AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.146

F20 M135i

Sida 128 av 172
Verdi
Kolla upp försäkringen ordentligt. Den kan säkert vara riktigt dyr om det är en äldre bil som måste helförsäkras.
Fick på sommardäcken idag.... en helt ny upplevelse!
Vilken jävla bil detta är alltså :) är om möjligt ännu mer förälskad i den nu :)
Låter bra det.
Jag går fortfarande i väntans tider men nu är det inte långt kvar.
Hej
Ny här på forumet och alla andra former av forum så jag har inte så bra koll på var det här hamnar (men hoppas på hjälp)

Bilen är en 3-dörrars M135i 2013 med automat.

Har läst och förstått att det finns missnöje med Goodrich däcken. Det jag ogillar är att de låter så otroligt mycket, (lyssnar hellre på motorljud än vägljud) eller musik.
Så frågan är om det finns några rekommendationer som inte kostar PSS men ändå ger kvalitet och framförallt är tystare?
Det vore trevligt om man kunde pratat med sin sambo och inte bara skrika
åt henne :-)

Mvh
Michael
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Goodrich? Är ju inga original däck eller? Kör du RFT eller vanliga?

Umf > Bra däck (däck med mycket grepp) låter mycket... inget som dessvärre går att komma ifrån :(

Fick precis på mina MPSS idag, och ja dom låter en del - i lägre hastigheter... dock inget störande...
RFT däck brukar oftast vara mer högljuda pga den hårdare däcksidan... Så köp inte rft-däck :D

Mer tips på däck? Automotorsport vet jag har flera däcktest av "sportiga däck" köp en prenumeration och njut av alla deras tester online :)

Efter dagens lyckorus över vilken underbar bil detta är med sommardäcken på så insåg jag att lite mer kraft ska nog däcken klara av... (vinterpuckarna gjorde inte det)...

Så nu väntar jag på paket från staterna :D 3-7 dagar... tisdag lunch där nu... tror ni jag har det på fredag? :D
Tack för tips, inga run flat alltså.
Jag var nog lite förvirrad vid tangentbordet. Bridgestone Potenza har jag (inte sett dem på ett tag, vinterhjul)

Men om någon har erfarenhet av specifikt däck får ni gärna skriva. Vill gärna veta hur de går/låter på rätt bil, vilket tester inte kan säga.

/Michael
Nu har jag inte kört några andra sommardäck än just MPSS på min men tycker att dom är varken uppseende väckande tysta ELLER högljuda.
Och med tanke på prestandan dom besitter så är jag mer än nöjd.

Är det just ljudnivån du är sätter främst så finns det väll flertalet däck som har det som sitt största försäljningsargument?
Kör på ett par sånna i så fall, väljer man ett "märkesdäck" så blir det aldrig dåligt :)
Ol
19
Olssons
535d E61 M-sport -08
M34ever: tänkte mer på om det är några vanliga fel på just m135i som kan bli dyra? Vad man ska titta efter m.m
Jag ska sälja mina 18" som sitter original på m235 med nästan nya bridgestone om någon är intresserad.
Såg på Genevesalongen att BMW har eller kommer att lansera ett Power Kit till M140/240.
Är det samma som till 340 att det endast säljs tillsammans med M Performance dämparen tro? 360 hk o xDrive gör ju att iaf jag börjar ifrågasätta att vänta 7 månader på en M2:a...
Olssons:
Jag har haft 2 stycken M135 och inga som helst fel bortsett från gnisslande bromsar något som BMW verkar tycka hör till.
Bakluckelåset strulade på den jag har nu men det är ju inget M135 specifikt.
Verdi
Clubsport, du har ju snackat om att vänta på M2 i evigheter vid det här laget. Hade du beställt när du började gnälla hade du haft en nu. ;)

I vilket fall så är det ju helt skilda bilar för olika behov. Skulle jag ha en året-runt-brukis hade jag lätt tagit en M140i xDrive.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om M140/M240 börjar komma upp till siffror runt 360hk (med ppk) så tycker jag att en diffbroms som extrautrustning vore ett lämpligt tillval att erbjuda.

Observera tillval, inte tillbehör. Jag vet att det som finns som tillbehör idag men det blir onödigt dyrt att behöva sätta på en öppen differential på fabrik och sedan montera bort den och sätta på en diffbroms på verkstad. Hade de erbjudit en diffbroms för 10' som fabriksutrustning hade jag valt det direkt.
Verdi:
Och hur många har du beställt och avbeställt vid det här laget.. :o)

De spelar ingen roll när jag hade beställt jag hade ändå fått vänta runt ett år på bilen, något som är helt oacceptabelt i min bok och fortfarande har dom inte kommit ner i rimliga leveranstider.
Med senaste prishöjningen på 16.500 så är frågan hur påvert utrustad bil man kan leva med.

Funderar lite på M240 xDrive just nu, kan bli lite trist med en tredje F20 på raken, en M240 blir ju lite annorlunda. Om den nu inte bara kommer att kännas som en snik M2:a.
Verdi
Clubsport,
Jag har beställt en och aldrig avbeställt en enda. Om det nu är nåt du har att göra med. :)

Varför är det oacceptabelt? Om du är ute i god tid spelar det väl ingen roll? Gäller bara att ha lite längre framförhållning än normalt.

Eller så slår du till på en redan levererad M2. Finns några på blocket som är fabriksnya.

En M240i är en fin bil men den har små trista hjul med föråldrad design (i mitt tycke) och ser lite tanig ut bredvid en M2. Men den har fördelar också. Adaptivt chassi, xDrive, fler färger att välja på osv osv. Men den kommer aldrig ha samma känsla och karisma som en riktig M-bil.
På samma sätt som att en m240i aldrig kommer lida av samma nackdelar som en m-bil :D ;)

Vissa kallar det med raffinerad (även jag) men jag skulle även vilja kalla m-bilen stötigare, högljudare och jobbigare att leva med till vardags :D

Jag har fått hem min kabel till att "koda om" bilen nu... ska stänga av det där förbaskade ljudet som kommer ur högtalarna så fort man ställer bilen i sport...

Kommer även ihåg här om sommaren när jag fick bruksa min m3e46 under några sommarveckor då ac'n lagt av i bruksbilen... har 2 mil riktigt kurvig och backig väg till jobbet... men fan vad jobbigt det blev... 3-4 dagar så saknade jag mjuka, tysta golf diesel...

Vad jag försöker säga är att även om en m2 är en bättre bil att köra hårt/tufft i så kommer den aldrig att vara lika praktiskt att ha till vardags som en mx40.
Sen kommer ju heller inte en mx40 vara lika praktisk och bekväm som en 120d... men för mig så är m140i den perfekta kompromisen för oss som bara vill ha en bil.
Verdi:
Nej, men du har ju köpt och beställt ett par stycken iaf, det är inte så lätt att hänga med i alla turer :o). Jag har inte med det att göra men många turer som sagt..

Jag skulle ha köpt M2 istället för den M135 jag har nu men alla säljare trodde att den skulle bli mycket dyrare än den blev. Först leveransveckan för min bil fick jag reda på priserna och då var det lite sent att backa ur och vänta ett halvår till även om jag hade kunnat göra så utan avgifter. Jag orkar inte vänta mer än max ett halvår när kontraktet är skrivet, så det har inget att göra med framförhållning.

I september är det dax att bestämma sig, har fortfarande viss förhoppning att leveranstiderna ska kortas. Men jag vill ha klara besked när jag beställer, är det 6 månader som gäller så vill jag inte att dom ringer i december och säger att bilen är här nu. Dels för att jag inte vill plocka ut den på vintern och det verkar bökigt att få tag på dubbade vinterhjul.

Kan även tänka mig att köpa en lätt begagnad eller en ny som handlaren har hemma. M240 ser tanig ut bredvid en M2:a men det händer ju inte så ofta att man ser dom ihop. Får väl se vad nya fordonsskatten innebär tar man ut bilen före sommaren 2018 så verkar gamla skatten gälla.
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Vad är ett rimligt slutpris för denna?

Länk

3-dörrars, 13000 mil, inga sommarhjul, bromsbelägg slut.
Finns inte direkt några jämförbara objekt ute...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.