AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.165

F20 M135i

Sida 121 av 172
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag är bara rädd för att ägandet blir väldigt kortvarigt och därmed ett kapitalslöseri utöver det annars normala. Man blir ju inte mindre bekväm med åren så det finns risk för att jag om några års sikt går åt andra hållet istället dvs återgår till någon kombivariant exempelvis 535d eller liknande. M135:an räcker och blir över. Hittar inte ett enda ställe runt göteborg där jag kan utnyttja dess fulla potential. Har redan kryssat mellan irriterande medtrafikanter allt för många gånger.
Verdi
M2 är väldigt bekväm faktiskt. Lite bullrig på grov asfalt men annars helt perfekt som vardagsbil.
Coldhex > precis därför jag väljer en m140 istället för m2 :D

Verdi > skulle jag köpa en m2a så e det inte för att det ska vara bekvämt :D det är för att det ska gå fort på bana... känner mig själv för väl och det är precis så det kommer bli... och ska det gå fort på bana så blir det automatiskt jävligt obekvämt :D

m140i xdrive till vardags och sen en ren ban-bil framöver får det bli för min del...
Ända jobbiga e väl det att då kommer jag behöva dragkrok.... aja ett problem i taget :D

Så där... idag blev det beställt.

Mest intressant ska det faktiskt bli å se vad det blir för däck, 2VC Däckreparationssats lades till som utrustningen... säljaren var hur förvånad som helst... dom kanske äntligen lärt sig hur värdelöst det e med RFT :)
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Grattis till nya bilen, sitter själv med en offert framför mig efter möte med säljare igår. Skall träffa ett par till innan jag slår till. Var inte 100% nöjd med utfallet igår. Vad fick du för produktionsvecka?
Har inte fått någon produktionsvecka än (som jag fattade det), tilldelningen för denna månad var slutsåld (som jag fattade det)....

Blev beställt på telefon halv 4 i lite hast då säljare skulle ha semester....

Men vi håller tummarna för leverans i slutet på oktober :)

Egentligen vill jag ju inte veta (du kan ju ha fått bättre deal än mig...) :) men vad blev det för procent?
Fick 10% jag... Talade med 4 olika bmw handlare innan jag slog till.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Nä, anledningen att jag inte slog till var för att jag hade satt 10% som mål men lyckades inte riktigt nå dit. Därav skall jag prata med fler säljare, så tror du kan känna dig helt nöjd. Som info har fabriken stängt för ombyggnation augusti så du kan räkna med att få bilen sep/oktober. Ännu en gång grattis till köpet, gör dig förhoppningsvis sällskap under veckan som kommer.

Hur specade du den?

Är kanske dags för en m140i tråd?

//J
JO77 >
Köpte min av Carlsson bil i Örebro, Proauto (bmw i norrköping, linköping, nyköping) samt m-bilar (västerås, eskilstuna), gav precis samma pris.
Så 10% SKA du ha, nu blev det ju visserligen inte exakt 10%... fick inte det på navi pro paketet eller på lacken... så typ 9,5% procent blev det väl.

Specade den hyffsat rikligt, tycker jag :)

- Xdrive (är fortfarande inte helt bekväm med mitt val... men ska ju ha den året om samt provkörde en m135 med xdrive och var inga bekymmer att åka på sladd runt rondellen :)
- Navi pro paket (med allt vad det innebär)
- Eluppvärmd ratt
- Farthållare
- Tonade rutor och vindruta med grå överkant
- Förvaringspaket
- Belysningspaket
- PDC fram och bak
- Park assist
- Adaptiva LED
- Helljusassistent
- Automatisk avbländbar innerbackspegel
- H/K högtalare
- Velourmattor

Var (och är delvis fortfarande, har ju några veckor på mig att ändra mina val) lite tveksam till om jag skulle ta läder också... dock så e jag inte så överdrivet förtjust i det... ser snyggt ut, men det är det ända. Och prisstillägget är lite för mycket tycker jag.
Hade från början tänkt att ta en ganska så basutrustad bil... men fan, ska jag köpa helt ny bil då vill jag ha all ny modern teknik. Hade ju nästan tänkt skita i PDC totalt... men bak måste man ju ha... å då var det bara 2000 till för fram... och sen 1500 till så parkerade bilen själv :D
Nu har M140 och M240 försvunnit från konfiguratorn...
Clubsport >
Det e nog bara något strul med konfiguratorn... ALLA bensinare utom 118i och 218i är ju borta...
ESvensson:
Ja, den fungerar väl snart igen. Stort semesternöje att sitta och konfigurera.
Så länge M2 dras med så lång leveranstid så börjar jag fundera på en M140 xDrive istället.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Nu är jag äntligen klar efter mycket om och men.

Specade min så här utöver standardutrustning.

M140i xDrive Alpinvit II (dock väldigt sugen på den röda)
- Läder Dakota svart
- Navpaket Pro
- Eluppvärmd ratt
- Komfortöppning
- Takluka
- Tonade rutor
- Automatiskt avbländbara inner och ytterspeglar, elektriskt infällbara.
- Sätesinställning elektrisk
- Förvaringspaket
- PDC fram och bak
- Farthållare med bromsfunktion
- Adaptiva LED
- Beslysningspaket
- Extra 12voltsuttag
- Helljusassisens
- Fällbara huvudstöd bak
- Harman Kardon
- Förberedelse för Apple Carplay
- Larm (dock inte bmw orginal)

Nu är det bara att glatt vänta på leverans.

Blir väl att sätta på vinterdäcken omgående, någon som har tips på bra vinterdäck? Skall sitta på originalfälgarna och vara odubbade.

//J

Det var en ordentlig utrustningslista :)

"Förberedelse för Apple CarPlay" ... Blev väldigt nyfiken på den, fast fattat som att bmw INTE har CarPlay utan kör med sitt eget (genom connecteddrive).

Min säljare får se till å komma hem från semestern snart så jag får finputsa min beställning :D

Angående vinterdäck, Nokia eller conti - blir Nokia för min del.
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Ang Apple CarPlay: Jag tror det finns i produktion från och med september någon gång. Men de 4 säljare jag varit hos har varit medvetna om det och flyttat fram datumet en bit för att få det som val i utrustningslistan.

+3600 kr

Vh J
JO77 >
Å fan, detta måste jag verkligen kolla upp med min säljare då... Lät ju faktiskt inte som min bil ändå inte skulle börja till delas förens i september...
Hur lång tid flyttade dom fram den? Har du fått något ungefärligt leveransdatum? (Jag fick "förhoppningsvis slutet av oktober")

Har du möjligtvis någon "kod" för CarPlay tillvalet?
JO77 >
Har äntligen kommit hem från jobbet och kollat upp lite nu...
Blir ärligt talat bara mer å mer sur på min säljare... att dagens säljare inte kan lika mycket som oss "entusiaster" köper jag... men att dom e så kassa som dom verkligen e...
Nu har hon dessutom semester resten av veckan... får ringa hennes kollegor imorgon känner jag...

Frågade nämligen specifikt om carplay när jag var inne och tog första offerten på bilen... det var ingenting som var på g eller nått sånt sa hon... när jag tittar i bmw prislistor för juli månad... ja då finns ju (precis som du säger) "6CP Förberedelser för Apple CarPlay" med för 3000 kr... Beställde min bil 8/7...

Sen så ser jag det som gör mig riktigt sur...
När man väljer till nav pro - paketet i konfiguratorn så blir man ju tvingad att välja antingen "bt prof." för 1800 alt. "trådlös laddning osv..." för 4000...
Enligt prislistan så ska "bt prof." kosta 0 kr vid nav-paket och "trådlös laddnins osv..." ska kosta 500...

Att bmws konfigurator på nätet inte är 100, det köper jag... men att säljarna inte är det... det köper jag inte...

Ska ju troligtvis inte vara några bekymmer att ändra allt detta, men förtroende sjönk som en sten för min säljare... känns lite som att köpa begagnad bil... går inte riktigt å lita på säljaren utan man måste själv kontrollera precis allt.

Da
95
Davajn
Bmw X3M Competition
Ja är apple car play lika dåligt på BMW som det är på min XC90 så skulle jag avråda det i högsta mån. Jag betalade inte en krona för apple car play till volvon och jag bad dom tillslut avinstallera det.

Dels funkade det dåligt i början med buggar, samt fanns de ju inget som man riktigt behövde. Allting som car play innehöll hade man ju redan integrerat i infotainment systemet.

Och idrive 5.0 ser inte så pjåkigt ut så tror knappast jag skulle valt till apple car play iaf :)
JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Davajn: håller med dig egentligen, har också sett CarPlay i andras bilar och det har varit allt annat än imponerande med dåligt ljud, segt osv. Men det "ryktas" om lite uppdaterade funktioner och då kände jag inte att jag vågade välja bort den.

ESvensson: Det är 6CP som står i min konfig.

Såg det levererades en Svart xDrive förra veckan i Stockholm. Någon här kanske som kan bjuda på lite bilder och intryck?
har fattat att CarPlay inte e något att hurra över... Ska kolla med säljaren om det ENBART handlar om mjukvara, i så fall kommer jag nog avstå. Kommer det sen en uppdaterad variant som fungerar ordentligt i framtiden så borde det ju bara vara och köpa den då.

JO
49
JO77
M140Xi -17
v90 -18
Hej

Såg en review där det pratades om att om man inte väljer "genomlastningslucka" så man får 40/20/40 så går inte baksätet att fälla alls. Ni med 135:or idag som inte valt genomlastninglucka, är det så?

Kolla 17:55 in i denna:

Vh,
J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.