|
Sida 112 av 172
|
|
|---|---|
|
Solna hade samma prissättning när jag pratade med dom i somras dom hade precis bytt in en med likadan utrustning som dom sålde direkt. |
|
| bmw_petrolhead: Jag har Quaife diff på min. Funkar kanon :-) | |
|
Jimpppa: trevligt! har du manuell låda? Vilken återförsäljare använde du dig av? Om jag förstått rätt så är Quaife en modifierad org. diff. Lämnade du in ditt orginal eller köpte du en färdig? |
|
| Jimpa, vad kostade kalaset? | |
| bmw_petrolhead: Jag har manuell ja :-) Det var ägaren innan mig som lät schmiedmann byta diffen. Har för mig att kalaset gick på runt 22kkr. | |
|
Lyckat köp! Hur ser man på bilens värde med en LSD installerad? Den insatta köparen borde finna den som ett mycket attraktivt tillbehör. M Performance är en original BMW komponent men med lamellkonstruktionen så slits med tiden. Quaife är av annan typ som inte slits på samma sätt och har säkert även garantier men med risk att BMW kan jobba sig. Jimpppa: Hur gick dina tankar och påverkade det värdet? Antar att säljaren inte hade någon originaldiff att utrusta bilen med? |
|
| bmw_petrolhead: Det var just det jag såg ett extra värde i, en ren körmaskin. Manuell och LSD :-) | |
|
Förbättrar den mekaniska diffen framkomligheten på snö och is (förutom att så klart göra bilen roligare)? Jag ska beställa ny bil och vill ha xDrive även på nästa men till M135i vekar man bara kunna få diffen till RWD. Finns det någon här som har haft både 335i/340i och M135i? Är det stor skillnad i köregenskaper att gå upp till trean (med samma motor) om jag har kört M135ix i tre år. Jag har så klart provkört flera gånger men det är skillnad på att leva med en bil och provköra några timmar. M135ix kan man ju kasta omkring hursomhelst och köra på ställ överallt när det är halt. Förlorar man mycket av det om man går upp på trean? |
|
|
Efter ett förnuftigt halvår med en 320d EDE med egentligen konstant letande efter en ny bil dök plötsligt en estorilblå M135:an upp i närheten. Säljaren fattade nog direkt att jag ville ha den men lyckades ändå få en acceptabel affär känns det som. Helt fantastiskt vilken bil! Har aldrig varit mer nöjd -sådär är ju farligt att säga, men trots att jag gick från en 3-serie (e91) till en etta så är komforten...den spelar i en annan division. Nav, HK och iphone streaming var ren bonus som förgyller bilförden ännu mer 😀 |
|
| Vilken utrustning behöver man för att streama musik i en m135 ? | |
|
Ingen som ska sälja snart ?? Letar efter en m135i just nu!! O än så länge lutar det åt att man får åka till Tyskland då utbudet här inte e så bra 😪 Hör av er om ni vet nått 👍 Max 300.000 |
|
| BT streaming är standard från juli 2014. För tidigare bilar krävs utökad BT (6NS) men det går att koda in om hårdvaran (combox) finns. | |
|
bilen e tillverkad 2014-01 o har S6NHA går det p fixa tro? |
|
|
även S6VBA CCC zusteuerung S606A navi business S674A harman kardon S698A area code 2 dvd |
|
| Troligen. Har den 6AC och 6AE? | |
|
Min bil har 6NK. både streaming från spotify och telefonsamtal fungerar utan krångel. Det är verkligen en djungel BMWs utrustningskoder avseende ljud. |
|
| Enligt bmwvin men förra ägaren kan ju ha gjort någon form av uppgradering. | |
| Enligt bmwvin bara 6nh o bilen va tillverkad 2014-05-28 | |
| O 6VB | |
| danne83 vad är du ute efter för spec? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.