|
Sida 135 av 172
|
|
|---|---|
| Bra där Skumtomte! Black is the new black :) | |
| Någon som vet om det finns någon demo m140i i Stockholm? | |
|
@Skumtomte Jag är inne på din linje själv med nya LCI´n. Tycker specen ser bra ut, men ska du inte ha adaptiv fjädring? Får man fråga vad du fick för rabatt? Vad går kalaset på? |
|
|
@malcus Min farsa provade en för ett par veckor sen i Nacka. |
|
|
Jag körde en M140i Xdrive i Danderyd. Ring innan då en av säljarna använder den privat. |
|
|
@Smällarn: Hade gärna haft adaptiv fjädring, men kör under 1 000 mil per år och hade från början tänkt mig en RWD och att lägga max 400'. Nu blev det en xDrive och ca 430', plus att jag lagt till infällbara/avbländbara speglar i efterhand (parkerar ofta smalt) så nu behöver jag dra en gräns... Jag fick 9% rabatt rakt av, vilket jag är nöjd med. Hur ser din tilltänkta spec ut? |
|
|
Väldigt svårt för att besluta mig nu, manuell eller automat? Tog iaf en offert idag på en Shadow m140i xdrive. (då säljaren nästan tvingade mig till xdrive). Specen såg ut ungefär såhär. *Safirsvart met. *Adaptivt chassi *Svart högglans interiörlist *bortval emblem *tonade rutor *eluppvärmd ratt *pdc bak *avbl innerspegel *utökat kluster *comfort acsess *genomlastningslucka Listpris 479 och 455 efter rabatt men dom borde kunna göra 7-8% iaf. Siktar egentligen på max 420 efter rabatt så kanske ska skippa xdrive eller är det så bra som det påstås? |
|
|
Malcus > Så länge du inte vill kunna åka å sladda på torr spalt utan att behöva "vålda" upp bilen i sladd så är xdrive kaaaaanon! Jag ångrar inte mitt val av xdrive för en sekund! OM du väljer rwd så skulle jag säga att det då är ett måste att få dit en riktigt diffbroms. Och då är prisskillnaden på rwd och xdrive nästan utraderad. |
|
|
Nu kan jag bara utgå ifrån mig själv, men har man en gång haft fyrhjulsdrift på vintern, så vill man aldrig gå tillbaka (jag har försökt fyra gånger...) Ska den inte köras på vintern röstar jag på RWD, ska du ha den året om så är det xDrive som gäller 8 dagar av 7. |
|
|
Kul med M140i, jag funderar på att göra slag i saken och beställa en M140i 2018 jag också. Tyvärr sade min säljare (BMW Solna) att dom inte fått prislistor för Lci2?! Är det någon prishöjning eller skillnad på standardutrustning på Lci2? har ni fått någon ca info om leveransdatum? Grattis till beställningarna! |
|
| Det var ett par ändringar men annars rätt så lika som innan. | |
|
@Skumtomte Ok, låter vettigt, jag har faktiskt kört en utan adaptiv fjädring och jag tycker inte den känns alltför hård, snarare ordentligt stum på ett tyskt vis :) Min tilltänkta spec är väl som din med fäljande tillägg: - Adaptiv fjädring - Navi + carplay (h/k) - Skinnklädsel (oyster) Typ så. Har ingen offert ännu, kommer nog kliva in på BMW danderyd så snart förhandlingarna här hemma är klara :) Kul att höra vad folk får för rabatter! 7-10% låter vettigt. |
|
|
@malcus: PDC bak är sid från modellår 2018, du kan välja till PDC fram för 2 000 kr. Åtminstone på Bilia. @Granathen: Några listor finns inte ännu men säljarna kan bygga bilen i sitt system, så åk till en handlare och sätt er tillsammans. Det var en prishöjning på 8 500 kr men lite småsaker som tidigare var tillval har blivit standard (typ PDC, fällbara huvudstöd och något mer..). Leverans mitten på september för min del. @Smällarn: Trevlig spec, hade gärna valt adaptiv fjädring, navi, och läder jag med (plus taklucka) men behövde som sagt dra en gräns. Men lastar du såpass med utrustning bör du inte nöja dig med under 9-10%. |
|
|
Jag valde bort X-drive mest av budgetskäl. Visst vore det trevligt på vintern men resonerade som så att eftersom jag inte ens kan minnas när jag senast körde fast med en tvåhjulsdriven bil så är det inget jätteproblem. |
|
|
Hej M135i/M140i kamrater. Har tyvärr fått tråkigt besked igår kväll, eventuellt läggs företaget jag jobbar på ner. Det ser i vart fall väldigt skakigt ut. Med det i åtanke och det faktum att jag haft M135an som finbil och pendlat till jobbet med min 120d, så har jag idag tagit det slutliga beslutet att sälja M135an. -Lite kort spec: - Estorilblå MY 2013 - Precis ALL utrustning som fanns att få, förutom taklucka. - 5300 mil - Nya fräscha Michelin Pilot Super Sport sitter på, Pirelli vinterdäck. - Faktiskt en viss nybilsdoft inuti fortfarande... Ni i den här tråden får första tjing, kommer ut på blocket om nån dag. Kontakta mig gärna för mer info. Tänkte vi börjar på ett marknadsmässigt pris, men alla förslag beaktas. Mvh Bosse |
|
|
Börjar så smått fundera på min spec och framförallt färgen, att köpa en tredje Estorillblå på raken kan kanske bli lite tråkigt, som alternativ har jag haft Safirsvart med allt vad det innebär.. i England så kan man inte få Glaciärsilver tillsammans med shadowline som är ett måste att välja till. Borde väl vara samma här. Sunset orange känns intressant men där vill jag se färgen på riktigt först. |
|
| Skumtomte: Tack för infon! Ska försöka åka till en handlare och speca ihop en bil på måndag. Känns värdelöst att sitta och "bygga bil" på hemsidan med en prislista som inte är korrekt. Är 10% omöjligt att nå på en ganska basic bil? Har ni ställt några handlare mot varandra för att pressa upp rabatten? | |
|
@Clubsport: Jag tror GC är borta till MY18. Så även röd läderklädsel. @Granathen: Ja, Bygg din BMW är helt meningslös nu. Jag tror att 10% är hyfsat svårt att nå, men givetvis inte omöjligt. Min handlare vägrade att ge mer än 9%. |
|
| Får man fråga vilken handlare som gav 9%? | |
| ...och då ska tilläggas att det här blir den fjärde bilen vi (i min familj) köper där sedan 2012, och att vi hintat om att vi ska köpa en till ny bil i höst. Så jag fick helt enkelt lita på honom när han sa att 9% var hans absoluta gräns för hur mycket rabatt han hade mandat att lämna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.