|
Sida 101 av 172
|
|
|---|---|
|
Hej! Finns säkert svar på frågan tidigare i tråden... Passar samma fälgar från en M135 2 wd till en M135 4 wd? |
|
|
H-P Ja det är likadana. ///bmwlars |
|
|
En liten statusuppdatering angående min motorvärmare. Nu är den äntligen på plats. Eventuellt den första (?) Calix som monterats i en M135i eftersom leverantören verkade väldigt osäker på vilka delar som faktiskt skulle passa. Förhoppningsvis går det enklare för nästa som beställer! :) Valde även att ta med Calix laddningssats, så batteriet laddas såfort man kopplar in motorvärmarsladden. Är så less på att ha slött batteri på vintern och det har funkat bra med Defas motsvarighet tidigare så jag hoppas på samma resultat nu... |
|
| Jag fick DEFA komfortsats (motor och kupevärmare) inmonterad vid köp för ca 1 år sedan. Funkar bra också. | |
|
Hej jag var väldigt aktiv i detta forum för några år sedan under ett annat namn, mestadels i 335i tråden. Hade en coupe som jag trimmade men min motor rasade. Kör i dagsläget en GT-R 2012a med 700 häst. Har tänkt sälja denna till sommaren innan jag förlorar för mycket. Nu har intresset fastnat för M135i. Jag kommer köra ganska mycket på bana. Ska man ha DKG eller manuell? Bakhjulsdrift eller 4 krafs? Hur mycket tål DKG lådan. Tänkte mig IC, DP, luftfilter, mjukvara och kanske avgas. Men vill först veta hur mycket vrid lådan tål. Någon som har trimmat sin med detta och kör dkg? |
|
| Det är ingen dubbelkopplingslåda, och den är redan maxad officiellt. Men det är många som kör trimmat utan problem ändå. | |
|
Hade bilen inne på första servicen idag och gjorde en småkul upptäckt när jag hämtade den, numer står det M135i istället för M Performance på info displayen. |
|
|
M135i facelift nu med 326hk:-) Länk |
|
| Clubsport, då har de programmerat om den med nyare mjukvara. Det fick de göra med min också för de fick inte in serviceinfo i e-serviceboken i bilen pga att det var fel mjukvara inlagd från fabrik. | |
|
damaen: Ja, det har dom nog gjort. Kul med en liten facelift interiört iaf. |
|
|
Man blir ju nästan lite sugen på en M135 med nya faceliftet, riktigt snygg! Det är som AMS skriver - det är sista chansen att köpa en bakhjulsdriven bil i kompaktklassen och dessutom med en härlig six-pack. Får väl byta ut F11-dieseln, det är faktiskt inte så ofta som utrymme och komfort övertrumfar effekt om än med lite sämre komfort. |
|
|
Precis MUC frugan min har precis fått en ny blöjexpress så nu räcker en m135i också gött för min del storleks mässigt😀 Tycker LCIn är mkt snyggare dessutom |
|
|
Är det fortfarande september som gäller för årsmodellbyte? Kan ju vara värt att vänta tills dess så att man får årsmodell -16. |
|
|
Modell byte för F20 är Julie 2015 ///bmwlars |
|
| har det kommit bilder på m135 facelift? de skiljer ju ändå lite mot en vanlig f20 facelift.. kommer det vara samma färger som idag? | |
|
Ja det är samma färger och samma fälgar. Se här: Länk |
|
| tack damaen.. tycker att framlysena är snyggare på facelift men resten av fronten var ju snyggare som pre-facelift.. den extra plasten på de yttre luftintagen i fronten på m135 såg ju bara löjligt ut.. | |
|
Ni som kör manuella M135 utan x-drive, antar givetvis att ni valt dessa av en anledning.. Hur är lådan egentligen? Eller är de bara automaten som gäller? Hur är bilen körglädjemässigt jämfört med t.ex en m3 e46? Småsugen på att köpa en.. |
|
|
Vill bara dela med mig från min senaste fjälltripp med min m135 xdrive. Körde från Jönköping till Hundfjället via Molkom och andra hålor i Värmland, vägarna var väldigt slingriga, fyllda med snö och is. Bilen gick sjukt stabilt och snålt, var aldrig obehagligt utan de få sladdar man fick var mycket kontrollerade. Väl uppe i fjällen var det sjukt mycket snö och is, man behövde inte köra fram o tillbaka för att komma loss från parkeringen då bilen var insnöad utan det var bara att köra. Jag har kört min svarta m135 i 2200 mil och är extremt nöjd, nu när facelift kom så känns det ännu bättre, gillar inte designen. Visst den kanske tilltalar fler som snyggare, men den "förra" är mycket mer bad ass! ;) En annan sak är att alcantara är sjukt praktiskt, svalt på sommaren och blir inte alls kall på vintern! //Richard |
|
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.