvår eller vänta 6 månader efter att man har skrivit på kontraktet är två vitt skilda saker.. Irriterar mig på att BMW inte bryr sig om problemet med M2:and leveranstid. Sen lutar det mer att jag beställer i september än december. |
|
|
Bilen tvättad och städad både ut och invändigt samt spolarvätska påfylld... På onsdag bär det av på en "liten" 400 mila tur med både fri fart, höga alp-pass samt ringen. Fråga angående olja, har kört snart 1000 mil och mätningen säger fortfarande nästan Max. Men skadar aldrig att ta med sig så man har (kan dra en del vid hård körning). Har en flaska castrol tsw (hade kvar sen m3an), den måste väll funka i värsta fall? Vad säger ni om ringtrycker? Har idag 2,6-2,7 kalltryck och runt 3 när dom blivit varma. Ska jag öka på lite till? (Mpss däck i original storlek) |
|
| Granathen: Jag tar oxå ett PM på den rabatten. Tack på förhand :) | |
| Måste tillägga att jag är glad för din skull Granathen. Vilken gooo känsla :) | |
|
Jag gick till BMW Segeltorp mest för att kunna se vad "min" bil skulle kosta då BMW Sverige var sega med prislistan på hemsidan. Jag och en säljare byggde ihop min bil och jag bad honom ge ett prisförslag. 8% hade jag genom BMW klubben och sen fick jag 2% till. Jag har köpt bil förut av en säljare på Solna och ställde dessa mot varandra och fick då ner räntan och fick ett lackskydd på köpet. Jag tror det handlar om att tydligt poängtera att man faktiskt ska KÖPA bil och inte bara spekulerar. Om jag signar idag vad kan ni göra osv är tunga argument och inte vara blyg med att berätta att man har dialog med andra handlare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.