AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.071

F20 M135i

Sida 106 av 172
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
@Pavel, roligt att höra att du verkar nöjd med ECUflashet på din xdrive! Sitter i samma tankar, har min första service om ett par hundra mil och tänker hotta upp den lite efter det. Har du någon aning om vad din gör 0-100 samt 80-130 ish? :)

Att det sliter lite på bilen kan jag leva med men är det ett måste att byta intercooler och man vill sova gott och kunna ha bilen länge? Det blir ju ganska varmt redan nu och kan tänka mig att det knappast lär minska om bilen blir lite med inbjudande! :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
0-100 4,8sek innan trim och 4,2 efter trim.
80-130 har jag inte klockat än, men kommer göra det. Ja, intercooler är nästa på listan :) men det blir nästa vår. Nu får jag lugna mig lite med å lägga pengar på bilen, det finns ju annat också... Det säger min sambo iaf :)
Pavel:
Det låter ju som ett riktigt bra pris. Stertman vill ha 17000 för deras egenutvecklade trim. Funderar starkt på att köpa M Performance ljuddämparen nu när ändrören ändå börjar tappa färgen lagom till att nybilsgarantin gått ut...
Nya ändrör finns till det väldigt facila priset 3400 då kan man ju lika bra gå all-in på ljuddämparen istället.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Clubsport:
jag köpte bara ändrören från 435i hos BMW. Kostade 500kr styck. man bara drar ut dom befintliga och trycker dit dom nya. Det är exakt samma rör bara att 435i har kromade, vilken jag tycker är snyggare. finns även i stål look hos BMW.

Kolla här: Länk
Pavel:
Ändrören jag fick pris på är M Performance rören med M:et på.
Pavel:
Dom kromade låter som en bra lösning till ett ännu bättre pris. Min är ju Estorilblå så det blir nog bra med lite kontrast hela bilen går ju i mörka toner både inne och utvändigt.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Clubsport:
Jag tror det blir skitsnyggt på din bil! De kromade har ju en vikt kant vilket jag tycker får dom att se fetare ut bakifrån än M-performance rören, som ser för tunna ut, man ser dom knappt.

Sen hade jag aldrig lagt 3400kr på ändrör eller 10.000kr på performance ljuddämpare - bättre att lägga dom pengarna på trim och få ut något av värde.
Pavel:
Jag har lyssnat på och provkört en M135 med M Performance systemet för ett par år sen och missade läget i torsdags när min åf monterade det på en M135 och vad jag minns så är det ingen jätteskillnad ljudmässigt. Lutar mer åt att låta Ferrita bygga ett system det blir billigare och förmodligen mycket bättre.

Det där med den vikta kanten har du ju helt rätt i, ser ju mycket bättre ut!

Lutar också åt att jag beställer en M135 lci i höst/vinter och då är det ju dumt att kosta på denna några större summor. Ska använda sommaren till att fundera på saken.
Är det bara jag som stör sig lite grann på att folk i bilbranschen oftast kallar våra bilar för 135? I min bok är 135 förra generationens 1-serie med 306 hk.
M135 försöker jag tålmodigt pränta in att våra kärror heter..
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Håller med, det är ju en helt annan bil...

Har precis installerat AC Schnitzer bakvinge, det blev jäkligt lyckat tycker jag!
Bilder: Länk
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Clubsport: Än mer störigt är det faktisk att bilen av handlarna på Blocket döps M135i medan M235 oftast inte heter i????

Kanske inget jätte stort samhälles problem men ändå störigt:-)

Pavel:
Den ser riktigt bra ut! Gör den nån praktisk nytta typ som att styra ner luftströmmen så att bakrutan inte blir så skitig när det regnar. Märker du av nån skillnad när du kör fort stabilitetsmässigt?
M34ever:
Samma sak på BMW.se då var det nån handlare som hade lagt in sin bil utan i så att man inte fick upp den när man sökte på M135i.
Vissa handlare lägger ju in leksaksbil under M rätt störande men ändock en bagatell även cyklar lägger dom in under en bilmodell det är alltid samma handlare det rör sig om också..
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Clubsport:
Märker ingen skillnad i normala hastigheter, däremot testade jag lite högre 240+ och tycker att bilen blev mycket stabilare, men hur ofta kör man över 200 på svenska vägar. Detta var mest en utseende grej, i min strävan att få bilen att se mer Rally ut :)
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Pavel:
Det ser mycket bra ut , bilen ser härlig ut😄

Har ej varit med på forumet sen Januari för jag sålde min M135I x-Drive
Kan sakna min bil emellanåt .

///bmwlars
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Hej,

Jag har en m135 xdrive och har fått frågan från en vän att köpa hans avgassystem till en sprillans m3. Priset är väldigt intressant så jag undrar därför om det kan vara möjligt att montera med mindre ändringar? Har sett på ett engelskt forum att det blir snyggt med fyra pipor oh att man endast behöver skära i plasten. Är alltså fundersam om rören kan funka, m3/m4 har väl liknande motorblock?

Förutsatt att detta går kommer jag givetvis byta intercooler och mappa för bästa resultat.
Kan ju inte ge dig ett svar men det är ganska trångt under på en F20 tvivlar på att den bakre dämparen fysiskt får plats, annars är det ju en helrätt grej att göra.
Var förbi BMW Solna och var väl en halvtimma ifrån att skriva på för en F31 328iA xDrive med 200 mil på mätaren. Fick ett så pass bra inbytespris på min så det var nära att jag slog till. Solna brukar alltid bjuda sämst för inbytet så därför blev jag lite paff. Så därför så blir det nog en ny LCI M135 lagom till hösten måste bara invänta F30 LCI först den kan man ju utrusta med mer oumbärliga saker som läderklädd instrumentpanel... Färg på M135 blir Estoril, Glaciär eller Svart.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Clubsport:
Jag är inte riktigt med här, du fick ett bra inbytespris, men bytte inte då du vill ha en ny M135i LCI men väntar på att F30 LCI ska komma :)

haha, förlåt men jag är morgontrött :D
Pavel:
Också väldigt morgontrött men jag menade som så här, jag hade vägarna förbi Solna och svängde förbi för att hälsa på min gamla säljare då det var längesen sist. Solna är ju the place to be om man vill slå till på en Premium Selection BMW pga det stora utbudet. Vis av erfarenhet sen jag började göra affärer med min lokala dealer istället är att Solna alltid ger ett väldigt dåligt inbytespris när jag började jämföra dom två mot varandra. Blev väldigt sugen på 2 bilar som dom har inne nu. Dels en Estorilblå 228 coupe med M-pkt och en F31 328 med bara ca 260 mil på mätaren.
Jag fick ett såpass bra inbytespris på min bil att jag blev sugen på att slå till redan nu till sommaren ursprungliga planen var att vänta ett halvår.
Hade jag bara haft tid så hade jag möjligen åkt därifrån med ett påskrivet kontrakt.

Det som talar emot en ny M135 är att det finns mer rolig extrautrustning till F30 och jag vill invänta lanseringen av faceliften innnan jag skriver på ngt. Gillar dom nya lysen på F30 där corona ringarna inte är just ringar längre..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.