|
Sida 113 av 172
|
|
|---|---|
|
Så mkt som möjligt till ett verklighetsbaserat pris ;) Har kollat ett tag nu o har 2 st som e intressanta i tyskland Men köper helst här hemma!! Har du nått till mig ?? 👏 |
|
|
> Enligt bmwvin bara 6nh o bilen va tillverkad 2014-05-28 Då ska det inte vara något problem, min är tillverkad samma månad och jag har kodat 6NS. |
|
| Har en 2013 som rullat 4300 estorilblå med automat. Har all streaming😀 Priset vet jag inte,beror på när du vill ha bilen. Väntar fortfarande på produktionsplats på nya leksaken. | |
|
jag vill ju ha bil ganska omgående :) pengarna finns ... hör gärna av dig daniel.nilsson83@hotmail.se 0702321888 |
|
|
köpte en m135i idag ;) blev ifrån tyskland från första ägaren genom en firma... glad som en speleman o väntar som ett barn på julafton haha!!! |
|
| Grattis till en bra bil! | |
|
BMW lyckas få bromsgnisslet att framstå som positivt..: "Tack för ditt mail. Bromsgnissel kan t.ex. uppstå pga. den blandning som bromsbeläggen består utav. Denna blandning behövs för att bromsbeläggen ska klara de höga temperaturer som uppstår vid hård körning eller vid inbromsningar från höga hastigheter. Dessa blandningar som är anpassade för höga bromstemperaturer har en egenskap att dem kan orsaka bromsgnissel när de är under sin optimala bromstemperatur." |
|
| Nån mer som har det delikata lyxproblemet att ha svårt att bestämma sig för vilket mode du vill köra bilen? Göteborgstrafiken är oftast så tät att eco mode är skönast. Comfort mode upplever jag som lite nyckfull medans sport är omöjligt att prova fullt ut. Och gör man det så måste man köra slalom mellan bilarna. Antar att jag måste leta upp lite småvägar alternativt hitta nån racingbana. | |
|
Kör mycket med eco-pro, men med nya bilen som är automat så kör jag ofta med Sport. På gamla manuella var det ju bara tuffare syntetljud samt lite trögare styrning. Roligare nu när även automaten ändras. |
|
|
Hur många här på forumet äger en M135i? Inte så många verkar det som denna tråden är ju lite halvdöd. Det verkade vara mer drag för ett par år sen då modellen var nyare. Nästa fråga: hur får man ner kraften i backen med RWD? Kör jag inte Sport+ så fladdrar DSC lampan vid pådrag och med Sport+ sladdar bilen loss rejält. Normalt? Dåliga däck? Eller är bilen min trimmad? |
|
|
Jag som startade tråden en gång i tiden tyvärr har jag inte kommit till skott än och köpt mig en bil. Köpte nyligen en e92 335i -12 som jag är väldigt nöjd med men sucktar fortfarande efter en M135i. Anledningen till att jag inte slog till nu vart p.g.a att jag isåfall ville ha en LCI som jag dock tyckte blev för dyr. Men det finns även många andra bilar som lockar i alla fall mig som nya Camaro SS, Focus RS, M2, M140i? Vi får se helt enkelt:-) Personligen har jag inga problem att få ner effekten i backen med min 335i men en diff hade nog inte varit fel på din135i om du upplever det som ett stort problem. Schmiedmann har |
|
|
Jag har en m135i LCI som kommer få sig en del uppgraderingar under kommande år! Dåliga däck skulle jag gissa på, kan bli halt då ;) Mvh |
|
| Nu är det ju inte direkt så att jag upplever däcken som hala men effekt går förlorad av hjulspinn. Har inte provat optimala förutsättningar än dvs rak och jämn väg, uppvärmda däck etc. Omöjligt i göteborg. Alltid nån tomte i vägen. Men bilen är nog ännu grymmare med 4wd. Vad är en diff? Menar du diffspärr. Är det så att utan en sådan är det lätt att ett hjul spinner loss. I så fall förstår jag vad motorjournalisterna pratar om när de säger att M135i borde ha en diffspärr. | |
| Aldrig upplevt att min tappar grepp vid gaspådrag, endast när jag växlar upp från 1an till 2an. Stämmer angående diff, kan vara ett värt inköp för dig. | |
| Jag har fortfarande en M135i, funderar dock på att byta men till vad? Svårt att hitta något som är roligare, go motor och där man inte behöver lägga allt för mycket pengar emellan. | |
|
Jag har precis köpt min och jag håller med. Vilka alternativ finns egentligen? En M235:a är snyggare men har samma prestanda (ok 6hk mer eller nått) men 100k dyrare. En M2:a är inte att tänka på. De har ju alihopa samma turboladdade N55:a. Nu svär jag i kyrkan men Ok M2:an har bättre kolvar och fetare kylare dubbla turbo? plus nått annat typ diffspärr? Man har en familj att försörja också. M135:an är ju en sällsynt bra kompromiss. |
|
Verdi |
Kommer det en M140 nu i sommar eller är det bara ett rykte? |
|
Inget officiellt än så länge men mycket tyder på att den kommer till MY2017. Länk |
|
| Enligt min säljare så ska M140 komma men inte i juli som det var sagt från början den är framflyttad. | |
Verdi |
Spännande. Pratade med en säljare som sa att de inte visste något och att det skulle bli officiellt i maj. Men det låter lovande. Precis en sån maskin som kommer få mig att glömma min 330d. :) Clubsport, inte i juli?!? Vafalls? När kommer den då? Till vintern? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.