|
Sida 108 av 172
|
|
|---|---|
|
Hej Idag köpte jag en M135i, fantastisk bil måste jag säga! Har ägt en del roliga bilar tidigare, dock inte lika modern och fin som denna :-) Mycket vill ha mer heter det... Var inne på ESS-tunings hemsida och såg ett kit till bilen. Där står det så här: "E-Tronic can be disabled or removed at anytime allowing customers to keep factory warranty." Är det verkligen sant att BMW inte kommer kunna se att det mixtrats ifall det skulle bli ett garantiärende? Tack på förhand |
|
|
Jimpppa: Vill dom så hittar BMW garanterat att den har varit trimmad det loggas i dolda filer. Så tänk dig för innan du gör nåt, det finns några 335 ägare som har lärt sig det den hårda/dyra vägen.. Men gratis till bilen, vilken färg blev det? |
|
|
Clubsport: Det var lite som jag trodde då. Känns onödigt att börja riskera garantier ifall något går fel. Tack! Det blev en alpinvit! Med eftermonterad diffspärr :-) |
|
|
Jimpppa: Grattis och välkomen till klubben :) |
|
|
Jimpppa: Ja, och blir det ett garantiärende så letar dom garanterat först efter spår om bilen har varit trimmad. Pratade med min verkstad rätt ingående om just detta då min 335:a hade steg1 trim. Där gick trimmet att koppla bort med en dosa så jag hade bara trim programmet när det var dax att köra lite inspirerat. Just för att minimera riskerna. Eftersom jag bara körde steg 1 så var det nog aldrig någon risk iof. Diffspärr låter ju riktigt intressant. |
|
|
Fortfarande problem för BMW att leverera M135:or tydligen, den jag har nämnt här tidigare har blivit framflyttad igen... Ni har ett problem BMW, lös det..! |
|
|
Då var luftfiltersystemet installerat! Fantastiskt ljud det ger!! :) Bild: Länk |
|
|
Med 90% säkerhet så blir det en M135 till, hade lånat hem 320d xDrive på en långtur över natten och visst det är en jättetrevlig bil. Men jag kände direkt när jag hämtade min bil att det vore ett nerköp att köpa 320d just nu iaf.. Alt till M135 är väl i första hand 125d eller 330i. Känns lite som att ska man fortsätta köra nybil med 6-cyl så börjar det bli bråttom... Snart bara 3 och 4-cylindriga motorer kvar... |
|
|
Sitter och filar på detaljerna på min offert, ni som har den adaptiva fjädringen är det värt pengarna? Visade sig att den demobil jag har provkört tre gånger har det utan att jag vetat om det så nu är det lite bråttom om jag ska hinna prova den igen då den är ute till försäljning. Den står nu i Eskilstuna. Jag har ju bara tryckt fram Sport och sen kört på som vanligt.. Det sista jag funderar på är om jag ska beställa en xDrive, nu har den Automat, Navi Professional, H/K samt PDC fram och bak. |
|
|
@clubsport jag har xdrive och adaptivt chassie vilket var ett måste för mig när jag köpte bilen. Kan nu med detta i bagaget säga att jag är otroligt nöjd att jag gjorde det valet, jag har haft bilen i 1,5 år och har kört en vinter med friktionsdäck (Nokian hakka). Bilen går mjukt när det är dåligt väglag, jag gillar framförallt valfritheten att kunna ha sportig dämpning när jag känner för det. Jag kan inte annat än rekommendera xdrive och chassiet. Det är väldigt roligt i regn dessutom, släpper lagom. Jag sneglar själv på nya m3/m4 men är i dagsläget inte villig att ge upp xdrive då jag endast vill ha en bil. |
|
|
richard88: Testade M135 xDrive idag igen för att testa den adaptiva fjädringen, och jag fattar inte vad jag gör för fel för jag märker ingen skillnad mellan lägena alls. Möjligen att den var lite mjukare i comfort men det var absolut ingen större skillnad. Gissar att man måste göra en längre provkörning för en riktig utvärdering, tyvärr så såldes bilen i eftermiddags. Så jag blev inget klokare efter dagens övningar direkt.. |
|
| @clubsport, jag har RFT däcken som kommer standard och upplever en stor skillnad. Jag bor i Stockholm, du får gärna testa min om du vill, den har även den andra utrustningen du bevillning bla. | |
|
@Clubsport Jag testade också den adaptiva fjädringen innan jag köpte min bil. Ingen större skillnad mellan lägena så jag hoppade över den. Men däremot får du inte missa Xdrive. Vilket grepp du får. Lycka till! |
|
|
richard88: Tack för erbjudandet om inte annat så hade det varit kul att åka med medans du kör och visar på skillnaden mellan lägena. Du har inte vägarna förbi Brostugan måndagen den 17 augusti? Zoppo: xDrive ligger väldigt nära att jag lägger till, har nu kört demo M135iA XDrive 3 ggr och det är ju ganska kul att köra lite offensivt i rondeller utan hjulsläpp! Eftersom vi har en riktig skitsommar så kanske det fortsätter med en vinter med mycket nederbörd då hade det onekligen varit trevligt med xDrive. |
|
|
Hej! Jag har köpt en M135 F21 som ska få en del fina banåkningsgrejer monterat, bland annat tänkte jag byta till ett Supersprint avgassystem, vet någon om downpipes utan kattar ger felkoder? Är i nuläget inte intresserad av att chippa. |
|
|
Peo.K Utan ny mjukvara alternativt trimbox kommer du få felmeddelande inom några veckor. Du kan alltid skaffa rätt kablar å utrustning så att du kan rensa koden själv, det är många som gör det. Lycka till! |
|
|
Nu finns det inte så mkt återvändo längre. Beställde en M135iA i fredags, har ju hela sommaren försökt att välja en Gran Coupe istället men hur jag än räknar så är 6 mer än 4 cyl och 326 mer än 245 hk.. Navi Pro, Harman/Kardon, Automat samt ev så lägger jag till det adaptiva sportchassiet nästa vecka. Tittade lite på 340 sportline hamnar inte så mkt dyrare men då blir den ganska snik och så vill jag inte ha det. Känner fortfarande lite tvek om det skulle visa sig ett M2 blir lämpligt prissatt, det kan inte vara långt kvar tills priserna blir offentliga nu. |
|
|
@Clubsport, vilken färg och valde du xdrive? ang chassiet har jag sagt det innan, vill man kunna välja mellan komfort och sport så är det bästa valet då vi har tjälskott och risig asfalt i detta land. Det är nog positivt för andrahandsvärdet också. Ett annat tips är att välja realtime traffic, har det inte i min från start men har köpt det via BMW app store, det funkar sjukt bra i kombination med 2015-2 kartorna. :) |
|
Verdi |
Du valde nog rätt. Behöver du inte utrymmet och komforten man får i en större bil så är nog M135i mest för pengarna. Men förlåt en fräck fråga, är det inte tråkigt att beställa en likadan som du redan har? |
|
Provkörde M135i xDrive automat LCI förra veckan. Positivt: + Ljudet!!! + Harman/Kardon systemet Negativt: - Jämfört med min i3 är den seg när man stämplar gasen i botten. - Man behöver planera när man ska gasa. Trycka in sportknappar och vänta på fördröjning. Även om jag ligger i eco pro+ mode på i3:an så får jag fullt vrid vid stämpling och det kommer direkt då jag vill ha det. - När i trafik ska man kunna nyttja M135i's krafter? När man har bestämt sig för att gasa då är det bilar i vägen eller att man redan är uppe i 150 km/h. - Att inte kunna ställa chassiet med egen knapp. Man vill kunna köra mjukt chassie tillsammans med sportig gasrespons som i M3/M4. - Mycket trångt baksäte. En vuxen kan inte sitta där länge och då finns det inget lastutrymme att tala om heller. - Väldigt lågt insteg. Vet inte hur jag ska kunna ersätta min BMW i3. Den är så alert i stadstrafik, högt och skönt insteg (även om jag bara är 33 år :) ), rymlig, billig att ladda osv. Problemet med i3:an för min del är just laddningen. Har ingen möjlighet att ladda i Göteborg kommuns parkeringsgarage över natten och när jag beställde bilen för snart två år sedan trodde jag inte i min vildaste fantasi att det skulle vara så svårt att få tillgång till ett eluttag. Det finns t o m uttag i vissa burar som jag skulle kunna byta till mig men kommunen vägrar att låta mig använda dem, mot betalning förstås. Då, för två år sedan, sa de att: Ja, elbilar är framtiden så om kanske 5-10 år borde vi kanske se över om vi inte ska sätta upp någon laddstolpe. Jag behöver bara ett vanligt Schuko-uttag och bilen blir fulladdad över natten även med reducerad laddning (8-10A) för att inte riskera säkringar, överbelastning osv. Problemskapare! Har laddning på mitt jobb men vi samåker och mitt jobb ligger närmast. Funderar på att skaffa en Renault Twizy som kan gå mellan våra jobb och laddas på min arbetsplats. Nu blev det lite OT men slutsats: M135i xDrive aut är inget alternativ för mig. Skulle vilja provköra en M135i manuell men någon sån har inte handlaren. Ska provköra Audi S3 och RS3 också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.