|
Sida 13 av 172
|
|
|---|---|
| Var och kikade på nya A-klass idag. På många sätt en snyggare bil än 1-serien (dvs framifrån, bakifrån och inuti...) särskilt med AMG-paketen. Ska bli kul att se hur A45 prissätts gentemot M135:an. Ska också bli kul att se/höra skillnader i ljud mellan 6:an och 4:an. | |
|
Jag tittade också idag på den nya A-klassen, och den är fin på alla sätt och vis, finns detaljer där som man inte heller gillar. AMG paketet kostar 14900 som motsvarar M-sport. Den var trevlig att köra och snygg. AMG 45 som kommer bli värstingen och kommer ligga ungefär runt 500.000-550.000 gissade återförsäljaren på och permanent 4WD med 360 hk. Jag anser att det finns ingen bättre bil än M135i om det är den sortens bil man är ute efter. Folk lipar över utseendet bla bla bla. Jag kör själv en 120d M-sport 09 som jag inte tyckte riktigt om när den kom där runt 04 vill jag minnas. 07 så tyckte jag det var en skitsnygg bil som jag hade råd med. Köpte en ny 09 och är lika glad i bilen idag som när jag köpte den, det är nog det bästa betyg en bil kan få. Jag känner likadant för F20-21 fast jag börjar redan gilla den så nu är det väldigt nära en beställning. |
|
| Nya A-klassen var trevlig att köra, tyst och bekväm, men lite opersonlig (tråkig). Utseendet fungerar dock inte för mig, tungt och oproportionerligt. Fronten för tankarna till Mercedes transportfordon. Tanken är ju att "SL-fronten" ska se sportig ut, men det är ju endast den fantastiska 300SL som lyckats med det, tyvärr. Den klassiska Mercedesfronten tycker jag fortfarande är rätt lyckad i sina senaste tolkningar. Jag vet att flera i Stuttgart är avundsjuka på BMW som har en rätt enheltlig front på alla sina modeller (bara man nu inte målar den svart så den försvinner utseendemässigt)! | |
| Är det någon som har koll på vad BMW originalförsäkring tar för en M135i? | |
| När jag har försökt att kolla så har modellen saknats. | |
|
modellkoden |
|
| Kommer xdrive bara i halvkombi och inte i coupe-versionen? | |
|
Eklöf: Den finns ju med på hemsidan som 3-dörrars med x-drive. Om du med coupé menar 3-dörrars versionen. |
|
|
Jag beställde min M135 xdrive (3 dörrars) i början av augusti för leverans i november...fick samtal från säljren att xdriven går inte o beställa med 3 dörrars vilket jag inte förstår varför, men aja det får gå :) Vore kul o kolla vad den kommer o hamna försäkringsmässigt. |
|
|
Åfn, då står de fel på hemsidan. Dom borde kolla över den. Vilket år som helst nu så tar dom nog bort E90 sedan som alternativ på BMW Financial Services sida.. |
|
| Konstigt att man inte kan få den med 3-dörrars. Vad kostar den med xdrive? | |
|
Ja, beställningssidan är lite si o så. Enligt säljaren kommer xdriven kosta runt 15-20 tkr extra, men pirserna har inte släppts ännu och ska vara klara till början av oktober. Första produktionen med xdriven drar igång i början av november .... Jag hade tänkt använda mina vinterdäck från z4 m (passar m3 csl, E46) , men är det nån som vet hur det är med bultstorlekar etc ? Hur kan man kolla upp sånt? Säljaren har sagt att det passar, men jag litar inte riktigt på honom...:) |
|
|
Det finns väl 3/5 dörrars på halvkombin eller hur? Jag menade coupeversionen med vanlir rumpa och inte halvkombi, går den att få med xdrive? |
|
|
@eklöf79: ja vågar inte svara på det men tror inte att det går o få med xdrive. Det lär komma en ny coupeversion av nåt slag inom kort...kanske som 2 serie. Dagens 1 serie coupe är snygg...speciellt som M ! :) |
|
| sbozic: undrar verkligen om Mercedes vågar lägga A45:an så pass mycket högre i pris än M135? Min gissning är mer runt 400-425.000 i grundpris. | |
| Om det inte går att få xdrive på en 3-dörrars så föll ju mitt intresse stort... synd bara att 2-serien är så långt bort... får kanske kika på ngn av alla de begagnade 1M som finns ute istället... | |
| I den tyska prislistan finns 3-dörrars M135i xDrive med så att den inte skulle komma hit verkar osannolikt. Det låter mer som en dåligt påläst försäljare. För övrigt har jag för mig att jag talade med någon som redan lagt en svensk beställning på en sådan - kolla igen! | |
| M135i xDrive 3-dr finns med på BMWs svenska hemsida under "alla fakta" för 1-serien ser jag nu så det är bara att beställa. | |
|
332: Men samtidigt så finns inte M135i att beställa som 5-dörrars, vilket går alldeles utmärkt i det verkliga livet! |
|
|
Glöm det där som står på hemsidan...allt är preliminärt där tydligen. Tex så står det att man kan välja automat till xdrive och fem dörrars. Men automaten är standard har de bestämt sig när det gäller xdrive. Och än engång, nej det går inte o få 3 dörras med xdrive (just nu kanske?)låter sjukt...gissar på att den kanske kommer senare....stod på AMS hemsida idag att xdriven ska komma på 3 dörrars med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.