AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.042

Att fixa efter import

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Jag har läst en del gamla trådar om nyckelkoll och automatiskt halvljus. Är det något som fortfarande är aktuellt att göra och hur mycket kostar det?

Vi snackar E91 med eller utan facelift, om det spelar någon roll.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kolla Jarl.s bilservice autoljus kostar 600:- där sen måste du gå till Bmw för att koda om nycklarna men vad jag vet kollar inte försäkringsbolagen det
Inte vid tecknande av försäkring men försvinner bilen kan du ge dig f.. På att de kollar
Kan rekommendera alla som byter bil att kolla hur många nycklar som finns ute till bilen
Det är nära. Nog det enda sätt den stjäls på med nyckel
Sen vet jag också att det finns andra sätt men de kan man aldrig stoppa ändå
Lycka till

Ha deT
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om bilen har idrive, kan man slå på och av ljuset i idriven.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad menar du med automatiskt halvljus?

Varken min E39, E91 eller E61 har automatiskt halvljus såtillvida att den tänder halvljuset i läge 0. Alla är svensksålda.

-------
//Lövet
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Han menar ju såklart om halvljusena släcks automatiskt när man slår av tändningen.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Inget som säger att man måste åka till BMW o koda om nycklarna..Jag har inte gjort de på min m3 cab
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Varför tänker jag aldrig längre än jag skriver? :) Jag borde kunna kolla antalet kopplade nycklar via iDrive? Kanske tom på bilar utan navigator? Gick ju på min gamla saab, så det är ju inte rocket science nu när jag tänker efter :)

Om antalet nycklar stämmer med det antalet nycklar jag har så bordet jag vara safe? (Siffran borde dessutom vara två antar ja, eller räknas den tredje nyckeln också?)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det spelar ingen roll om du är säker. Det är försäkringsbolaget som kräver omkodade nycklar (och intyg på detta) för att försäkra bilen.

Simon76: Om man manuellt startar halvljuset D< på min E39a så lyste parkeringsljuset när man stängde av bilen. På E91an kommer jag faktiskt inte ihåg. Kanske att det var som du säger, att allt slocknade när man stängde av.

-------
//Lövet
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag vet att när jag köpte min m3-coupe-98,våren 2001 så krävde förs.bolaget omkodade nycklar och intyg på detta,"fick papper hem på detta),precis som Lövet säger

Men nu i våras när jag köpte hem min M3a,så har jag inte fått hem nåt papper om omkodade nycklar osv.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ok, beroende på försäkringsbolag då kanske, eller var det rent av samma båda gångerna?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag tog hem bilar 2005, 2006 och 2007 så krävdes nyckelintyg från BMW för att få något mer än trafikförsäkring. När jag tog hem 550'n förra året så frågade inte försäkringsbolaget om något.

___
//Ulf
Hej
Jag undrar lite om hur man gör steg för steg när man fått hem bilen?
Är första gången jag tar hem en bil och är lite osäker. Tar hem en Z4 -11. Den kommer med eurotransport om en till två veckor.
Är det ursprungskontroll efter det?
Ska man då skicka in original registreringsbevis? Eller en kopia?
Vad gör man sen?
Man kan inte försäkra den förän allt är klart?
Lite virrig känner jag mig...=)
Vore tacksam on någon kunde hjälpa mig...
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60
Här har du en bra länk som förmodligen innehåller många svar på dina frågor.. =)

Länk

Det första jag ska göra är att fixa en trafikförsäkring då när jag får hem bilen eller?
Använder mig av eurotransport nu och funderar på välja dan pihls försäkringskonsult som försäkring under transporten. Men jag måste fixa trafikförsäkring sen eller?
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Du kan ju fixa en 30 eller 3 månaders försäkring på chassinr via ditt försäkringsbolag. Brukar använda länsförsäkringar då de tar 900, 1500 för detta ;)
Observera dock att LF åtminstone tidigare hade ett väldigt lågt försäkringsvärde vilket i de fallet ej täckte mitt bilvärde, jag kör TH istället.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.