AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.281

F20 M135i

Sida 11 av 172
Det naturliga på vintern är ju självklart xDrive. Då den både är betydligt snabbare och snålare än en tvåhjulsdriven manuell är det ju inget dumt val i sig, speciellt då andrahandsvärdet kan tänkas bli förhållandevis högt.
da
280
damaen
M135i xDrive
Snålare är marginellt, och förmodligen inget man kommer att se i verkligheten. Sen lär nog ingen hinna uppleva kommande vinter i en M135xi ändå.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Versionen med xdrive behöver inte provas på vintern, den är garanterat bra! Men den dras med Auto vilket är synd att man inte kan välja bort. Sen lär den versionen vara typ 45 tkr dyrare vilket är tveksamt om den är värd. Sen om den är lite snabbare till hundra är inte speciellt intressant då själva upplevelsen är viktigast för mig. I fart tror jag inte skillnaden är märkbar då bakhjulsdrivna manuella versionen är nära 100 kg lättare. Tätare låda får svårt att kompensera för det och friktionen i fyrhjulsdriften.
upplevelsen på vintern (i alla fall här i Umeå) lär nog väga över
fantastiskt fin recension i nya Auto Motor Sport av M135 för den sugne :-)

/Anders
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Läge att köpa en tidning då..
sb
67
sbozic
330e Touring M-sport -2021 - G21
Står inte så mycket i tidningen förutom att han verkar vilja ha en själv och att det verkar vara en fullträff, reportaget är kort, typ två A4 spalter totalt, du kan lika väl kolla här Länk

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Har läst den artikeln och trodde tidningen gav mervärde.
Står och funderar på 3 eller 5-dörrars. Min säljare avråder skarpt för att ta 3-dörrars versionen för att coupén inte är långt borta och när den kommer så vill ingen ha 3-dörrars versionen påstår han.
Alla väntar tydligen på x-drive enligt honom och först då kan man få besked om leveranstid. Som det är nu så vet man när den kommer först när beställningen är lagd.

Ni som har beställt när väntas den komma? Då menar jag den vanliga bakhjulsdrivna?

Tveksamt om 2-serie Coupé finns för leverans inom ett år så det verkar inte vara ett realistiskt argument. Den blir dessutom betydligt dyrare samt saknar kombiegenskaper. För övrigt tror jag 2-serie Coupé blir väldigt attraktiv, men vänder sig till en annan kundkrets.
Min ska byggas v37 leverans ca v42. Verkar vara lite konstigt resonemang angående 3-dörrars.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Det är väl ändå inte säljaren som avgör vilken bil du bör välja köp den som passar DIG bäst?

Mvh

det viktiga är väl att du själv bedömmer ditt eget behov av 3 eller 5 dörrars. Skall man ha folk i baksätet så är det ju en klar fördel med 5 dörrars, annars kan man kanske tycka att 3 dörrars är lite snyggare, men glöm inte att senare kommer en 5 dörrars sannolikt även att värderas betydligt högre än en 3 dörrars. Andrahandsmarknaden är betydligt större för 5 dörrars.

/Anders
Väldigt positivt 6-sidors test i senaste Car Magazine. 5 stjärnor. Pepp :)
Vad gäller 5 vs 3 dörrar skulle jag ta det jag själv ville ha och inte lyssna för mycket på alla som "vet hur det ligger till".

Med viss sannolikhet finns det någon som tänker på samma sätt som du när det är dags att sälja.
Helt rätt dfallman man köper ju bilen till sig själv inte till nästa köpare.
M34ever:
Det är bra med input, det är trots allt en lite udda bil när man sen ska byta in den. Var redan innan tveksam till 3-dörrars pga att folk knappt kommer in i baksätet sen är det bekvämt att bara öppna bakdörrarna och slänga in träningsväska och dylikt. Hade min säljare haft nån större inverkan på mina bilval så hade alla bilar varit svarta...

Om två veckor rullar den första M135i in i landet, BMW Sveriges exemplar, vore trevligt om man på nått sätt fick prova den innan kontraktsskrivning.
dfallman:
Som sagt det är bra med input från nån som vet hur det ser ut sen när bilen ska säljas, man ser ju sannerligen inte många 3-dörrars E87 ute på vägarna.
När man redan är tveksam till ett tillval så uppskattar jag lite råd i frågan.
Säljaren har dom senaste 7 åren försökt få mig att avstå från larm utan att lyckas...

Självklart så bestämmer helt själv vilken bil jag vill ha och vilken utrustning.
go
1
godhem14
BMW 316i 1-serien -09
Varför 5-dörrar om man inte har en stor familj.
Själv trivs jag med 3-dörrars alldeles utmärk
Samtidigt är den snyggare.

godhem14:
Den ser lite bättre ut med 3-dörrar helt klart.
Men det är praktiskt med 5-dörrar. Framdörrarna är långa på en 3-dörrars, svårt i trånga utrymmen. Att den är karmlös gör ju att det blir lite högre vindbrus.
Har haft en E46 coupe och där fick man ju hjärtklappning varje gång man skulle öpnna dörren med is på rutorna på vintern eftersom den sänker rutan när dörren öppnas. Eftersom bagageutrymmet är ganska litet så är det ju bekvämt att lassa in lite i baksätet också.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.