AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.057

F20 M135i

Sida 126 av 172
Tack, får nog lägga till det trots all :)

Jäkligt luddig hela utrustningsdelen på bmw, enligt prislista ska bt pro 6NS vara gratis med ZNK navpaketet. I konfiguratorn kostar det dock 1800kr att addera 6NS och det står att det kostar 4000kr med 6NW wireless charging. Väljer man wireless charging läggs det dock bara på 500kr utöver nav pro. Det går inte att kombinera BT pro och wireless charging. Men som jag förstått det är wireless charging 6NW det "nyare" och därmed bättre valet. Och kostar alltså mindre...
Deras web-konfigurator är buggig.
Men se till att kolla mot prislistan, Carlsson bil Örebro skulle ha 1800 för by PRO av mig... jag var tvungen att påpeka det för att få rätt pris.
Har hunnit köra 2100 mil med min bil och har fortfarande gnisslande bromsar!
Den ska in nästa vecka för ev åtgärd. Min förra M135 där försvann det efter ca 1000 mil. Det är fn bedrövligt att gnisslande bromsar ens är ett problem på en bil för 460" efter nästan 1.5 år i trafik.
Har varit in och försökt hitta en tid som passar ett par ggr deras stående svar är eller ska vi vänta tills bilen ska in på ordinarie service.. Första servicen är vid ca 3600 mil...
Ska kolla med min säljare om han känner till att det går att beställa vanliga däck om man väljer däckreparationssatsen. Borde väl snart ersätta PSS med nya Pilot Sport 4 S kan man ju hoppas.

Edit:
Kollar man in Michelins hemsida så måste man upp på M2 för att dom ska rekommendera PS4S. M135/M140 står kvar på PSS.
Clubsport, säljaren kan inte välja däck, det har dom aldrig kunnat gjort men OM du tar däckrepsattsen så får du vanliga däck (mpss).

Tråkigt att höra om dom gnisslande bromsarna... trodde det skulle sluta men det gnisslar för fullt på min med... har bäddat in bromsarna riktigt ordentligt men det kvarstår. Berätta gärna mer av vad dom säger på BMW till dig angående det.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Min har också gnisslande bromsar men bara när dom är kalla. Gör inte så mycket faktiskt.

För övrigt nöjd med prestandan. Man blir nästan lite rädd för sig själv ibland hur man kör...går knappt att köra låmgsamt.
ESvensson:
Jag vet att säljaren inte kan välja däck, trodde först att PS4S skulle ersätta PSS i sortimentet men så verkar det inte vara.

Mina gnisslar också bara när dom är kalla. Tycker att det är enormt störande.
Vet att några lämnade in för åtgärd för ett par år sen och att dom smorde in beläggen och att det blev tyst ett tag för att sen börja gnissla igen.
Får väl hoppas att dom har kommit på nått bättre sen dess.
Någon som vet om bromsarna är utrustade med "skrikplattor"?
Intressant att bromsarna gnisslar. Kollar man artikelnummer via RealOEM så är det likadana bromsok och bromsklossar på min F30 som på random M135i och M140i från Blocket. Mina gnisslar inte, och har så aldrig gjort heller.
Min säljare kunde inte heller fixa non-rft däck. Tydligen går det på 5 serien men finns inget alternativ att kryssa i däcklagningssats på m140, enligt honom.
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Ang. bromsgnissel så hörde jag till mitt förtret att mina gnisslade lite vid inbromsning igår. Passerar 1200 mil vilken dag som helst.

Någon som prövat att byta till andra belägg? Om ja, hjälpte?
"Min säljare kunde inte heller fixa non-rft däck. "

Skönt att höra på sätt och vis.
då har BMW Sverige slutat erbjuda däckrepsats till 1-serien då....
Min bil skulle ju in imorgon för åtgärd av gnisslande bromsar men nu har den slutat gnisslat, misstänker att det har med vädret att göra nu har det ju varit kallt ett tag och då har gnisslandet upphört. Så jag får avvakta och se om det kommer tillbaka.
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Gjorde samma notis på min idag, började gnissla när det var kallare, nu är bromsarna lika tysta som innan dess.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Jag har en M135i 2016. Haft den i ungerfär två månader. Jag har upptäckt att när man kör lugnt och fint i stan, accelerar lätt så är där ett högfrekvent vinande från turbon (antar jag), det är inte jättepåtagligt, men ligger där i bakgrunden. Är detta normalt?
Fredo > engelskmännen snackar om växellådan...
Upp på varv på 1an 2an å trean... släpp gasen... har du turbovin då då e det inte turbon :(
Visst transmissionsljud får man så klart räkna med... men det ska ju inte överrösta radion eller vara markant skillnad mellan växlarna.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
ESvensson > Tack för input, ska ut och lyssna lite mer. Garantin går ut i November, är det något så är det skönt att ha klarhet i det till dess.
Fredo > håll oss uppdaterade!
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
ESvensson > Det kommer jag göra! Läst lite på utländska forum och det låter onekligen som samma ljud som de refererar till när de pratar om växellådan.
Fasar för diskussionen med verkstaden och deras, "Detta är heeelt normalt".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.