|
Sida 115 av 172
|
|
|---|---|
| Synd att Sverige kör samma tänk med körkort som vi gör i skolan, om det är för svårt, sänk nivån så alla klarar proven. Misstag sker men då borde man väl ändå ta ansvar för det själv? Är inte PDC standard på XC60 dessutom? | |
Verdi |
coldhex, Har inte kört M135i men om den är i närheten av M2:an så kan jag bara hålla med. Tyvärr kör man lite som en biltjuv för annars är det ingen idé att ha den. :) falkn, Nej att du blev påbackad har ingenting med storleken på din bil att göra. Det är bristande uppmärksamhet det handlar om. |
| Vet inte hur en M2:a upplevs men det är ju N55 i båda fallen. Det är karaktären jag gillar och mer effekt i M135:an känns inte nödvändigt. Har redan nu problem med att få ner kraften. Kan man montera 255:or på orginalfälgen. Kan det hjälpa eller kommer hjulen se konstiga ut? | |
Verdi |
M2:an har faktiskt inga som helst problem att få ner kraften i backen. Otroligt stabil. Kanske är en LSD-tripp du behöver? Kanske byta till PSS-däck och skippa RFT-sulorna också? |
|
LSD-tripp? Då blir jag väl bara snurrig i huvet på vilket sätt hjälper det bilen? 😀 Har slitna RFT däck bak. Men jag fick nya däck där fram av säljaren så jag är nog fast med dessa. Det är Goodyear Eagle F1 RFT. |
|
Verdi |
Vet du säkert egentligen men LSD = Limited Slip Differential = "diffspärr". Finns ju varianter att eftermontera om man vill. Annars tror jag däcken gör stor skillnad. |
|
...och på tal om att däcken gör stor skillnad, dax för mitt första byte snart, tänkte gå bort från Bridgestone Runflat och köpa Michelin Pilot Super Sport, alla säger att dom är så bra, men kanske det finns bättre alternativ? |
|
|
Coldhex, hur har du ändrat din körstil nu när du vant dig med motorn? Jag har inte än haft direkta problem med att få ner effekten och då har jag ändå kört lite värre än jag är stolt över på vanlig väg. |
|
|
Wibmag, tänker också välja något av Michelins sportdäck när mina RFT är slitna. Men de har fortfarande många mil kvar. Även om bara en axelutsliten så ryker ändå alla fyra. |
|
Verdi |
wibmaq, PSS vann det här testet iaf: Länk "Two years ago, Ferrari launched the 458 Italia a few months before Michelin released its Pilot Super Sport (PSS). Because Ferrari wanted the PSS for the 458 but Michelin didn’t want to preempt its own release, some of the early 458s were delivered on “Michelin Pilot Sport PS2” tires. But those PS2s were actually PSSs. It isn’t hard to understand why Ferrari wanted the “custom” PSSs for the 458." Så det är väl bäst som i bäst. Däremot antar jag att det kanske finns bättre kompromisser om man blandar in ekonomi i det hela. Är väl säkert inte den bästa slitstyrkan och de är rätt dyra. |
|
Skit också att jag har nya goodyear där fram. Kan jag köpa PSS och sätta där bak och behålla Goodyear däcken där fram. Blir det bra? Bilen tappar grep vid ojämn väg och det känns som det är på ett däck i taget så det är väl där diffen kommer in. Tack verdi för tipset! I göteborg finns inga jämna vägar. Det är lappat och fixat överallt. Här lägger vi pengar på annat än vägar. Nån som har nått tips på bra vägar runt göteborg? Grelle: ja jag har ändrat min körstil. Tidigare hade jag problem med att hitta punkten då bilen drar gött utan att växla ner för mycket. Gillar att ligga på 3/4 delar av fullgas annars blir bilen heltokig och det passar sig inte i tät stadstrafik. Är den trimmad kanske. Det är alltid bilar ivägen. |
|
|
Blanda inte RFT och vanliga, inte att rekommendera. Att den tappar grepp är inte så konstigt med dåliga däck. Diffbroms är dyrt tillval och inget du vill skaffa om det inte behövs, med tanke på priset. Aha, så det är inte riktigt motorn, utan automatlådan du avser. Jag med manuell låda växlar ju som du förstår när jag själv finner lämpligt. :) |
|
|
Ja du har rätt. Det är nog automaten jag försöker förstå mig på. Utan detta trafikkaos hade jag hellre valt en manuell låda. |
|
|
Pressrelease M140i/M240i: Länk Inga överraskningar, förutom att den har högre vridmoment än M2! Tyvärr inga nya hjul som det ryktades om innan. |
|
| Bådar alltså gott för mig som efter köpet av min 120d blev sugen på en M135/M235 :p. Har lovat mig själv och frun att vänta iaf ett år innan jag byter så vid den tidpunkten borde beg priset på de gamla modeller minskat pga detta. | |
| Bytte in M135ix för två veckor sedan :) | |
Verdi |
Ja, det där hade jag på känn. Var lite intresserad av att beställa en M135i av 2017 års modell men enligt säljaren gick det inte att lägga en sån order. Så något var på gång. Nu blev det lite andra förutsättningar för mig så jag stannar i dieselträsket ett par år till. :) |
|
En M140 xDrive kanske, nja blir nog lite trist med 3 st F20 på raken, får nog hålla fast vid tanken på att beställa en M2 i höst. |
|
| 1 juni släpps priserna på M140/240. Gissar på en prishöjning på 8-10.000 kr. | |
| Brittiska sajter rapporterar om en sänkning på ett par hundra pund faktiskt. Den som lever får se. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.