AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.072

F20 M135i

Sida 123 av 172
JO77:
Jag har kört på 225:or i 11 år funkar utan problem, vill man ha 205 så måste man nog gå ner en halvtum i fälgbredd.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Jag fick nu också v.43 som levdatum, med tanke på att det är dags för vinterdäck då så svängde jag förbi min kära säljare och beställde. Fick bli ett par 18" modell 385.

Esvensson: kan du speca motorvärmaren; märke, modell och vad du fick för pris? Känns som ett måste då min bil ibland står i carport eller kallgarage.

Funderar också på en liten stenskottsfoilering i front och andra utsatta ställen.
Vilka ÅF har M140/240 demobilar?
Min ÅF blev av med deras M140 redan innan den hade levererats!
Novation har en men den ska inte användas som demo sa dom sist jag var där.
Clubsport: Om du har möjlighet att ta dig ner till Göteborg så kan dom säkert lösa det. Kan sätta dig i kontakt med min säljare om det vore intressant.
dd88:
Jag har 33 mil enkel resa till Göteborg så det blir lite långt om jag inte kan kombinera det med att gå på hockey.
Ska ringa runt till återförsäljarna i 08-området iaf.
JO77 > en Calix slangvärmare och kupévärmare - 8000 kr inkl. Installation (tror priset innan mitt prutande skulle vara 10k)

Var kontakt med min säljare senast i måndags och undrade över just den... Hon skulle börja "titta på det", Calix här inte någon värmare till m140i än... Men dom har till 340i så det ska inte vara några bekymmer tycker jag.

Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Nu blev det en liten beställning:
Sportcat
JB4 N55 F
JB4 Connect (kan styra mapparna från telefonen)
Lite drygt 400hk borde det bli :)

Ingen som har ett par vinterdäck att sälja?
Slippy >> trevlig beställning! Kör du manuell eller auto? Verkar som automatlådorna inte mår så värst bra över 500nm :/
Hoppas jag ska vara nöjd med kraften i b58'an jag så man inte behöver trimma... men åkte ju m3e46 förut och tog inte många dagar innan den kändes långsam... :/

Angående vinterdäck så e det nog bara å bita i det sura äpplet... fast samtidigt, nya däck skadar ALDRIG... däremot skadar det ju aldrig att få tag på ett par begagnade fälgar...
Sista utvägen e ju alltid att åka till skroten för fälgarna :)
Slippy: jag har en uppsättning som är till salu, skickar ett PM.

Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Esvennson tack för infon, har du någon länk om det?

@Petrolhead du med :)
Zf specar själva säger Max 450nm... Fast dom brukar ju i regel alltid ange med stor marginal.

Finns en del trådar på babybmw med folk som fått vinande/trasiga växellådor.
Ni
85
Nimbus
F22 M240i -17
RWD M135/M140 + diff eller xDrive? 99,5% vardagskörning (blir bruksbilen) 0,5% bana.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

@Nimbus det diff och rwd du skall ha har jag ju sagt :)
För den som endast letar efter fina dubbfria vinterdäck som passar M135i se blocketannons nedan:

Länk
Nimbus > varför inte både och? :)

Jag beställde en xdrive... diffen får bli när den kommer ut på bana...

Fast beror ju delvis på vad det e för typ av vägar du kör... jag kör 80% krokiga och dåligt plogade 70-vägar... Hade jag bott i en större stad hade jag troligtvis inte valt xdrive utan hade låtit installera en diffbroms på en gång istället.
Står säkert redan på något ställe i den här jättetråden, men skrammel från slutburken (spjället?). Vad gör man?
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Letar m135i

Denna verkar ok men 4 riktiga brukare på 5k mil är mycket tycker jag. 9 ägare totalt.

Länk

Vad vet vi om den ?

Kamel > på tok för dyr. Saknar en del "viktig" utrustning dessutom så som hk-ljud och PRO-nav. Säljs dessutom av privatperson...
250-260 tycker jag känns skäligt för den bilen... men sen e ju begagnat priserna på dessa bilar helt galna... står dom sig e det ju bara å köpa... men vem vet.
Har fått mitt första fel på bilen efter 13 månaders ägande, låset på bakluckan låser inte, brukar ta en 6-7 försök innan den till slut låser fast. Störande fel att det sen tar 10 dagar innan jag kan få det åtgärdat är lika störande det.
10 dagar?
Det hade jag aldrig accepterat, men sen e jag ju bevisligen en grinig jävel :)

Tips: du kan ställa in i idriven att den INTE ska låsa upp bagageluckan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.