|
Sida 134 av 172
|
|
|---|---|
|
Gimbal > på rak arm, ja. Men ska kolla min och återkomma :) |
|
|
Hur gör jag för att låsa in bilnyckeln i bilen? I tidigare bilar har det bara varit å ha en bakdörr öppen, låsa, in med nyckeln i baksätet och stänga dörren. Men här går det inte då bilen då låser upp sig när dörren stängs. |
|
|
Hmm ja den känner väl av att nyckeln är i bilen. Testat bagaget? Eller om du har Remote Services kanske det går att låsa med mobilen? |
|
|
Har för mig att nån sa att det ska gå att låsa bilen och sen slänga in den i bagaget och slå igen bakluckan, dock inte prövat på min. Men varför vill man göra så? |
|
|
Tack för tipset om renote service! Funkade kanon! Och bilen känner inte av att nyckeln är i, utan att du låste dörren när den var öppen. Anledningen till att man vill kunna göra det är för att verkstaden (i detta fall glasmästaren) ska kunna ställa ut bilen låst och jag hämtar upp den efter att dom stängt :) |
|
|
Idag sattes den slutliga specifikationen och det är äntligen dags för beställning, möte bokat i veckan! Specifikation: BMW M140i LCI 2 (2018) Shadow Edition Automat xDrive Mineral Grey 18" 436M Orbit Grey (mörkare än std) Tonade rutor Harman/Kardon Belysningspaket Instrumentkluster med utökat innehåll PDC bak & fram Rattvärme Farthållare Ej modellbeteckning Fällbara huvudstöd Extra 12-voltsuttag Förvaringspaket Larm Är det något "måste" jag missat? Då tänker jag inte på navi, utan smågrejer man inte får missa för att BMW är för snåla för att låta det vara standard (typ som farthållare...). Förväntad leverans mitten av september. Blev lite dyrare än vad jag ursprungligen tänkt mig, men vilken bilaffär blir inte det... |
|
| Backkamera. | |
|
När uppdateras hemsidan? |
|
|
Backkamera har jag inget behov av, liten bil med rak bakända. Men tack för förslag, uppskattas! :-) |
|
| Ta tillbaka svart metallic som du hade i någon tidigare spec, det blir grymt! | |
|
daagis: Ah, tack för den ångesten... Haha, velar som tusan. De nya fälgarna (i och med LCI 2 och Shadow Edition) är ju Orbit Grey, dvs ännu mörkare än de vanliga 436M. Det är just detta som gör mig så osäker på om jag ska köra svart eller grå då det inte går att se kombinationen live eller ens på bild. |
|
|
Förlåt, ha ha. Vet själv hur det är då jag väntar på en ny bil som fick byta färg några gånger innan den blev låst. Mineralgrå är snygg, har den nu faktiskt. Men min handlare har en mineralgrå 135i i hallen och jag tycker den blir något för trött på en liten sportig 1:a. Hade nog gått på vit, svart eller om jag inte var så feg röd såklart. Men som tur är för mig är det ju du som ska tycka :) Ett tips är väl att hålla sig till planen om du inte känner superstarkt för en annan färg. Lycka till! |
|
|
Skumtomte > Carplay! Använder det heeeeela tiden, bmw connected funkar... men inte i närheten av lika smidigt, snabbt och buggfritt. Annars ser det kanon ut! (samma specs. som min) Enda jag kan fundera på om jag saknar är adaptiva lysen när man åker på riktigt kurviga vägar (vilket jag gör dagligen). Dock så har ju inte 1-serien "voodoo" lysena... och dom adaptiva jag kört innan har jag alltid upplevt jag blivit åksjuk av :D + den automatisk avblädningen funkar bajs tycker jag (gammal lastbilschaffis som tar heder i att blända av I TID) |
|
|
Skumtomte > Kom på en sak till! Automatisk avbländbar backspegel! Flickvännen har det inte i sen f20 och det är skiiiiiitstörigt att inte ha det när man e van att ha det i sin bil :D Har övervägt att åka till skroten å handla en ny backspegel till henne! Kom på ytterliggare en sak nu... Justerbart svankstöd! Är guld! samma sak där... saknar det hur mycket som helst varje gång jag åker i flickvännens bil... Ganska billiga tillägg båda 2... Jag hade lätt offrat pdc fram för dom 2. Lycka till! Sommaren kommer bli låååååång, på ett dåligt sätt :D |
|
| Personligen ratar jag bilar utan backkamera numera. Det är helt suveränt och använder det varje dag. Istället för att gissa att man inte har något bakom så ser man klart. | |
|
damaen: +1 på den. Tog backkamera på min nuvarande främst för enkelheten att koppla släp. Men även om nästa bil blir utan dragkrok så kommer jag inte tumma på backkameran. Använder den varje dag med! |
|
|
NU HAR JAG ÄNTLIGEN HITTAT DEN! Estoril Blå! Manuell! Navi Pro & H/K! (+ en hel del annat) Länk Står i München hos privatperson!! Snart min - flyger ner på torsdag. Blir spännande det här... Återkommer med hur det går. |
|
|
Boogurra > grattis! Riktigt läckra fälgar! Hade det inte varit för komforten så hade jag frågat vad det e för några och köpt till mig själv :) |
|
|
--> daagis: Det blev svart! :-) --> ESvensson: Tack för tipsen! Adaptiva lysen har jag inte nytta av då jag i princip endast kör i centrala Gbg med omnejd. Övriga tillägg ska jag kika på att ev. lägga till! --> Boogurra: Snygg bil! Vad är det för fälgar? |
|
|
Kul att ni gillar dem! Fälgarna är 19" och heter Z-Performance ZP.01. Länk Dessutom har bilen Coilovers som är inställda på -25mm och bidrar till den låga looken. Får se om jag justerar upp dom framöver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.