|
Sida 133 av 172
|
|
|---|---|
| Kanske blev otydligt, men uppfattade det som att bromsarna tar mer vid mindre tryck, precis som gaspedalen, precis som om bromsarna ligger på helspänn. ABS fungerar som det ska men en vanlig inbromsning blir kraftigare, i mitt fall så låste jag framhjulen när jag skulle bromsa in vid rödljuset av ren ovana. :) | |
|
Jag kan inte minnas mig känna vid "känsligare" bromspedalen vid sport eller sport+ Däremot så upplevde jag att man kunde låsen hjulen lite vid sladdandet i snön... vilket var väldigt trevligt och bra :) Har inte fått prova bilen på bana än men då lär det Nog märkas tydligare... om nu sport+ läget "räcker" så man inte behöver lägga ur dtc'en helt och då hamnar i comfort (fattar inte varför bmw envisas med detta) |
|
Verdi |
ESvensson, Finns väl egentligen ingen anledning att ha känslig gaspedal på bana? Marginalerna för att hitta precis rätt gaspådrag blir ju mindre då. Samma med styrningen egentligen. Dessutom är det enligt många bättre styrkänsla i comfort när man har elektrisk servo. Anledningen till att man hamnar i comfort om du slår av alla säkerhetssystem är väl av just den anledningen. Att öka marginalerna och slippa sladda av banan/vägen i onödan. Lättare att kontrollera bilen i comfort helt enkelt. Nu är jag i högsta grad nybörjare och det här är bara vad Nalle Johansson sa på Mantorp. Så är man mer erfaren kanske det inte gäller? |
|
Verdi > den extra känsligheten i gaspedalen avskyr jag, hade aldrig sportkanalen i min gamla m3a intryckt :) Att servon blir tyngre uppskattar jag dock i högre hastigheter samt att bilen låter mera (även om en del av det extra ljudet är fejk) Att det sen inte går att ha det adaptiva chassit i hårt är ju totalt värdelöst, därför jag aldrig valde adaptivt :) |
|
| I BMWs framhjulsdrivna modeller används inte någon automatlåda från ZF. De använder sig utav en tvärställda automatlådor från Aisin AW. Vem utav dessa båda tillverkare som gör den bästa automatlådan tål att diskutera. | |
| Verkar vara en bra låda enligt vad jag läst om X1, synd dock att trepiparna bara får sex växlar (/OT). | |
| Blir mer och mer irriterad över lådans växlingsstrategi. Tycker den växlar ner alldeles för tidigt. Ogillar verkligen när bilen envisas med detta. Jag vill kunna stampa på pedalen och lyssna på det underbara motorljudet utan att hela bilen rycker till och skriker. Synd att man ska tvingas köra manuellt | |
|
Håller med om det, för normala omkörningar i någorlunda lungt tempo vill jag bara utnyttja vridet och glida förbi, inte växla ner flera växlar och varva. Det jag gör nu är att manuellt växla ner ett steg för att temporärt hamna i manuellt och sedan köra om. |
|
|
facelift F20 Verdi vem fick rätt till slut då iaf:-) Länk Nu är det fan dags att sälja 335an och köpa en M140i LCI:-) innan det är för sent |
|
|
DKG fanns väl aldrig på 135i? Länk |
|
|
Nej men de har ju ingen aning bilhandlarna vad de skriver |
|
|
Någon som har lackat silvergråa partierna i fronten på m135 lci..? Hur mycket kostar det ungefär att få det gort av ett bra profs..? Tycker det är väldigt fult och funderar på att få det gjort. Jag har en svart bil och vill helst ha det helsvart (dock ok med silvriga backspeglar). Tycker faktiskt fronten på 118/120 med vanliga m-sport är betydligt snyggare... |
|
|
Bara att dippa ju |
|
|
Dippade dem gråa detaljerna fram på min gamla "sportline" Länk |
|
| Bara att dippa..? Vad är det, kan man göra det själv..? | |
|
Plasti dip är en gummifärg på burk som du enkelt sprayer på går att avlägsna igen utan att det sätter några spår. Du kan dippa dina fälgar eller en hel bil för den del lite som foliering fast på burk:-) Goggla plasti dip, kostar 149:- för en burk på biltema t.ex super enkelt och smidigt |
|
|
Plasti dip, ja det var det jag fick fram när jag googlade tidigare. Tack för tipset, jag kikar på det. Inser nu att jag förmodligen postade frågan i fel forum... ;/ |
|
| Vad drar era m140i på motorvägskörning? I säg ca 130-140kmh. | |
| Min drar ca 0,85-0,88 l/mil om jag kör 130-140km/h med lite omkörningar osv. | |
|
Är min bältespåminnare normal? Om jag stannar bilen (140) och råkar lossa bältet någon sekund innan bilen har stannat helt så börjar bältespåminnaren plinga, och den slutar inte ens om jag sätter växellådan i park och drar handbromsen. Det hjälper inte ens att kliva ur bilen och stänga dörren efter mig, pling, pling, pling, pling (motorn är fortfarande i gång). Ingen finns i bilen, jag står utanför och pratar med någon och bilen plingar som besatt för att jag inte har bältet på mig. Smått irriterande. Än värre om någon stackare sitter kvar i bilen och inget kan göra åt plingandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.