AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.502

Montering av 22" fälgar på e70

Mu
35
Muaykhao
bmw 325 e90
Vad behöver man tänka på innan man handlar 22" fälgar till en x5 e70.
Kan man montera på dom utan att behöva göra någon ändring på bilens orginalskick eller måste man göra några justeringar.

Jag har kollat på billiga fälgar från USA (ebay.com).
Är det någon som har erfarenhet av att beställa fälgar från ebay?. Dom är mycket billigare än sverige.

Tacksam för alla svar!
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Är det inte enklare att handla 22" från UK? Finns bra replikor av ex vis X5M/X6M och andra BMW XX fälgar.
Mu
35
Muaykhao
bmw 325 e90
Det är billigare i usa pga lågt valuta värde
St
1.200
Stilren

Tänker du köpa märkes, replika eller eftermarknadsfälgar i USA? Märkesfälgar som Forged m.fl kostar 3000 USD/styck mellan tummen och pekfingret + frakt och tillkommande moms/tullavgifter.
Vill minnas att man bör räkna totalsumman i USD gånger 1,30 för att täcka alla ev utgifter och sedan till svensk valuta då så jag vet inte om det är billigare i slutändan?
Du kanske har bättre koll men detta är som jag förstått det vanligaste när man hämtar därifrån. Att köpa 22" replika X5/X6M fälgar från UK går på max 15000 SEK till Sverige vill jag minnas att jag såg :)

Lycka till!
St
1.200
Stilren

Skulle få med "1500-3000 USD/styck för premium fälgtillverkarnas fälgar enligt de offerter jag har fått".. Vet ej hur rabatter ges men inget som förmedlades till mig :/
Mu
35
Muaykhao
bmw 325 e90
Det blir inga orginalfälgar av något slag, utan de blir kopior.
tullavgiften brukar man kunna göra lite billigare om man skriver ner värdet på fälgarna. frakten ligger på ca 3000sek.
Här är ett exempel på en uppsättning som jag har funderat på

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.