|
Sida 111 av 172
|
|
|---|---|
geradeaus |
Exakt, jag har tidigare skrivit om oljud i framvagnen! Hade exakt de symptomen som du beskriver. Tyvärr fick jag inget annat än "det är så det skall vara", "inget att göra något åt", etc, etc, trots ett antal verkstadsbesök och även ett loggat case mot BMW Sverige. Till slut tröttnade jag och löste det på egen hand, dvs sålde bilen och tittar på annat märke än BMW under lång tid framåt :-( Synd på så rolig bil, grym körkänsla, suverän drivlina och lagom utrymmen. Men med slamrande framvagn och en generalagent som inte bryr sig. |
|
Hur är det med dragkrok till LCI:n? Jag antar att det inte är lagligt att montera en, dvs. samma som pre-LCI? Jag behöver den egentligen bara för att köra cyklar på, otroligt trött på att kasta upp räckena på taket varje gång jag ska ut. Just railsen var enda anledningen till att jag köpte en 335i touring förra vändan. |
|
|
Trodde att jag skulle slippa gnisslande bromsar på nya bilen, det var tyst dom första 100 milen sen började det... Vis av erfarenhet vet jag ju att det försvinner men störande ändå då 335:an var tyst från start. |
|
| Brakes squeal because racecar :) | |
| Mina låter fortfarande efter 5000 mil | |
|
Funderar o köpa en bensinare nästa gång o M135 lär ligga bra till. Har kört denna modell i automat version o var rätt lyriskt hur den gick. Dels är det 6:an man saknar o bensin, har ägt en 130 tidigare o den var rätt törstig Vad har ni för förbrukning på era bilar? Skiljer det ngt mellan man/aut o rwd/drive? Tack på förhand |
|
|
Min nya med automat har bara gått 400 mil men jag ligger på runt 0.90 blandad körning och 0.68 landsväg verklig förbrukning. Bensinare ska ta längre tid än diesel innan förbrukning sjunker enligt BMW. Min gamla manuella drog 0.85 blandad körning. Automaten ska vara 1 dl snålare per mil. xDrive höjer förbrukningen med 0.8 jämfört med aut. |
|
|
Jag funderar på att bli med M135i, vad säger ni om nuvarande priser på annonserna på blocket? Det verkar som att en 2012 eller nyare kostar 300-340k med ca 4000k mil på mätaren eller samma pris för en -15 med 8k på mätaren. Är det rimligt att dom tappat knappt 150k eller är det dyrt om jämför med hur det har sett ut under förra året? Jag har alltid hört om större prisnedgångar på bilar men det är kanske helt normalt med lite udda bilar som en M135i att dom håller priset rätt bra? Det är ungefär samma priser i tyskland tycker jag det ser ut som vilket pekar på att det är rimligt... |
|
|
Dom håller värdet väldigt bra, jag fick mycket bättre betalt för min M135 jämfört med 335:an när jag bytte in den. Då hade dom liknande miltal båda bilarna. |
|
|
Tappat knappt 150kkr? Jag skulle säga att det är mycket mindre än så. En 2012 kunde man nog köpa med rimlig utrustningsnivå för ca 370-400kkr så det är snarare 80-100kkr som vissa gått ned på 3-4 år och det är ju väldigt lite i sammanhanget. Förutsatt att bilarna säljs för ungefär det som blocketpriserna visar. |
|
|
Jo, ok jag överdrev värdetappet en aning men jag kände att det var bättre att överdiva tappet lite än att ange en får låg siffra. Men oavsett så kan man konstatera att priserna håller sig höga iallafall i nuläget om bilarna säljs i närheten av önskade priser. Men då 135 har funits längre tid än vad det finns att hitta exempel på i annonssidornas utbud så hade det varit kul att höra från fler som har sålt ifall även tidigare modeller av 135 har hållit sig så bra? |
|
|
Min gamla kostade 370.000 och efter 2 år och 9 månader och 3500 mil så hamnade priset på 299.000 när åf sålde den. |
|
|
Clubsport, det måste väl ha varit en affär du var nöjd med. :) Får man fråga vad du fick när du bytte in den? Som jämförelse bytte min farsa precis in sin 320dTM -13 för 221kkr och den ligger nu på blocket för 264kkr. |
|
|
Clubsport, verkar som din bil har bra bensinförbrukning på din bil. Ska bli intressant o höra vad andra har o komma med. |
|
|
Solna bjöd 255.000 M-Bilar med om jag skrev på snabbt. Men jag velade länge mellan 428 GC och M135 så priset landade på 245.000. Kunde nog spelat ut dom två mot varandra men jag ville ha en snabb affär för köpet av min gamla M135 tog ett halvår pga att BMW klubbens rabatt skulle bli klar. Kör mkt till Gävle på vintrarna och där har förbrukningen sjunkit lite varje resa det är rätt ok med dubbdäck på. |
|
|
Min bil ligger någonstans mellan 0,90-0,95l/milen, landad körning, men med övervägande motorväg (120-130km/h). Säkert 250-300 mil av de 480 jag kört är motorväg. Den tank den dragit mest så lämnade jag inte stor-Stockholm och då hamnade jag på 1,05l/mil. Siffror beräknat vid pump. Färddatorn är däremot väldigt exakt och träffat rätt på andra decimalen två tankar i rad. |
|
| Ursäkta om jag ställer en fråga som har ställts tusen gånger tidigare: finns det ett officiellt lsd diffspärr till lci M135i? | |
|
Onehp: Ja, det gör det till det facila priset 30.000! |
|
| Finns det någon här som uppgraderat sin m135i med antingen diffbromsen från M performance eller Quaife? | |
| Ang. bilhandlarnas inköpspriser: är det ungefär samma priser som för Clubsport? Dvs. en 300k bil köper de in för ca 250k? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.