AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.054

F20 M135i

Sida 122 av 172
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Bortse från föregående inlägg, stod ju klart och tydligt att han hade fel i sitt påstående.

//J
Genomlastningslucka krävs för att få armstöd i baksätet. Så var det när jag beställde min bil förra året.
Vecka 43, då kommer bilen :) Vill ha vinter NU! :D

Slutgilltig spec.
- Estoril blå
- Fin alu. med svart högglans accentlist
- PDC fram och bak
- Värme i ratt
- Farthållare
- Navi pro
- Apple Carplay
- Tonade bakrutor och överkant på framrutan
- Automatisk avbländbar innerbackspegel
- H/K ljud
- Belysningspaket
- Förvaringspaket
- Fällbara nackstöd
- extra 12v (vet inte varför, men 100kr så vafan :D)
- Calix motor- och kupevärmare

Nu återstår bara vinterdäcken... bmw erbjöd inte några bra däck i 18" så blir nog att handla från annat håll och lägga på på org.fälgarna.

Sen så har man ju börjat fundera på lacksskydd... snurrar bara i huvudet utav alla superlativ som används...
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Då har man blivit med M135i aut, ej x-drive och adaptivtchassi nav proff mm.

Två frågor: Vilka vinterhjul skall man ha 17/18" Är det bara y-380 som funkar på 17?
Om man vill göra en chippning (Ej box piggyback lr likn) vilka hade ni rekommenderat i GBG?

Slippy:
Turbinstyle 17" funkar också o rekommenderas av BMW.
Själv kör jag med 17" E90 fälgar på vintern funkar helt ok men hamnar lite längre ut bak men fortfarande lagligt.
Kommer köra på 17" style 44 fälgar jag... 8" breda och et40... ska funka med 5mm spacers (et35) har jag fått bekräftat...

Kan tipsa om babybmw.net ... bra forum för oss med m135/m140

Angående "chippning", inga i göteborg... köp ett jb4 från burgertuning... kom på nu medans jag skrev att schmiedmann säljer ju dom... med 50% påslag :D
ESvensson: Om det är BMW original stjärneker 44 du har så har de ET47. De 8x17 fälgar som finns till F2x har ET53.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

@Clubsport och Esven Tack!

Vilken jb4 är det man skall ha, samt är det värt att beställa något annat samtidigt?
Jag hade kört på Stertmans trim som inte är nån piggyback lösning utan en riktig mappning hade köpt det själv om det inte vore för att jag byter till M2 eller M140 nästa sommar. Så det blir för dyrt om jag bara ska använda det ett år.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Esvensson: V43 bekräftat? du beställde ju innan mig så då lär jag inte få leverans förrens i november. Mer och mer videos kommer ut och det blir ju inte lättare att vänta när man ser vilket monster man kommer få.

Nu till vinterdäcksfrågan för er med m135i. Min plan är att sätta vinterdäck på originalfälgen. Vad skall man ha för däck? Tänker mest på bredd osv för vill egentligen inte ha för breda däck på vintern.
Att använda originalfälgar till vinterdäcken är nog inte det bästa. Dels är fälgarna olika breda fram och bak. Sen är lacken inte avsedd för vinterbruk vilket gör att de snabbt kommer bli fula i lacken på grund utav allt salt som slängs ut på vägarna.
Den e planerad att anlända till min handlare v.43... Sen ska det i motorvärmare...
Denna väntan e värre än väntan till julafton när man var barn :)
Har du fått förväntad leverans vecka än?

225 breda runt om blir utmärkt på vintern, hade också tänkt använda org. fälgarna men kom över dessa av en kompis till typ inga pengar alls.
225/45-18 Nokia eller conti skulle jag rekommendera dig.
Angående den olika bredden på fälgarna... Skit samma säger jag :) samma sak gällande att lacken skulle klara vintern sämre än någon annan bmw org. Fälg.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
225/40-18 ska det väl ändå vara?
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Vad har ni för försäkring och premie?
Billigaste jag hittar är Länsforsäkringar 13,400kr och if 14k för helförsäkring finns det andra bra alternativ. Är 35år bor i Villa, Göteborg, låst och larmat garage.
Bmw orginalförsäkringar?

@Jo77 Tack 12,7k på Bmw orginal.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Låter dyrt, fick 11.000 hel/hel på importerad m135i (2015) Zon1 Sthlm utan garage via BMW originalförsäkring.
da
280
damaen
M135i xDrive
Trygg Hansa, tror jag betalar ca 8-9000 kr per år för helförsäkring i Uppsala.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Folksam 10,5k
BMW Originalförsäkring 6000 helår
Aktsam erbjuder 4300 helår

Tittar man på er andra så finns det en liten fördel med att bo på landsorten..
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Funderar på att beställa detta från Burgertuning någon som åsikter på det?
JB4, Intake and Data cable, någon som beställt där ifrån?
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Fortsätter med vinterdäckstjat :).

När man tittar runt på forum så verkar det som dessa fälgar skall fungera bra:

379, 380, 381, 382 & 383

379 är en personlig favorit, men som vanligt på forum kan man ju inte alltid lita på allt till 100% så vore trevlig om någon kunde bekräfta. Sen det här med bredd/profil på däcken. Ni som kör på 225 eller mer, flyter ni inte mest runt i snömodden? Jag funderar om jag nu inte gör valet att köra på originalfälgen att gå ner mot 205 trots ett stort motstånd mot den kosmetiska effekten :). Man vill faktiskt även under vinterväglag kunna ta sig fram så fort som möjligt.

//J

@slippy: Burgertuning är ju "välkänt". Gå in och sök på babybmw.net på dem så får du både bra och dålig feedback.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.