|
Sida 100 av 172
|
|
|---|---|
|
@samson! Ja det hade varit kul att se. Hur är det om däcken runtom är 245/40 oavsett om dom är 7,5 eller 8" breda? Blir 245 fram alldeles för brett. Vill ju inte att däcken ska ta i när man svänger samt så ökar ju slitage och bränsleförbrukning om man har helt fel däck på bilen.. Jag ska ta reda på om dom är 8" fälgarna. |
|
|
8,0J x 18" 225/40 runt om. passar det? Någon annan som kör liknande? |
|
|
Tack för länken arvidw. Såg fint ut! BMW Sverige svarar "Jag har som sagt stämt av detta med produktavdelningen och enligt dom så går det inte att byta till M-ratten med rattvärme som du önskar" Varför är BMW Sverige så fullständigt omöjliga att ha att göra med om det är minsta avsteg från normala frågor? Det känns som "högsta instans" vad gäller BMW i Sverige. Om de inte säger sig kunna hjälpa till, är det någon som kan rekommendera någon annan instans? Verkar ju uppenbarligen vara så att det går att byta eftersom din länk visar precis detta... |
|
|
Hur är det att smäcka på icke runflat däck på orginal fälgen med samma dimensioner på däcken? någon som gjort det? inte så sugen på att köpa runflat däck på vinterdäcken. Fungerar det bra? något som ballar ur? Tänkte att man kanske trycker på 245/40/r18 på bakdäcken och 225/40/r18 på fram däcken. Är det en bra variant?Med andra ord går från 35 till 40 på bakdäcken då utbudet på 245/35 vinter däck är lite sämre. |
|
|
Snygg installation av Ipad eller Iphone-hållare (eller ännu hellre en deviceoberoende hållare)? Kommunikationstekniken (nav, musik, telefoni) i BMW suger hårt. Dagens telefoner är 100 gånger bättre, snabbare och mer intuitiva. Problemet med externa enheter är ju att det kan vara svårt att få in dem i förarmiljön på ett snyggt sätt. Är det någon som kan visa bild på en SNYGG installation av en iPad mini (1a hand) eller iPhone (2a hand) i 135ans förarmiljö? Det måste sitta ordentligt så man kan köra bilen aktivt utan att det faller ned eller dylikt. Samt sitta så den inte hindrar synfältet. Jag gissar att den bör hamna till vänster om skärmen om det är en device i iPhones storlek. En iPad mini blir kanske lite stor på den positionen, funderar på om någon har någon smart lösning att fästa den framför skärmen? Typ klickfäste så man kan ta bort den om man mot förmodan behöver använda BMWs egna skräp Jag erbjuder 500 kr i hittelön för den som levererar in ett tips som är så snyggt att jag tar det. Visst, det blir upp till mig att avgöra men jag håller vad jag lovar, jag har letat lösningar i ett år nu utan att hitta något! Bilder please! |
|
|
Lustigt, surfade runt igen efter mitt inlägg och stötte på pro-cip. Har nu beställt. Men skicka gärna förslag ändå! |
|
|
Länk något sånt ? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
@cederborg Vad jag kan se är det brodit grejjer. gå in på www.skyddet.nu och beställ därifrån! Riktigt bra |
|
|
jonte520d - Tack. Men jag tänker dashboard mount (eller åtminstone inte med fönstermontering, det tar så mycket sikt). Så lite synlig hållare som möjligt Idealt vore egentligen magnet, så man slipper se hållaren över huvud taget, men helst utan att behöva klistra på magnet på telefonen Sen vill man ju egentligen ha ström till, försöka få sladden att synas så lite som möjligt. Är det någon som har dragit ut en sladd från inredningen? |
|
|
jag har gjort det på tidigare bilar(ej bmw) mät och hitta en tråd som ligger på tändningen. Som jag skrev i itidigare inlägg, beställ brodit , Hållare för fast installation.. |
|
|
cederborg, Jag har bytt ratt i min bil, dock inte med rattvärme. Kostade ca 7000 kr för delar från ebay + några grejer från lokala bmw-handlaren pga att jag köpt en ratt som inte var förberedd på paddlar från början. Själva bytet är relativt enkelt. Men kolla på realoem.com så är jag säker på att du kan göra någon lösning och fixa egen knapp för rattvärmen. |
|
|
Är det någon som monterat Calix slangvärmare i sin m135i? Min skulle ha blivit monterad idag hos lokala bmw-verkstaden, men det var omöjligt att få den på plats, så nu ligger frågan hos Calix (som påstått att den skulle passa). På Calix hemsida hittar jag själv ingen passande sats till M135i, men däremot verkar det finnas ett kit hos Defa (kontaktvärmare). Problemet är att verkstaden inte monterar Defa. Har bmw sverige exklusivt avtal med Calix? Såg i en annan tråd att sg här på forumet hade fått motorvämare monterad, men det framgick aldrig vilken modell det var... Tacksam för svar! |
|
|
ToLo, I och med DEFAs utbrytning från KG Knutsson till självständigt bolag valde BMW att fortsätta med KG Knutsson som då hade Calix prylar som alternativ Länk Båda varumärkena har produkter som gör sitt jobb men DEFA har fördel i designen och appen du kan styra allt med, det saknar Calix som har bara en fjärrkontroll, som dessutom ser ut som den är hemmasnickrad.. I dagsläget hade jag valt DEFA. De har också färdiga satser för bilen. Du kan addera GPS tracking och lite annat lullull allteftersom behoven uppstår. Jag installerade förra året och är nöjd. |
|
|
Fick Pro-clip-hållarna igår (Brodit tillverkar). Fruktansvärt ful Brodit-logga på alla prylar. Som tur var gick den att riva av. Hållaren till iPhone som kom var tyvärr flockad, en ytbeläggning som ser ut lite som sammet. Kan vara snyggt ibland men tyvärr helt värdelöst i en hållare som är utsatt för slitage, ytbehandlingen repar sig snabbt och ser du trist ut. Skall se om det går att byta. En annan nackdel verkar vara att det inte går att byta från en apparat till en annan (tänk t.ex. en medlem i hushållet har en iphone4 och en annan har en iphone 5) utan att använda skruvmejsel. Det är feltänkt år 2014, det borde gå att ordna spap-in fästen så man kan ha två hållare och switcha emellan. Nu måste jag ha en skruvmejsel med mig = blir inte av |
|
| Tack Cederborg för ett bra och beskrivande svar! Ska kontakta verkstaden och höra vad dom säger. | |
|
Hej! Då har jag tagit steget och lagt ut min bil på Blocket: Länk Jag är nyfiken på att höra vad ni tycker om det begärda priset? Jag tycker att jag ligger förhållandevis bra till jämfört med de andra som är till salu och jag sitter inte i sjön och jag är inte i behov av "snabba pengar" så jag vet faktiskt inte om jag är beredd att göra något på detta priset. Min erfarenhet är att det är bättre att sätta "rätt pris direkt" istället för att tro att någon ska betala bra för din begagnade bil. Frågan är som sagt bara om ni tycker att detta är ett attraktivt pris? Jag trivs ruskigt bra med bilen och den är perfekt för mina behov så jag blir inte ledsen om ingen vill köpa den :-). (Om mitt inlägg strider mot några forum-regler så är det ju helt ok att en moderator tar bort det). /Arvid |
|
Verdi |
arvidw, har du någon idé om vad du vill ha istället, eller varför säljer du? Jag rekommenderar att hålla ner "snacket" i annonsen och bara presentera bilen neutralt och sakligt. Om folk blir bekymrade för att den är köpt i England är det bättre att ta det på telefon för då har man chansen att förklara. |
|
Jag hade köpt den om du lagd ut den två mdr. tidigare tycker priset är bra och bilen är precis som jag skulle vilja ha den. |
|
|
Verdi, tack för input. Är sjukt dålig på att skriva kortfattat och gillar att köra med öppna kort men tar till mig av dina åsikter. Har således nyss kortat ner annonsen ganska så rejält och sållat bort mycket av "snacket"...:-). Jag brukar varva fina bilar med vanliga bilar för när en fin bil blir vardag så är den ju inget speciellt längre. Köpte BMW:n för att äga den allt från ett halvår till fem år och jag kan fortfarande tänka mig att behålla den. Med andra ord så blir jag inte så värst ledsen om jag får ha kvar den... Frun kör en Merca A150 -09 och jag skulle gärna ha en sådan fast några år nyare. Tycker det är en sjukt praktisk bil och trots mindre yttermått så är den rejält mycket rymligare i kupén än 1-serien (vilket ju inte är konstigt då det är två helt olika typer av bil). Och det är också bekvämt att sitta så högt som man gör i den. M34ever, kul att du gillar bilen :-). /Arvid |
|
| ToLo: jag har en Defa. Står det på kabeln iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.