AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.059

F20 M135i

Sida 109 av 172
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
1) En i3 gör 0-100km/h på ca 7,5 sekunder. En M135i gör det på ca 5 s. Hur kan en M135i vara seg när du trycker gasen i botten? Att en elmotor har bättre respons än en turbomotor är ju inget nytt. Men du accelererar väl längre än 1 sekund? Blir ju lite löjligt att därmed tycka att en M135i är seg.
2) Planera när du ska gasa? Antar du skrivit fel här. :)
3) När du ska utnyttja krafterna? Förslagsvis på landsvägen eller motorvägen. I staden kör man ju ändå inte mer än man måste.
4) Baksätet fungerar helt okej för min del med tanke på klassen. Då är jag ändå över medel.
5) Lågt insteg? Ja, det är det på sportigare bilar. Det är det som skiljer dem från minibussarna. :)

Baserat på vad du verkar premiera med bilkörning så förstår jag att M135 inte är direkt aktuellt. Kanske kan prova 2-serie active tourer?
Verdi:
Det kan man tycka men min nuvarande är manuell, HiFi och utan navi, den nya Automat, Navi Pro Harman/Kardon och förmodligen xDrive, funderar starkt på det och än är inte bilen låst.
Sen är ju faceliften väldigt påtaglig med ny front och bak.
Jag är väldigt nöjd med min nuvarande och eftersom den "bara" är 2.5 år så är jag inte färdig med M135 än..
Det här är ju sista chansen att köpa ny 1-serie, nästa blir framhjulsdriven och då tackar jag för mig iaf..

Kanske hade varit roligare med annan färg men det finns inte nån som intresserar direkt..

i helgen fick jag för mig att räkna lite på 340 och större under har väl skett att jag ändrar mig till en sån under veckan men jag tror nog jag ligger lågt där.

mephisto:
Din bil är väldigt vinglig när man svänger i normal hastighet, inget du bryr dig om?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Clubsport, vad menas med EB?
richard88:
Jag valde Estorilblå igen, i mina trakter är den färgen ovanlig, däremot finns det flera vita, glaciärsilver samt svarta M135:or ute på vägarna.

Det tillkommer nog adaptiva chassiet eller xDrive inte båda.
Grelle:
EB är förkortning för Estorilblå.
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
mephisto, jag vet va du menar med segheten, jag upplevde också det. Dock beror på att kraften kommer ju mer du gasar med 135.
Många mindre och lättare bilar kan man kompsera kraft med växlar och varva ur motorn på varje växel. Det tar en liten tid att vänja sig :D
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Clubsport
Grattis! facelift är jäkligt snygg! Se nu till att trimma bilen samma dag du hämtar den ;)

Själv har jag planer på en yas blue M3 till nästa sommar, sparar $ så det knakar :)
Pavel:
Tackar. Körde M4 idag för första gången, riktigt trevlig bil konstigt vore väl annat iof...
Håller trim dörren öppen men över vintern får 326 hk duga..

Bi
6
BimmerGustaf
M135i f20 EB LCI
F700gs -14 MC
Tjena!
Är det någon som bytt ut originaldiffen till en mekanisk lamelldiff? Kollat runt lite och hittat för ca 25k. Om ni bytt, är ni nöjda med resultatet? Tycker min kan vara lite seg ut ur kurvor ibland.

Med vänlig hälsning Gurra
Ji
138
Jimpppa
M135i -14
BimmerGustaf:
Jag har fått den utbytt, dock inte av mig utan ägaren innan.
Har ingen aning om hur en utan går.
Dock haft en hel del m3or genom åren, och denna skjuter på fint :-)
Vart i Stockholm bor du? Skulle kunna bjuda på en provkörning om du vill.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jimpppa, du har inte en 3-dörrars vit som du köpte från Lidingö?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Hur fräscha måste däcken vara för att köra på bana?

Mina bakdäck är OK men framdäcken är blankslitna på kanterna. Verkar förövrigt vara ett vanligt företeelse bland M135.
Bi
6
BimmerGustaf
M135i f20 EB LCI
F700gs -14 MC
Jag bor i Årsta! De vore trevligt jimpa!
Bi
6
BimmerGustaf
M135i f20 EB LCI
F700gs -14 MC
Tjena! Provkörde m135an igår med en kompis 19" hjul. Satt riktigt fint med va 2cm mellan däck och skärmkant. Märkte efter en liten stunds körning att de skrapade bak när fjädringen sjönk (hände 2 gånger, körde bilen ca 15 minuter på motorväg)
När jag gick ur bilen för att kolla till hur de såg ut såg jag att lacken släppt helt på skärmkanten. Ser ut som lacken "flagnar". Min erfarenhet av däck som skrapar i skärmkanten är att däcken blir slitna och en långdragen nötning på lacken. Känns som den blivit dåligt lackad från fabrik eller vad säger ni? Tänkte ringa BMW imorgon och se vad de säger.
Mvh
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Om det är icke original eftermarknads fälgar med felaktigt ET skall du nog inte räkna med att BMW tar detta på någon goodwill direkt?

Ji
138
Jimpppa
M135i -14
Grelle: Det stämmer! :-)

Bimmergustaf: Kul jag bor själv i Västberga, maila mig på jimmymakinen@hotmail.xom (.com) så styr vi upp nåt!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, såg den när den låg ute på blocket. Föredetta (?) motortidningsskribent som ägt den va? Kul att han valde att extrautrustade den med diffbromsen.
Ji
138
Jimpppa
M135i -14
Grelle: Det stämmer! :-)
M140 kommer nästa sommar... Inte värt att vänta in lite för långt bort.. Fick inte reda på några effektuppgifter.
Beräknad leverans i början av oktober ser nu mer ut som slutet av oktober...
Kul nästan jämnt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.