AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.161

F20 M135i

Sida 129 av 172
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Bra utrustad. Gissar på ca 220-240k
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Lol, såldes obesiktad en dag innan perioden gick ut. Hög tid för service också!

kamel2, hur kan du äga sålda/skrotade bilar?
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Tycker 220-230k låter alldeles för mycket eftersom man måste lägga ut runt 30' för sommarhjul, service och auktionsavgift direkt vid köp. Känns smartare att satsa på en dyrare lågmilad bil i så fall.

Verdi
Clubsport,
Ok, jag gör en anteckning. Fan skrämmande vad folk ska ha åsikter om vad man gör och inte.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Tycker det är intressant att nämna sin bmw-historik här på forumet.
Har inte haft någon bil längre än 2år ännu.

Ovanligt med läder i dessa bilar. Om bilen är i ok skick så är det nog ett bra köp. Inte direkt gått jättelångt. Borde kännas som ny.. Sommarhjul kostar max 10k beg. Sedan lite service o annat kanske så 20k till max.

Verdi:
Kan lätt bli så när man gör det offentligt på ett forum. Jag är ju inte den första som har reagerat på dina M2 turer. För mig är den här diskussionen avslutad nu.
Verdi
Clubsport, helt otroligt. Jag ska hålla käften framöver. Är så trist när min öppenhet ska användas mot mig. Om du tror att du kan sätta dig på mig har du iaf fel.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Tråkig utveckling det har blivit på forumet. Jag tycker att bilaffärer och hur man kommer fram till modell, utrustning, finansiering mm är mest spännande att läsa. Man kan längta till forumet för att höra nästa fundering eller om bilköp ägt rum och på vilka villkor.

Istället tvingas @Verdi och @MedKänsla tysta ned sina tankar och erfarenheter pga den svenska avundsjukan. Det som finns kvar på forumet är småsten som fastnar runt bromsskivan på 200 sidor och andra vardagliga skitsaker.

Försök stå över alla hater's och dela med er av alla kalkyler och bilbyten igen :)
De flesta håller säkert med mig.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Verdi: jag hoppas du inte tystnar! Jag har haft nytta av det du skrivit och delat med dig av. Jag har beställt nya sommardäck till min bil och tagit del om dina tankar angående olika fabrikat för rft-däck.
Ol
19
Olssons
535d E61 M-sport -08
mephisto: Håller med
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
kamel2, historiken syns ju i profilen..
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Jante är roligt...
Vill du ha en M2:a köp en finns ju många på blocket, max någon dags väntetid. 240:in är ju roligare än M135i. Men att inte köpa den för att den ser töntig ut brevid m2:an är ju löjligt, finns alltid någon som har större...

Jag hade gärna kunnat tänka mig en 240 rolig liten bil. Men det bästa är ju när någon frågar var du har för bil : "-Jag har en 240"
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Slippy, jag håller med om att 240 har en konstig klang för oss svenskar. :)

Hade gärna sett att BMW behållit 535/335/235 istället för 540/340/240. De behöver inte jämt öka namnen, var ska det sluta?
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Om man kör ca 3000/år och kan komma över bristen på dragkrok hur fullständigt korkad är man då om man funderar på en M140 eller nästan ny M135 xDrive? ;) (jag behöver alltså hjälp i den riktningen som endast ni kan ge..)

Ni som kan välja både och; kör ni dessa bilar privat eller som förmånsbil? (Förmånsvärdet blir väl i överkant så att köra privat kanske är vettigt (Ffa om man köper en 1-2 år gammal?)

Sist av allt; det pratas om 8-10 ibland 12% rabatt på privatköp; låter ju smått otroligt; är det ungefär vad man kan räkna med på 0-499mils "demo"-bilar i lager man hittar på blocket?

Ska försöka hinna besöka ÅF under veckan men Er input är alltid minst lika värdefull.
Psike > jag kör bort åt 2500 mil året och jag köpte mig en m140 :) när man spenderar så mycket tid i bilen ska det ju vara roligt...
Fick strax under 10% rabatt.

När leveransen av min bil blev försenad övervägde jag att avbeställa och köpa en demobil. Visade sig då dock att priset blev detsamma så jag väntade på min...
Rabatten får man genom att använda sig av något avtal, jag kunde handla min på bmwsc avtal (8%) denna rabatt ger BMW Sverige, sen gav återförsäljaren mig ytterligare 2% rabatt. Heter även att jag inte får sälja vidare bilen under första halvåret.
Då man bor på landet och har många vänner/bekanta som e gamla volvoraggare så e det alltid lika roligt å berätta att man köpt en 140 med b58 motor :)
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Att i Norra Norrland kunna berätta att man beställt en "ettförti" är såklart en inte helt dålig bonus i sammanhanget :)

Tack för svar iaf!

Fick offert på en M140i xDrive (man blir morgonpigg när man funderar på bilar...) och var kanske inte så jätteimpad av priset, men bad bara om en offert köpslog ingenting eller så. Men företag / privat skiljde iaf styvt 4%-enheters rabatt före armbrytning.

Enda(?) nackdelen är kanske att däcken är lite bullriga på grov asfalt. Det kan ev. bli jobbigt om man tillbringar mycket tid i bilen på dålig asfalt. Å andra sidan kan man säkert köpa tystare däck än de original runflats jag fick.

Provade eco pro i går och fick 5 stjärnor av bilen i både diciplinerna. Imponerande snålt gick det också.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Vad gäller däckljud är jag inte särskilt oroad. Åker 19" (iofs inte RFT) på CLA:n (är ju i praktiken en A-klass...) och har svårt se en M140i ska leva om mer, oavsett däckval.

Ol
19
Olssons
535d E61 M-sport -08
Gimbal: Hur snålt gick det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.