|
Sida 110 av 172
|
|
|---|---|
|
Tänkte göra ett extra oljebyte själv då bilen gått 1500mil. Tycker intervallerna är för långa om man följer bilens dator. Har kollat i instruktionsboken och hittat 3st olika sorter, någon som vet vilken sort BMW själva häller i vid service? Tack på förhand |
|
| Även exakt mängd vore kul att veta! | |
|
Nu är beställningen nära... ...på en Scirocco R, manuell, panorama, adaptivt chassi, dynaudio, gold metallic, lugano 19 tum black, backkamera, keyless, 90% tonade rutor. Hade en Scirocco -09 manuell med 200 hk, panorama, adaptivt chassi, skinn mm. Älskade den bilen, styrningen, utseendet. Man sitter verkligen i panoramataket till skillnad från i andra bilar där man sitter framför. Chassiet ställer man med separat knapp, inte som i M135i, och det är ordentlig skillnad mellan comfort och sport. Med kampanjen som är på Scirocco just nu är priset löjligt lågt och med 50% på tillval är det svårt att sluta kryssa... |
|
| Men.....framhjulsdrivet?? Samt utgående modell :) | |
|
Grattis För mig blev det nyss en F11 535ia och ingen M135i denna gången heller får vänta tills M140i kommer helt enkelt:-) |
|
|
Ja, den är gammal nu :) Men fortfarande riktigt snygg, kanske mycket för att man inte ser så många. Infotainment-systemet är nytt med touch-skärm och BT mm så det känns ok. Faceliften är subtil och lyckad, speciellt på R-modellen. Såhär skulle min se ut Länk Med min körning kommer inte framhjulsdriften vara till vidare belastning, den ska också ha en smart diff. Roligt med "3-pedals" igen och som kontrast till i3:an på kvällar och helger. Den ska köras utanför trängselskattens öppettider :) Grattis till ännu en 535i. |
|
| Snygg bil mephisto, och helt rätt med manuell låda på den där. | |
| Trimvänlig :-) | |
|
mephisto: Verkligen snygg!! Bra val!! |
|
|
Tack för de positiva kommentarerna, man blir ännu mer peppad! Trim blir kanske aktuellt, fast inga avancerade grejer. Kan man göra något lättare ingrepp förutom chip? |
|
|
Hämtar kärran om två timmar! Fick Bridgestone igen, tredje bilen på raken med Bridgestone, 335, M135 och nya då. 6.5 år med samma däck hade ju varit kul med lite variation. Samtliga M135 lci jag har sett har haft Bridgestone, normalt så brukar det ju skifta lite i perioder. |
|
|
Grattis till bilen ! Go känsla med en splitter ny Bil, man känner nybilsdoften 👍😇 |
|
|
bmwlars: Tackar! Ja, den doftar gott! Kul med automat, den känns mycket rappare än min gamla manuella. Bilen går tystare och känns mer välbyggd än vad min gamla gjorde när den var ny. |
|
| Har börjat se M135i som ett möjligt alternativ efter att letat 335i i några veckor. Hur stor skillnad är det mellan dessa bilar vid vardagskörning? Jag befarar att F20 känns som en småbil. Kör barn i bilen korta sträckor så därför har trean känts given men det kanske inte är så stor skillnad i praktiken? | |
|
Jag har ju haft E90 335. Jämfört med den så är ju M135 mycket piggare. Den känns inte så liten som man kan tro. Fram känns den som en vanlig normalstor mellanklass bil det är när man ska in i baksätet eller skuffen som man märker av skillnaden. Du kanske väljer mellan F30 335 och M135. Den lägre vikten gör underverk för körglädjen. Många säger ju att man ska köpa manuell för körglädjens skull, jag säger tvärtom. Automaten gör bilen roligare att köra och den känns mkt piggare. |
|
|
A45 funkar med 2 barn (4, 2,5). Snart funkar den med 3 barn. (Vi har inte långa ben) |
|
Verdi |
1-serien väger väl inte så mycket mindre som man kan tro? Har för mig att det ska vara bara 80 kg eller nåt. Vad som funkar med barn är så olika på vad man har för vanor och krav. Ska man kunna använda den för en bilsemester med packning för 2+ veckor så funkar inte en 1-serie. Så enkelt är det. Men om man bara åker runt lite hemma så går det säkert jättebra om man har en liten barnvagn. |
| Har man barn som passerat stadiet med bakvända bilstolar men ännu inte kommit in i tonåren funkar en 1-serie nästan lika bra som en Golf :-) Dvs den fungerar som enda bil, även för lite längre resor givet att man lastar med mjuka väskor. | |
|
Den yngsta kan sitta framåtvänd i vår. Hur är det med säkerheten då? Förmodligen saknar jag logik här men inbillar mig att trean är mycket bättre. Det går ju annars att ta gammel-Volvon på långsemester men hur kul är det? |
|
|
Har för mig att jag någonstans i denna långa tråd läst något om oljud i framvagnen. Kan informera om att topplagringarna på min nyinköpta (begagnade) m135 är trasiga och ska bytas (den har gått 3200 mil). Hördes som ett klonkande/kluckande ljud när man kör över t.ex. fartgupp, trottoarkanter och ojämna kullerstensbeläggningar. Jag lyfte upp bilen så framhjulet hängde i luften och provade sen att med en hävstång pressa upp hjulet mot hjulhuset, och sen släppa snabbt igen. Då fick jag fram samma ljud och det var lätt för verkstan att börja felsökningen. De lyckades, efter några försök, få fram samma oljud och det är glapp i topplagringen som orsakade det. Nya är beställda och med montering + hjulinställning så kostar det 8500:-, men det tar min MRF garanti då jag precis köpt bilen. Tycker att BMW borde förstärkt dessa då jag haft samma problem på en tidigare BMW för några år sedan. Men sen har nog mina fått sig en rejäl smäll någon gång då framfälgarna inte är helt runda längre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.