|
Sida 107 av 172
|
|
|---|---|
|
Clubsport: Nu förstår jag :) Akta dig för spontanköp av bilar, har gjort det och bara fått ont i magen efteråt :( Själv skulle jag nog inte köpa en 1 eller 2-serie efter nuvarande bil, mest bara för variationens skull. Sedan tycker jag att en F30 med M-sport och M performance detaljer är en av de snyggaste bilarna som finns. Om ca 2 år kommer jag byta till en RWD 335i Sedan, förmodligen svart eller röd - alltid kul å byta färg när man byter bil! :) Jag kommer också se till att beställa 20 tum 5-serie fälgar då jag nu lärt mig att serien ovanför den du har, har fälgar som sitter bäst med bäst ET. |
|
|
Pavel: Är inne på samma linje, ska jag ha en till M135 så måste den ha xDrive just för att den ska bli märkbart annorlunda mot min manuella. Just därför så bör den ha Nav för att jag inte har det på min. Det finns ju nackdelar med en F20 om man bortser från motorn då.. F31 är just mkt annorlunda mot vad jag har haft tidigare. Tanken som jag alltid tänker under vinterhalvåret är att jag ju aldrig kan utnyttja mina 320 hk under vintern och vinterhalvåret med dubbdäck är långt i vårt avlånga land där många bor... (poddfolket ref) |
|
|
Glad i hågen gick jag till min ÅF för att beställa en ny M135, leveranstid 4 månader. Det var kanske inte vad jag hade räknat med riktigt... |
|
Verdi |
Skulle du inte vänta på F31 LCI? ;) |
|
Frågade efter leveranstid på M135i igår. Det är väl 8-10 veckor som de andra bilarna var svaret jag fick. Vill ha leverans innan vintern, då kanske jag får slå till snart ;) |
|
|
Verdi: Det var tanken och den tanken steg väl lite högre efter gårdagens besked. Vet inte om jag är riktigt redo att köpa en klenare bil än.. Fick utrustningslistan till 3-serien igår och den var lite speciell då M sport kostar 40.000 men om man istället väljer M sport under utrustnings pkt så kommer man undan med 33.900 jag vet ju iaf vilken jag väljer... Samma med Navi väljer man den under utrustnings pkt så är den en slant billigare än om man väljer den i vanliga listan.. Min säljare har en kund nu där beskedet är 4 månader för M135 nu har jag inte koll på om han har gjort nån specialbeställning som gör att det tar sån tid, 4 månader är helt orimligt på en standardbil tycker jag iaf. |
|
|
mephisto: Det charmiga med min säljare är att han alltid har häcken full så att säga medans dom andra 4 säljarna sitter och dricker kaffe och njuter av utsikten, lite hård draget kanske men det har varit likadant under dom 10 år jag har varit kund där. Det jag menar är att det finns inte direkt läge för följdfrågor om det inte gäller mitt egna bilköp pga att han alltid har fullt upp.. Men lite humor är det allt att dom andra har det väldigt lugnt på jobbet.. |
|
|
Lånade M135:an igen och tog en 2 timmars tur och Jag blev inte klokare hur jag ska välja direkt. Skum känsla när den givetvis går lite bättre än min men det är ingen jätteskillnad prestandamässigt. Har för mig att det har varit uppe i den här eller i en annan tråd men det faktum att xDriven inte har M-chassiet gör ju att den går mkt bättre på vägen vid normal landsvägskörning. |
|
|
Clubsport: Min xDrive har M-Chassi från fabrik enligt min order spec. Är det något nytt att xDrive inte går att få med M-chassi? |
|
|
M135i xDrive har visst M chassie.. Tror det bara är icke M-performance xDrive modeller som inte har M chassie. |
|
|
Min säljare påstår att den inte har det som standard, har ni någon utrustningslista att backa upp med? Den jag nu har kört 2 ggr går mycket mjukare på vägen än min samt ser något högre ut. Så det vore intressant att veta säkert. Så mycket kan inte ha hänt med lci att bilen går så mkt bättre om den jag provkör har M-chassie men jag återkommer i ämnet när jag sitter med utrustningslista framför mig. Kan ju var så att min Åf har valt bort det i beställningen av just den bilen. I morgon är det M-run då kanske jag kan ta reda på om just den bilen har det chassiet. |
|
|
Pavel: Ok, ska luska i om det går att välja bort på en M135. Och om det då är nytt för lci att det går att välja bort. |
|
|
Enligt leveranstiden så har jag kollat upp lite närmare. Det är bara när man registrerar en beställning som man vet hur lång leveranstiden blir, att fråga utan att beställa ger inte korrekta besked. Det handlar om kvoter och man kan ha otur att hamna i en skarv och på en ganska ovanlig bil som M135 är inte kvoten så stor har jag fått det förklarat. Just nu ser det ut som att bilen kan byggas vecka 30 om jag skulle skriva på idag. Men det finns en stackare som kommer att få vänta ca 4 månader på sin helt vanliga M135. |
|
|
Igår fick jag då äntligen klammern bytt, så efter 2 år och 5 månader låter bilen som den borde ha gjort från dag.1 lite obeskrivlig känsla att kunna dra på för fullt och slippa det där ljudet. Bra för känslan mindre bra för körkortet kan det kanske visa sig. :o) Måste ändå ge en stor eloge till min verkstad som bytte delen gratis trots att nybilsgarantin gick ut i januari. Det tog iaf 1.5 timma innan bilen var klar och bara arbetskostnaden blir ju en bra slant. |
|
| Clubsport, vadå för klammer? | |
|
damaen: Klammern som håller fast bromsledningen som löper i kardantunneln kan ha varit bränsleröret minns inte vilket touchade emot kardanen när man laddade på vid 3000 varv. Framkallade ett skumt ljud som dom inte hittade trots 2 försök, först när jag körde bilen och en mekaniker lyssnade hittades felet direkt. Dom bytte den och nu är det tyst, tog bara 2.5 år att bli av med missljudet... |
|
|
Nu var Downpipe installerad och jösses vilken skillnad!! Mycket känsligare på gasen å bilen drar ännu hårdare än förut. noterade även mer kraft på toppen! På måndag ska det installeras en ny Intercooler från Wagner! Får så hur mycket den ger! :) |
|
|
Pavel Gött håll oss uppdaterade tack |
|
|
Pavel: Intressant med info håll oss uppdaterade, ska ringa min trimfirma i veckan och höra vad det finns för alternativ om jag väljer att ha kvar min istället för att köpa nytt. |
|
|
Då var Intercooler bytt! Jag har inte haft några större möjligheter att pressa bilen men det märks tydligt att den nya intercoolern kyler bättre, kraften är konstant och effekten har ökat, dock inte lika mycket som efter borttagningen av katalysatorn. Det ska bli intressant att se hur hårt jag kan pressa på bana nu! Jag har även passat på att beställa detta Länk luftfiltersystem. Ska bli kul att se hur mycket det ger :) Sedan är det bara avgassystem kvar, då bör bilen vara ganska komplett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.