|
Sida 127 av 172
|
|
|---|---|
|
Fredo > Kan varmt rekommendera hackefors bil i Linköping om din verkstad strular med dig. Då det är ett garantiärende så är det ju inte återförsäljaren som behöver betala utan det får BMW Sverige göra, verkstaden måste ju dock eventuellt "bråka" för att få betalt. Men som sagt, hackefors bil i Linköping, dom är auktoriserade och väldigt serviceinriktade. |
|
|
Undrar om nån har koll på vilka dimensioner det ska vara på Michelin Pilot Sport? Generation 4 har kommit nu och jag vill kanske byta ut mina run flats. Det sitter 245/35 R18 på bilen idag men denna dimension verkar inte finnas hos vissa handlare. Tacksam för svar från någon som bytt ut sina run flats. |
|
|
Det är mycket tjat om BMWs "limited slip diff" på engelska forumet och tydligen kan man köpa det som originaltillbehör. Och tittar jag på BMW uk så hittar jag den under M performance tillbehör för 2520 pund, men letar jag på svenska BMW så är det sportigaste jag hittar kromade avgasrör och snabba klistermärken. Går det inte att köpa i Sverige? Någon som vet? |
|
| Nu hittade jag den plötsligt, strax under 30lök plus montering... | |
| Tack för svaret! Som tur vad hade min lokala mekaniker bra koll vad som behövdes göras så han tog hand om problemet för en billig peng. :) | |
| Finns att köpa billigare från tyskland. Jag var nära att beställa LSD (ja till bilen :)) därifrån tror det var runt 1500 euro inkl frakt. | |
|
Idag var jag hos Mårtenssons bil och testade en 135 -13. Kör idag en 130i -06. Bytet var tänkt först och främst mer tryck i möget...många sa att då är det 135 du ska köra, den går så in i hel#¤¤% Glad som en speleman och förväntansfull på provkörning. Körde genom stan och ut på landsvägen. Gasen i boten och upp i 200...släpper gasen och tittar på fjällan. Va f.a.n ? Den går knappt bättre än vår 130. Visst det kanske skjuter på liiiite till, men långt ifrån någon raket. Besvikelsen var stor :( Så det blir till att behålla vår 130i, ljudet från BMW Power avgas röret är svårslaget..det är väldigt speciellt med denna motorn. Ska tilläggas att jag tävlat i Road Racing , så någon adrenalinkick via bil är såklart svår att uppnå. |
|
|
Pellepirat > skiljer väll egentligen inte såååå många hk/kg mellan en 130i och en 135i. Så kan förstå att du blev besviken när du gav "full patte" :) Enda anledningen jag skulle kunna ge någon att byta från en 130 till en 135 skulle väll vara att du får en modernare bil och med bland annat bättre automatlåda... Men att byta för prestandans skull... ne. :) |
|
|
Någon raket är det ju inte, men märkbart snabbare än än 130i, självklart! Har du sportavgasystem på 130i så låter den ju mer än det turbodämpade ljudet i M135 och det bidrar ju till känslan. Men det var inte vinterdäck på bilen då som gjorde att antisladdsystemet ströp effekten lite? |
|
|
Bmw 130i 2006 0-100 6.1sek Bmw 135i 0-100 4.9sek eller 4.7sek. Raket nej men prestandaskillnad...ja upp till 200 skiljer det nog ännu mer. Men att lägga 150k kr till för bil bilyte att spara ca 1sek till hundra nej. |
|
|
Men 135:an är chipvänlig, jag hade ju ca 410hk och då blir 130:in inte lika snabb. (Det finns mycket roligt att uppgradera med en turbomotor, inte lika mycket med en sugis) Sedan går den väl billigare än 130in om det någonsin varit ett argument. 130 är ju en go bil, men jag tycker det var gött med en snabb automat. |
|
|
Automatare var najs och köra såklart. ”Problemet” i mitt fall är att jag går från en bra bil till en aningen bättre. Skillnaden blir liksom inte vad jag hoppats på. Jag sågar inte 135 men förväntningarna var för stora …det blir lite magplask. Min 130 är svart med guldfälgar och stor vinge. Ljudet gör mycket också. Den sticker ut och folk pekar och vänder sig på stan. Som min tjej sa: 135 faller bort som en vanlig bil. Man kan vända och vrida på allt, men plattan i mattan så vill jag ändå känna wow…det får jag fortfarande på min 130. Ljudet gör halva bilen ! |
|
| Ha kvar 130i kapa röret helt så låter det ännu mer :-) | |
|
"Som min tjej sa: 135 faller bort som en vanlig bil." Och det är precis det som är det fina i kråksången. |
|
|
Hej! Behöver lite råd.. Har läst en del i tråden ett tag nu och snöat in mig lite på F20 - m135i eller 125d. Vet att det är en hel del skillnad i pris mellan modellerna men den skillnaden är det antagligen värt? då jag vill ha en lite sportigare o roligare bil. Tänker att jag ska använda bilen som brukis, har idag en 535d 2008 med ca 400hk, men har egentligen inget behov av så stor bil. Har en fralla som ska få sitta i bur i baksätet bara så det enda kravet är väl egentligen 4 dörrars. Men vad tycker folket, är det så pass stor skillnad att det är värt att byta ifrån dieseln till bensinen? hur är m135i och 125d jämfört med 535d steg2+ ? |
|
|
När det kommer till "sportighet" så, tycker jag, att en diesel inte har något att komma med i jämförelse med en bensinare. Har kört både 335d och m550 och min upplevelse är att för "aktivkörning" så tar jg hellre en 130i... Så m135 alla dagar i veckan för din del om det är en rolig bil, och inte bara en snabb, du är ute efter. |
|
| Ja en bensinare är ju alltid sportigare, men nu tänkte jag att 1 serien överlag är mycket sportigare på alla plan än vad en e61a är. Det är lite därför jag ska byta, sen spelar det mindre roll om det är en diesel eller bensin, kört diesel ett tag nu och det positiva är ju förbrukningen. Men skulle ändå kunna ta en bensinare. Kör kanske 30mil i veckan totalt. | |
|
Ca 1500mil om året då finns det väl ingen anledning ha en diesel alls. Köp en M135i och njut |
|
|
Ja det blir någonstans mellan 15-1800 mil om året så det är ju inte så mycket. Sen skiljer det en ynka tusenlapp i försäkring mellan m135i och en 125d om man tittar sv sålda, så jag tänkte passa på nu. Är m135i dyra i drift annars? förbrukning antar jag ligger mellan 0,8-1,0 om man kör normalt. Kör typ bara landsväg och motorväg. |
|
|
Varför skulle den vara dyr i drift? Vanlig service bara vi? Det är ju bara en vanlig bil liksom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.