|
Sida 103 av 172
|
|
|---|---|
|
@cars Jag har en -13 aut xdrive som gått 2700mil och det finns inget att påpeka! |
|
|
2002 Ti var väl det råaste man kunde ha på 70 talet? Jag hade en 1602:a 73:a. Suktade efter en 2002 den hade minst 100hk sen 120 o 100hk med insprutning. 1602 hade 85 hk men gick friskt. Dagens 2002 är en 135i. |
|
|
Det blev skrivfel här😈 ska vara 130 hk i 2002Ti. |
|
|
@bmwcoffe Tack för input, låter bra. @fastEddie 2002 Turbo var värstingen; den hade 170 hk, skärmbreddare och var stripad från fabrik. Men Tii:n var rolig, delad bakaxel och rejält överstyrd. Dessutom i total avsaknad av alla säkerhetssystem som finns idag. I en modern biltest hade den säkerligen betecknats som livsfarlig ;-) |
|
|
@fastEddie Förresten (från avd. värdelöst vetande); Det fanns två varianter av "T". En Ti med förgasare och 120 hk, och så Tii med insprutning och 130 hk. |
|
| Jag har en -13 xDrive som gått ca 2085 mil och har inte haft några större problem. Bra bil! | |
|
@ Cars, kör en xdrive 2014, enda skillnad som jag tror är mot 2013 är att navigationsvredet har touch. Jag tycker personligen att det är trevligt att ha. Bilen är sjukt bra och det är verkligen riktigt bra drive, har kör min till sälen två ggr denna månad och ska till Trysil i helgen, den går extremt stabilt och drar inte mycket på längkörningar. Jag har haft min i drygt ett år, blandad förbrukning för mig ligger på 0.93 sen jag köpte den. Nu har min gått ca 2400 mil, inte ett enda problem med den, inte ens att det knakar i panelerna! :) |
|
|
@cars Kör en -14 Xdrive, har nu gått 2200 mil, inte ett enda litet fel på min heller. Är mycket nöjd. Vad jag vet så har det inte kommit upp så många kända typfel till diskussion här på forumet, utom möjligen gnisslande bromsar. @richard88, Är det inte så att touch i iDrivevredet är bara om bilen har navigation? (Du skrev iofs navigationsvredet:), andra skillnader melllan årsmodellerna 13 och 14 är väl rattens design, SOS knappen och TPMS. Inga stora skillnader, bilen är fantastisk, är väl bara utseendet som kräver lite tillvänjning...jag har vant mig:-) |
|
|
@wibmag, det stämmer nog SOSknappen tycker jag borde vara standard på alla bilar numera, däcktryckssystemet är bra, den har bett mig fylla på två ggr.. Gällande utrusning så är min ganska maxad, jag har stora navigationen vilket jag kan rekommendera, skärmen är stor och har väldigt bra upplösning. Den har även möjlighet till split screen vilket jag ofta använder så att du kan visa flera saker. En annan sak som jag verkligen är nöjd med är takluckan, detta var något jag verkligen inte tänkte på att jag ville ha när jag köpte men det har varit väldigt bra då bilen är ganska liten och har mörk inredning så ger den ett bra ljus i kupén. @Cars, jag vill även tipsa om att kika på alcantaraklädsel, det anpassar sig bra till rådande klimat och verkar vara av väldigt god kvalitet. Det jag rekommenderar om man tittar på denna bil är: Xdrive, taklucka, alcantara, adaptivt chassie, navigation pro och harman kardon. |
|
|
Tack alla för input :-) Det verkar ju vara en lika fantastisk bil som jag hoppats på. Om man vill "kolla upp" ett särskilt exemplar eller handlare, kan man göra det i denna tråd? |
|
|
En generell spaning, man kan nog konstatera att det är ganska stor skillnad på en basutrustad 3D manuell och en maxad version med Xdrive, olika karaktärer och användningsområden. Jag tycker inte navigationspaketet var prisvärt. Taklucka hade vi på vår förra bil, en Golf GTI-10, vi använde aldrig den, men ett trevligt ljusinsläpp var det. Original HIFI ljudanläggning är inte dålig som den är, jag menar att den är inget man lider av direkt, så man behöver inte avstå köp av en beg. bil som saknar det, men såklart låter HK ännu bättre. Adaptivt chassi tror jag också är bra, komforten är förvånansvärt bra, har dock inte jämfört med liknande bil utan. Alcantaraklädseln, är det den som är standard? Som vanligt är det ju så, att om man tittar på en begagnad så vill man ju ha med så mycket godis som möjligt:-) (Jag kryssade i tillval tills jag fick näsblod...o då hade jag ändå inte kryssat i så värst mycket:) |
|
|
@cars Tack. Jag hade glömt att 130hk:n heter Tii 😂 Och Turbon med 170 hk som hade ordet Turbo skrivet spegelvänt på stötfångaren så han i bilen framför kunde läsa det i sin backspegel. Nästa bil kan jag tänka mig 1-serien 😃 Och Xdrive. |
|
|
BMW var väl först med turbo? Den blev dock inte långlivad.Tror den hade problem med värmeutvecklingen. Tänk 170hk på 70 talet var sensationellt.Min E30 325i hade 170hk 1987 det var många som drömde om en.Jag körde 201 meter på 10 sek blankt.Med automatlåda.Köpte den begagnad 1993. |
|
|
Jag ägde 2002 turbo-1975 i 14 år, och vilken bil :) De första året 74 hade de spegelvänd text, men upphörde 75 pga de var provokativt mot framförvarande bilister :( Saab hävdar oxå att de var först med turbo på 70-talet, men amerikanarna började redan på 60-talet med turbo, så vem vet! |
|
|
Skorpionen, nu har du chansen att köra 2002 Turbo igen: Länk |
|
|
Jo, jag har sett den, jäkligt fin men de e priset oxå! |
|
|
Jo man blir allt lite sugen men priset är ju "sky high", frågan är vad som är rimligt. Det blir mer o mer off topic från tråden men jag kommer ihåg när jag fick provåka en i mitten på 70-talet, herrejösses vilken hästspark när turbon började ladda. Här kommer lite nostalgi - om än på tyska., Länk |
|
|
För att återgå till ämnet M135i så kan man nu bygga ihop LCIn i på BMW.se vad jag kan se ser det ut som xenon nu är standard? |
|
| Xenon finns inte längre, LED är standard på M135i. | |
|
Gött:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.