|
Sida 102 av 172
|
|
|---|---|
| tyckte nog att m135 var råare som pre-facelift | |
|
Jag gillar LCIn men den fula plasten fram i grillen kunde de skippat och prishöjningen förstås. |
|
|
Känns som nya Focus RS kan bli en svår nöt för M135i att knäcka prestanda mässigt men troligtvis inte minst prismässigt kanske? Tycker den ser sjukt fin ut och troligtvis är ju det mesta standard från fabrik. Synd att BMW är så ruskigt dyra asså:-( |
|
|
M34ever: Dyr o dyr, är förmodligen den mest prisvärda BMW-modellen om man gillar prestandastinna bilar. Den är heller inte jättedyr jämfört med konkurenterna med likvärdig prestanda och då får man enbart en pytteliten fyrcylindrig morot. Men det är klart vansinnigt rent ekonomiskt att köpa nytt, å andra sidan - hur många gånger lever man... |
|
|
Ser att en del (inte i denna tråd, men andra) tycker att faceliften är sjukt fräsh och snygg och mycket bättre, konstigt tycker jag. Har varit bil nörd i 15år och med handen på hjärtat, ser inte stora skillnader. Är det så att de som inte har en idag vill nu känna sig bättre med att möjligen kunna köpa en ny LCI snart??? Liksom, jag är avundsjuk på er som haft en M135 i 2år redan, men skadeglad att jag får en super snygg LCI 120D, ty den gamla är så ful :) Heheh, jag är säkert gammal bara, när jag inte ser de stora skillnanderna. Sanningen är, att jag tycker att den nya ser lite mesigare ut, dock bryr jag mig inte, båda är Ok, ingen är direkt snygg. Jag hade hoppats att LCI M135 skulle innehålla något tufft och mycket coolare elektronik, men icke sa nicke... pretty much same stuff. |
|
|
MUC LCIn kostar 385000:- för en 3dörras manuell tycker nog ändå det är rätt mkt pengar 6cyl eller inte. Det finns ju ganska många tuffa hatchback idag som prestera i princip lika bra för mindre med mera lull lull. Drömmen är förstås att kunna bygga ihop en M135i efter egen smak men det blir tyvärr så dyrt man snabbt börjar se sig om efter alternativen. Iaf gör jag det som t.ex är ju nya Mustang med V8 billigare. Så där kan man ju snacka om prestanda och attityd för pengen. En Focus RS med 4wd och 5dr är för mig en intresssant busbil som kommer stå sig prestanda mässigt. Om den sen saknar 2cyl ja det kanske den gör men om alternativet är en snålt utrustad BMW man kommer störa sig på för att man inte har råd ned önskat utrustning är ju ett val man får ta. Har tidigare haft en Evo X med JRM steg-1 (400hk) och den vart iaf allt annat än tråkig och ljudet vart det verkligen inget fel på heller 😊 |
|
|
Tycker framför allt att ljusen är mkt snyggare speciellt dem bakre, liksom nya ratten som kom på 2014 är snyggare mkt man kan störa sig på men troligtvis är man bara nördig😉 På min 328 har jag automat navigation professionel mm så mindre kan man ju inte ha därav mitt personliga dilemma😧 |
|
|
Visst är 385' mycket pengar M34ever, men jämfört med MB A45 AMG, Golf R etc. så tycker jag den är ganska prisvärd. Jag har å andra sidan alltid varit väldigt förtjust i raka sexor (och Boxer) med eller utan turbo och kanske väger in detta väl mycket i min "värdering". Tror säkert att Evo X är en riktig best men prismässigt är väl inte de heller sådär jättebilliga. Motorn i Mustang V8 är säkert underbar, men resten av bilen? Jag vet inte, har ingen son helst erfarenhet av Amerikanare. Dock brukar ju motortidningarna klaga på kass passform/finish, obefintligt rostskydd mm. Så det är möjligt att man i vissa fall "får vad man betalar för". |
|
|
Nej jämfört med AMG 45 som för mig aldrig skulle vara ett alternativ av flera anledningar eller Golf R som enligt mig är alldeles för dyr står M135i sig hyfsat. Jag kan dock personligt tycka att t.ex Xenon mm borde vara standrad det drar väldigt fort iväg tyvärr enligt mig. För samma peng som M135i utan utrustning får man en fullmatad STI eller just en Focus RS kanske😞 Angående jänkare har jag haft det mesta och aldrig haft några problem skulle lätt köpa nya Mustang en riktigt grym bil enligt mig. Men hjärtat slår förstås för BMW men faktum kvarstår iaf för mig att vill man ha mkt effekt och lite lull lull också blir BMWn dyr. |
|
|
Är det någon som har köpt/sålt beggad M135 på senaste tiden? Man ser ju givetvis vad bilarna ligger ute för på Blocket men sen vad de verkligen säljs för är ju en annan femma. Har insett att jag tyvärr bör sälja min då behovet av en större bil har blivit för stort :-/ Har en grå, 5d med x-drive. 2300mil. Inte fullsmetat med utrustning som en del andra men valde det jag ansåg vara nödvändigt så som xenon, adaptiva chassit, bluetooth, och lite andra småsaker. Har dessutom sjyssta 18" vinterhjul. Ej navi, taklucka, skinn och HK. Vad kan man få för en sån idag? |
|
|
Nu börjar ju 12/13 att få lite mil och krypa neråt, vilket ger en del sug i bilbytartarmen :) Är den fortfarande att rekommendera tycker tråden? :) Inga större generalfel som upptäckts under dessa 3 åren den funnits? |
|
| Martin, jag kommer behålla bilen ett tag till. Hör av dig ang. fälgarna. Köper gärna dem av dig om inte köparen vill ha dem ;) | |
|
Skall bli spännande, jag kommer sälja min M135 nu i vår, April-Augusti beroende på när jag hittar något jag vill ha. Det är en Dec-13, M135 Xdrive, Vit, Adaptive dampers, HarmanKardon osv. 2700mil idag. Ser att billigaste motsvarande ligger på ca 320-330k på Bytbil, tänkte att månne jag kunde få ca 280-290för den, då är det ännu 6mån kvar av vagnskadegaranti. Får se vad April månad för med sig. |
|
| 320-330?? Vilken? Den billigaste jag hittar ligger för 355 och den har gått nästan 4000mil. | |
|
Hmm, Jaa, kanske så, inte kollat på några veckor. Fanns det inte en som rullat typ 7000mil för ca 320? |
|
|
Vad tror ni, jag har blivit lovad av handlaren 295tkr för min M135a nu, jag säljer den i Maj månad, månne jag kan få 310 för den privat, dock har jag ingen energi för däcksparkare och provkörare, garanterar förstås att den är i perfekt skick, men är mycket nöjd med 295tkr från handlare när jag byter. |
|
|
8500rpm Inbytespriset är väl ok men du borde ju kunna få betydligt mer privat jag hade lätt betalat mer för din bil privat iaf. Varför skall du sälja och vad blir det istället? |
|
| M34ever: Blir något helt annat, inte lika sportigt, dock med m-sport paket :) En 335D touring. Behöver lite mer utrymme pga hobbyn osv samt dragkrok. | |
|
Okay fet bil annars har min 328iaT också drag, så du vet:-) |
|
|
Hej! Är helt ny på forumet och nyfrälst på BMW (tack vare dotterns pojkvän;-) Har ägt en enda BMW och det var en 2002 Tii -71 som jag körde 78-79. Därefter har det varit Alfa i alla år, senast en 156 GTA som jag sålde i höstas. Nu är det dags igen för något roligt som dessutom funkar som vardagsbil, därför är jag här och i denna tråd :-) Tänkte fråga er som har erfarenheter av M135i och vad man skall tänka på när man köper en beg., kollar mest på -13 med aut. och x-drive. Är det något särskilt jag skall tänka på att kolla upp hos handlare/privatsäljare? Stort tack på förhand om någon orkar och vill hjälpa mig :-) Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.