|
Sida 124 av 172
|
|
|---|---|
|
Något speciellt man ska tänka på vid beg köp av m135? Har precis sålt av min stora bil. Måste köpa:-) Tacksam för alla tips. Finns några typfel? Eller utrustning man måste ha? |
|
|
ESvensson: Det är jag med vanligtvis när grejerna inte funkar, Det låter ju som en enkel och snabb grej att åtgärda så dom borde kunna ta in bilen snabbare. Den fastnar/låser sig oftast efter 7-8 försök, hade den inte gjort det så hade jag krävt att dom tog in den tidigare. Har för mig att jag har läst här att det har varit ett vanligt förekommande fel på F20 det här med bakluckans lås. Den öppnar sig alltså inte spontant, den går bara inte i lås längre. |
|
|
kamel2: Navi Pro och HK ljud anser jag som måsten. |
|
|
Hur är priserna på beg? Finns några på blocket för 349k känns dyrt. Borde ner på 300? |
|
|
Framför allt finns det otroligt få ute med facelift, som tur är finns 2st av dem i min hemstad iallafall(Varberg) :D. Vore gött om fler faceliftade automater med lite roligare färger än vit hade hamnat runt 350 000:- snart. |
|
|
Har nu köpt en icke face lift för 335 som gått 3k mil hos bmw. Nyskick. Hoppas man får vara med här i M135 sekten nu :-) |
|
| Måste bara säga att JB4:an + race-katten gör stor skillnad på karaktären, bättre botten drag och mer diesel-känsla på vridet (växlar inte ner lika ofta). Men sedan har du även riktigt bra effekt när man vill, tror lite över 400hk. Bilen är en kul liten leksak att köra, nästan lika rolig som 997 GTS som jag hade innan. Kan starkt rekommendera JB4 i kombination med racekatten(downpipen). | |
|
Kan tänka mig det passa på att installera in Intercooler också |
|
| Ja intercooler och diff står på önskelistan, men det är fruns bil och hon vet inte att den är trimmad :) | |
|
Min är till salu nu: 258,000kr, Import från Luxembourg, Blåmetallic med alcatara. 4800mil servades i mars, nya belägg runt om. Nya sommardäck Michelin super sport. V-däck 17" på Pirelli friktion. S230 Extra package, EU-specific S2TB Sport automatic transmission S2VF Adaptive M suspension S322 Comfort access S3AG Reversing camera S413 Trunk room net S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S459 Seat adjuster, electric, with memory S465 Through-loading system S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger Vehicle options S4NE Blow-by heater S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S522 Xenon Light S524 Adaptive Headlights S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S563 Light package S575 Supplementary 12V sockets S5AC High-beam assistant S5AD Lane departure warning S5DC Rear-seat headrests, folding S5DP Park Assistent S609 Navigation system Professional Vehicle options S612 BMW Assist S614 Internet, preparations S615 Expanded BMW Online Information S616 BMW Online S654 DAB tuner S674 Hi-Fi System Harman Kardon S698 Area-Code 2 for DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control for Teleservices S6NF Music interface for Smartphone S6NL Connection Bluetooth + USB devices incl. S6NR Apps S6VA CIC-Zusteuerung S6WA Instrument cluster, expanded equipment S6WA Instrument cluster, expanded equipment Vehicle options P7VD Sicht Packet P7VE Adaptive xenon light package L801 National version Germany S879 On-board vehicle literature German S8KA Dummy-SALAPA S8SC Telematics access request,country-spec. S8TH Road sign detection S8V1 Label S902 General special inspection Vehicle options S249 Multifunction f steering wheel S2NH M Sport brakes S2PG BMW LA wheel M Double Spoke 436 S2VL Variable Sport steering S481 Sports seat S4AE Armrest front, retractable S4DX Accent moldings, blue metallic matt S4MR Interior strips, aluminum hexagon S548 Kilometer-calibrated speedometer S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S760 High gloss shadow line S775 Headlining anthracite S851 Language version German Lägger ut till helgen på Blocket. Pm för mer info. |
|
|
Slippys:s bil blev såld till mig idag. Eftersom bilen såvitt jag vet har allt som gick att få(?), förutom x-drive och taklucka (Precis i min smak) så blir det väl inte så mycket modifierat. Även trim som räcker för mina behov är ju redan monterat. Tuta och kör antar jag. Förhoppningsvis blir det mycket kul med den... Vanlig vardagskörning, nån liten trackday och kanske Nürburgringressa när andan faller på. |
|
| Vad kostar försäkring med tanke på att det är en importbil? | |
|
kamel2: Ganska exakt 10k per år helförsäkrad hos de flesta bolag. Bor på landsbygden. Kan tänka mig en svensksåld är något billigare? Valde dock halvförsäkring med vilttillägg, vilket gav ett betydligt lägre pris. |
|
|
Det tog inte många dagar så började man titta på kit med större turbo osv.. 500+ hästar på hjulen lockar ju såklart. Att man aldrig lär sig. Men den här gången ska jag banne mig hålla mig i skinnet. Har faktiskt en MC som behöver en ny turbo först... |
|
|
Hahaha, mycket vill ha mer :) Grattis till en riktigt go bil, jag har under min tid med inte hittat något som var fel på den. Börja med intercooler som nästa steg, sedan hade jag passat mig för hållbarheten på lådan för över 450hk, vad jag har läst. |
|
|
Fråga till alla som kan så mycket om de här bilarna. Jag är väldigt nära att beställa en m140. Lutar åt manuell och rwd mest för att det är en utdöende bilform, det är något speciellt i kombo med en 6a. Kommer bilen vara iskall om några år om jag inte tar xdrive och auto? Hade merkostnaden varit 10tkr hade jag nog kört på det mest för att säkra andrahandsvärdet men svårt tycker jag...hjärtat säger manuell. |
|
|
cnn: Jag tror inte alls att den blir iskall, det finns köpare för alla sorters bilar. Bakhjulsdrift ch manuell låda är typiska plus för oss som är körglada/kör bana med bilarna. Generellt skulle jag säga, köp den utrustning du vill ha. Men om du skall tänka på något speciellt sätt så tror jag att du skall tänka i formen vem är nästa köpare. Den som vill köra bana vill generellt inte ha mycket utrustning (väger mycket), skippa exvis taklucka och elinställbara stolar. Den som köper en X-drive å andra sidan kanske vill ha mera lull lull, där är det en fördel med elstolar taklucka H/K-ljud m.m. Men som sagt, köp den utrustning du vill ha, det brukar finnas folk på beg-marknaden som vill ha liknande och kan kompromissa på något /DJ |
|
|
Paddlar i ratten är lagom manuellt tycker jag. Man kan växla när man vill annars växlar den själv det är perfekt. Växlingarna är ruskigt snabba du kommer inte i närheten med manuell. Andrahandsvärdet blir mycket lägre med man låda. Helt säkert. Xdrive är super. Vilket grepp. Kommer inte i närheten med bakhjulsdrift. |
|
|
cnn, köp den bil du vill ha. Inte köper du fabriksnybil för nån odefinierad begagnatköpare? Den kostar dessutom 40' mindre och inte står en manuell rwd 40' lägre än en automat xdrive. |
|
| Bra tack, behövde höra det för att blir säker :) Det blir manuell och rätt basic spec med nav+H&K och lite smått nödvändigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.