|
|
|
|---|---|
|
Ville bara passa p och ge BMW i Mölndal en eloge. Har en 525d E61-07 där jag hade roct precis under shoppingluckan. Lämnade in den för garantilackering i måndags (9/1-12) fick tillbaka bilen lackerad 2 dagar senare. Måste f_n vara rekord. Gött är det när det går undan och BMW tar sitt ansvar. | |
|
Glöm inte att skicka ett mail till ÅF också! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tror jag fick vara utan bil 3 veckor när de fixade rost på motorhuv och bagagelucka på en 330. Kul att de kan vara snabba oxå, kanske snäppt upp sig endel vilket vore på tiden. /chni |
|
| Ska in i Mölndal om ett par veckor för samma rost på bakluckan. Hoppas de är lika snabba (och bra) då oxå. | |
|
På min gamla fick jag my lucka lämnade på morgonen hämtade på kvällen hos Pålssons bil i Ängelholm Ha deT |
|
|
Om du bokar tid är det väl inte så konstigt att det tar 2 dagar? Jag fattar inte vad som är bra med det, bilen rostar och du får köra dit för att dom ska fixa på 2 dagar. Jobbet tog högst 3 timmar. Varför tog det inte 1 dag? |
|
|
Det som är bra är att det bara tog två dagar.... Av någon outgrundlig anledning så tar alla lackjobb normalt en vecka. När jag haft bilar inne på plåt eller lackjobb så är det alltid lämning på måndag occh hämtning fredag, ev torsdag om man har tur. Jag brukar alltid säga att "ge mig bilen när den är klar. Hellre längre tid än fort och fel" Då brukar det bli bra jobb när de vet att jag är noggrann. Mer än tre timmar tar nog jobbet. Demontera saker som ej skall lackas, slipa, ev spackla och slipa igen, maskera, grundlack,primer, täcklack, ta bort askering, återmontera, plus torktider. |
|
|
Har 525IATouring E39 -04 Bakluckan byttes på garantin. 3 dagar, Theanders Bil AB i Lund! Mkt seriösa! M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Huvudsaken är ju att de gör ett bra jobb. Men två dagar borde väl räcka. Skulle jag däremot få tillbaks bilen samma dag skulle jag bli misstänksam att underarbetet inte är 100%. Samt att de kanske har maskerat isället för att plockat bort lister mm. En vecka har det tagit då jag lämnat in. Men då har det varit baklucka plus båda bakskärmarna. Men då var det riktigt bra gjort. Alla lister borttagna och nästan omöjligt att se att den är omlackad. |
|
|
Kör BMW M3 E92 Bmw Mölndal Kundbemötande av säljare = SKRÄP Kundbemötande av service/reservdelar = SKRÄP Kunnighet på reservdelar/extra utrustning = SKRÄP Service på bilen = SKRÄP Lackerings jobb = SKRÄP Lånebil vid service jobb som kostar 29.000:- = ALDRIG Bmw group mölndal eller Bilia group som dom kanske heter nu: Skaffa er personal som är engagerade i sitt jobb, KAN nåt om dom här jävla bilarna, kanske kan vara lite trevliga ev le till och från, få en att känns sig speciell när man handlar bil för närmare miljonen utav er!! Skulle aldrig falla mig in å köpa bil utav er igen, era säljare är dryga och spelar som entrepenörer i Trump Towers.. NI ÄR SÄLJARE bete er som sådana, fyfan.... Man tappar lusten å köpa Bmw när man är hos er! Ursäkta mitt agg, höll på att bli blåst av dom i dagarna på närmare 15.000:- för 1 bilnyckel där dom mena på att hela systemet/styrdon hade pajjat, Svar på Wölkes vart ETT ynka batteri för 39:- för att rädda nyckeln och kunna låsa/öppna igen... Där spara jag 15.000:- PLUS 2500:- felsökning :-) Ni som vill ha grym service! SVAR på era frågor! så finns det 2 bra: 1. Mechanum 2. Wölkes GBG! MVH |
|
|
+1 för Wölkes även om de är lite dyra, service får man i alla fall och kunniga är dom! BMW Mölndal har jag för lite erfarenhet av men dyra har jag ju fattat att de är. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.