|
Sida 119 av 172
|
|
|---|---|
|
När jag köpt min M135 X-Drive 2013 års-modell -14 med mycket utrustning fick jag 15% ///bmwlars |
|
|
bmwlars: Men du köpte väl inte som privatperson? Rent allmänt så får man aldrig se nåt bevis på att folk får sådana rabatter. Då räknar jag inte med som exempelvis när min åf köpte in ett antal F30/31 förra året med bra utrustning som Navi, Automat, xDrive och läderklädsel mm till ett kraftigt rabatterat pris. Var nära att slå till på en sån själv. |
|
|
Jo jag köpte min privat 2013,det var då oxå en diskussion om rabatter men då ville jag inte skriva om vad jag lyckades få,sålde min bil 2015 Januari till Stockholm fick395 000kr bilen hade då gått 1795mil som nyskick ej vinterskörd,Jag tala med 3st handlare när jag köpte bilen har ej köpt den av min handlare på hemmaplan. Min förra bil jag köpte 2005 så hade jag oxå fått ett bra pris, då ringde jag till min handlare och sa att jag köper bilen kl 16,00 om han släpper bilen jag fick av en annan handlare men han kunde inte sälja den för det priset jag vill ge. Så när jag skulle göra min första service blev han mycket irriterad och sa försvinn här får du inte göra nån service, det var tråkigt för det var min första BMW jag ägt,men som sakt man har ju rätt att lämna in sin BMW på vilken Verkstad som BMW har och serva sin bil, ///bmwlars |
|
|
Hejsan, Ny här men tjuvläst ett par år. Har efter mycket om och men och letande i Tyskland och Sverige efter rätt objekt bestämt mig för att inhandla en ny bil. Mycket lägligt kom nu m140i så får självklart hålla sig till tåls en stund till. Min fråga då jag bor i Sthlm är vilken BMW-handlare och helst säljare där är bäst? Är ju ute efter bra rabatter, men också viktigt för mig är någon som är kunnig så man inte kommer in och kan mer än säljaren. Är det någon handlare som brukar vara snabbare än andra med leveranser osv. Eller tom brukar få tilldelning av nya modeller lite snabbare än andra. PM går bra om någon inte vill svara publikt. Trevlig kväll |
|
|
JO77: Välkommen till forumet! I Sthlm så har jag fått överlägset bäst rabatt av Bilia Nacka, Segeltorp låg 0.5% lägre. Kan ju även bero på vem man pratar med. Köpt en begagnad bil av Bavaria men när jag skulle beställa en ny två år senare så kunde inte säljaren ge mig mer än 10% Har en känsla av att Bilia kör väldigt aggresiva rabatter för att ta så mycket av marknaden som möjligt, finns ju få större handlare kvar. När det kommer till kunskap så är det värre, viktigare att hitta någon som förstår vad du behöver och inte ställer till det. |
|
|
Ang RWD och xDrive, Det går utmärkt att sladda med xDrive i rondeller på sommaren också om man är lite bestämd :) |
|
|
Om jag trillar dit på m140i i framtiden, är för mig måsten: -RWD -Adaptivt chassie -Bra stereo -Ingen navi Varför? A45 har vissa svagheter: AWD, skramlande högtalare (har inte maxpaketet), stötig. Kravprofil: måste gå att använda till "allt" :-) Enda "riktiga" alternativet just nu (hihi) är faktiskt M3 E90, alternativt Alpina E90/91. |
|
|
Groggyfroggy > Varför adaptivt chassi? (ser ingen anledning till det jag dels för att våra vägar e som dom e i sverige, jag kommer ändå sänka bilen ett snäpp med fjädrar men främsta anledningen är ju att det inte går att stänga av esp i hårdaste läget) Varför inte Navi? Anledningen till att jag vill ha det e att dels kostar inte själva navigatorn så mycket extra (utökat instrumentkluster och bluetooth pro e självklarheter för mig). Sen så höjjer det utseendet i kupen och brukar inbringa en del pengar i andrahandsvärde. Är verkligen inte menat som ett påhopp på "din" lista utan vill gärna höra hur du resonerar, jag kan ju alltid byta uppfattning :) Damaen> Det går det i min nuvarande golf tdi också hehe :D Frågan e ju typ omöjlig att besvara så att jag ska bli helt nöjd egentligen... Vill ju att den ska vara som en m3a med riktig diffbroms där man utan större provocering kan lägga upp den på sladd på 3an men det förstår jag ju inte är möjligt... samtidigt... jag har ju passerat 30 sträcket nu så kanske får nöjja mig med å sladda lite på vintrarna istället :D Och då tvivlar jag inte en sekund på att xdrive e å föredra :) |
|
| ESvensson, jag tror inte du kan göra powerslides med din Golf ;-) möjligtvis handbromssladdar | |
Verdi |
ESvensson, Varför adaptivt chassi? Jo, just med tanke på den ofta usla kvaliteten på vägen. Fattar inte varför så många vill åka runt och plåga sig själv med alltför hårda bilar. I alla fall inte till vardags. Håller med om navi. Bilen ser väldigt spartansk och omodern ut med den lilla skärmen. |
|
Verdi Antingen plågar man sig och kör BMW annars köper man en XC70 om komforten är viktig Fanns inget som hette adaptivt chassi förut då fanns bara BMW chassin och övriga Alla kan ju inte som du ha en bil för varje ändamål:-) |
|
Verdi |
M34ever, Det är ju just om man inte har flera bilar som adaptivt chassi är som bäst. Komfortabelt på långkörning, hårdare när du vill stå på lite. :) Har "bara" stdchassi på 435:an och skulle gärna velat ha adaptivt på den (sportchassi finns ej till xDrive och 435d finns bara som xDrive). Men nu är det som det är. Köper man begagnat får man inte allt man vill ha. Funderar på att sänka den lite faktiskt med AC Schnitzer fjädrar. Den är aningen för hög och mjuk. |
| Den enda egentliga fördelen med standardchassi är väl egentligen att utbudet av coilovers med EDC är väldigt begränsat. | |
|
Verdi > Hur pass mycket mjukare e det adaptiva i komfort jämfört med det icke adaptiva? Fast egentligen så spelar det ingen roll, det adaptiva förlorar alla sin använding eftersom det inte går att stänga av esp med det i det hårdaste läget :/ Visst på vanlig väg e det väl egentligen bara dumt att stänga av, förutom på vintern... :D men då e det ändå bättre med mjukt chassi på sladd... Problemet uppstår ju när man kommer på bana, har ännu så länge inte hittat någon bil söder om 2 miljoner sträcket som har ett antisladdsystem som inte hejdar framfarten. Nu svävade jag iväg lite mycket kanske :) Men tack för din motivering :) |
|
|
Man kör fru och barn ibland, då är det gött med lite mjukare set-up. Ska man ha stereo alls, måste den vara **riktigt** bra. Navi? Jovisst, ser ju fint ut, men google maps ÄR bättre. Och telefoniuppkoppling mm har för mig ALLTID strulat. Man byter telefon, lånar telefon, mm mm. Så nu har jag tröttnat på elektroniktjafs man betalat 19.000 spänn för som ÄNDÅ inte fungerar perfekt. Dessutom är ju trafiksituationen bättre uppdaterad i telefonen. Kallelser till möten med kalender i telefonen anger direkt "åk nu så är du framme i tid", och ett klick så har man navigering. Bra telefonhållare och blåtandsplupp får bli min lösning fr o m nu. BTW. Kan få nytt jobb och "få" en V60 Polstjärnan. Är den kul? |
|
Verdi |
Hört att V60 Polestar ska vara olidligt stötig. Men det är bara hörsägen. :-) |
|
Groggyfroggy > ok :) Som tur e har jag ingen fru :D Och blåtanden i f20 har av egen erfarenhet funkat kanon, hade en 118d i 500 mil här om året och blev riktigt imponerad över den. Just själva Navi-funktionen är inget jag har användning av, åker till 99% på vägar jag hittar på, är egentligen bara utseendet/den större skärmen jag e ute efter... lite fåfäng får man vara ibland ;) |
|
|
Nu finns M140 med i konfiguratorn, det tog sin lilla tid... Men inte under tekniska data.. |
|
| Bilen kan beställas med däckreparationssats gratis, undrar just om det betyder att bilen har Michelin PSS, ej runflat alltså, så roligt kan väl vi i Sverige inte få ha det..? | |
|
Den finns även i melbournered nu:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.