AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.052

F20 M135i

Sida 117 av 172
Hade aldrig en tanke på 3-dörrars för att det är opraktiskt med en lång förardörr vid parkering, ska man ha med sig nån i baksätet så krävs det ju en gymnast för att sig ur bilen. Ett helsike att nå bilbältet. Sen är det smidigt att lägga jackan i baksätet när man har bakdörrar. Till sist så påstod säljare att andrahandsvärdet blir sämre för att ingen vill ha 3-dörrar på en 1-serie dom som vill det köper 2-serie coupé istället.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Clubsport

Håller med skulle aldrig välja en 3dr. heller tycker faktisk att den 5dr ser mer proportionerlig ut på nått sätt.

he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jag tycker att 3-dr är snyggare, enda orsaken till att jag skulle välja hatchbacken överhuvudtaget framför en 2-serie kupe skulle vara att i hatchbaken får hunden plats i bagaget.
ca
84
campari
G81 M3 Touring
R60 Countryman S
Bytte till PSS inför denna säsong, upplever en otrolig skillnad jämfört med runflat. Nu kör jag en M235 men hade tidigare M135 med runflat. Till er som funderar på ett byte kan jag definitivt rekommendera det. Kostade cirka 9000 med montering. För den som inte vill byta har jag bra pris på en uppsättning original runflat med 1000 mil körda!
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Nu har även jag fått på MPSS och efter en provkörning på min (otroligt krokiga och kuperade) referenssträcka så får även jag nog instämma i hyllningskören, det är en stor förbättring på alla områden. Behöver dock köra bilen lite mer innan jag kan definiera skillnaderna mer precist.

Jag betalade 7500 inkl. montering. (Däck365)

Verdi
Ja det är riktiga kanondäck!

När dyker M140i upp i konfiguratorn förresten?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Blir riktigt sugen på sportigare Michelin när jag läser om er andra som bytt. Men jag är lite för snål att byta bort däck som endast gått 500 mil...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Samma här men med skillnaden att framhjulen gått 3-400 mil medans bakhjulen är slut. Måste byta dom snart. Köper jag två RFT är jag definitivt fast för överskådlig framtid. Hur göra?

Off topic. Fick en 116d som hyrbil idag efter att lämnat in M135:an på lagning. Rätt trist bil men min förra 320d EDE var faktiskt värre.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Byt alla fyra, ingen tvekan. Rft är dyrare så om det kostar, säg 5000kr för bakdäck eller 8000kr för vanliga runtom vore valet lätt för mig.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag har gjort en fasansfull upptäckt!

Har en snikutrustad 116 som hyrbil nu när M135:an är på verkstad och jag tycker att standardstolarna är skönare. till och med den fula trådsmala ratten.

Förbrukningen är dock inget att hurra för. Trecylindern drar 0,65 med mina stadscykler.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Coldhex

En Volvo har ännu skönare stolar men är det därför du kör BMW? eller för att du älskar grannes avundsjuka blickar:-)

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är väl jättebra om du föredrar standardstolarna, då ökar ditt utbud på begagnatmarknaden rejält. För mig är det ingen tvekan om att sportstolarna är rätt för mig. Likaså ratten, men jag har inte direkt små händer så jag tycker BMW:s m-ratt är helt perfekt.

Att föredra standardvalen är ju en fördel, inte en nackdel!

co
1.144
coldhex
BMW M135i
@M34ever. Våran V70 är ett givet val vid långresor.
BMW:n fyller andra syften.
Verdi
På alla resor över ett par timmar föredrar jag också Volvon. Suveränt bekväm!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Äntligen! Idag var BMW klara med M135:an. Hade inga problem med sportstolarna idag, när högerfoten blev tung kom det breda leendet tillbaka. Låt mig nu slippa fler repor, bucklor och folk som inte kan köra bil...så jävla tröttsamt att ringa försäkringsbolag och vänta på verkstadstider!

Värt att notera när jag var inne stod där en M235:a utan bakspoiler. Har varit inne på temat rost på F20/F30 förut och denna hade tydlig ytrost i svetsarna på balken där bak. Bilen kan ha varit max 2 år. Jag är övertygad om att om 5 år kommer folk att börja klaga.
Är spekulant på en m135 (vill handla IDAG men har inga bekymmer att vänta upp till ett år med att hitta "rätt" bil).

Xdrive eller inte kvittar för min del... xdrive är ett + på vintern men ett minus på sommaren enligt mig (blir en del trackdays).

Nu till min fråga, som alla ni ägare är ganska partiska i...
Är bilarna inte lite väl dyra? :D
Känns som priset på begagnade bilar mer eller mindre stått still senaste året... dom bilarna som är till salu har dessutom varit det vääääldigt länge... även om säljarna försöker maskera det med att lägga upp nya annonser...
Sen så kommer ju även m140... borde ju betyda att alla m135 går ner ett hack i värde över natten...

Och sist men inte minst, om någon där ute går i sälja tankar... hör av er till mig, smidig affär utlovas vid rätt bil/pris.
M135 har ett galet bra andrahandsvärde. Kollar bara på BMW:s hemsida och där har dom ganska bra snurr på beggade M135:or. Det är ju mest deras demobilar som säljs där, dom är ju fullsmetade med utrustning och då blir dom för dyra för min smak i förhållande till hur liten den faktiskt är.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan det bero på att bilen är sjukt prisvärd från första början?
Det jag är rädd för när det kommer till andrahandsvärdet är att det kommer (borde) sjunka en del nu när det (med all sannolikhet) kommer bli m140 istället... eller vad tror ni?

Och sen är det ju faktiskt så att jag tycker dom bilarna som e till salu har varit det väldigt länge...
Dom 3 jag spanat lite på är dessa.

Länk
Länk

Det som får mig att inte slå till på någon av dom är att den förstnämnda e lite dåligt utrustad (inget h/k ljus bland annat) och den andra känns helt enkelt för dyr... handlaren har dessutom haft bilen sedan OKTOBER 2015....

Länk

Tittat lite på denna också... priset känns liiite i överkant med tanke på milen men vägs upp av utrustningen... Dock fick jag ett sjukt oseriöst intryck av säljaren då jag talade med dom... Oseriös säljare = Oseriös bil... i mina ögon :)

Ge mig gärna lite input på dessa 3 (eller någon annan) som finns till salu... enda egentliga kravet jag har är att det ska vara automat.

Verdi
Ja, den i silver är ju klart bäst om det inte varit för att den är så dyr.

Du får en ny M140i för strax över 400 tkr netto om man håller igen lite på utrustningen (men ändå H/K, Navi pro, comfort access, tonade rutor...). Ska du inte fundera på det istället? Garantier, fri service, fräscha däck...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.