|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska man lägga i närheten av 100k så börjar E61orna kommer inom räckhåll: Länk ------- //Lövet |
|
| Håller med, påminner mycket om en bil...;))) | |
| Ja det är otäck vad ens bil har sjunkit, ifs diesel så lite mer kan jag nog få för min bil. | |
|
Inbyte hos handlare max 65 000 kr Sälja privat 70 - 75 000 kr med lite tur. /Rickard |
|
|
Det var jag som köpte bilen i ursprungsinlägget, en svensksåld 530iA Touring -06, välutrustad och i bra skick. Prutade något från 189.500 kr till 180.000. Bilen levererades med vinterdäck, så sommardäcken körde jag direkt till däckfirman med. Nu när de efter snart tre månader skulle tas fram för montering upptäcker däckfirman att två av däcken har "bulor" och rekommenderar inte montering pga explosionsrisken. Två nya Goodyear RFT-däck inkl montering kostar hisnande 9.000 kr. Har varit i kontakt med Bilstudion som sålde bilen men de vill inte ta ansvar för detta, och hänvisar till att jag fått "10 000 i rabatt för ev service" och att de inte ger garanti på däck. Har fått ett rent otrevlig bemötande och trots att jag själv behåller lugnet så har jag i andra änden av telefonen en skrikande säljare som till slut slänger luren i örat på mig. Har varit i kontakt med min kommunala konsumentrådgivare för att säkerställa att jag har Konsumentköplagen på min sida i det här fallet (som säger att säljaren ansvarar för fel som upptäcks inom sex månader - och måste bevisa att felet inte fanns vid leverans). Rådgivaren bekräftar att det i mitt fall är Bilstudions ansvar att åtgärda felet och detta svar har jag skickat till Bilstudion i förhoppning att vi inte behöver dra det till Allmänna reklamationsnämnden, vilket bara kommer att ge samma svar fast först om några månader. Tyvärr vill Bilstudion ändå inte ta sitt ansvar så idag har jag skickat in en anmälan till ARN. Jag hade själv sett tveksamma omdömen om dem och var därför på min vakt, ringde upp förra ägaren och kände mig ändå trygg med att bilen var i bra skick. Tyvärr såg jag aldrig skadorna på däcken och nu får jag tyvärr sålla mig till skaran av missnöjda Bilstudion-kunder... Något för er andra att tänka på innan ni köper bil av dem. Mvh Jakob |
|
|
9' för 2st däck!!! Är det 22" eller?! Om det är standarddimensioner ska det inte kosta mer än max 5' Farsan hade samma bekymmer på sin bil (köte den på Vehobil i Sthlm). Dom tog fakturan omgående utan problem. |
|
|
Det är Goodyear Eagle NCT5 Asymmetric, 245/40-18. Länk Visst går det få ner priset något genom att beställa på nätet och få monterade, men 6-7 tusen verkar det landa på iaf. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
behöver du runflat då? |
| Handlar mer om att jag inte vill ha olika däck fram och bak om jag inte måste. Nu vet jag inte hur E61:an beter sig, men vissa bilar är känsligare för det än andra. | |
| Länk | |
|
Ett halvår senare kom ARN:s beslut: De ger mig rätt och rekommenderar Bilstudion att betala. Vilket de vägrar. Suck... Välj en annan handlare, ni som kan. /Jakob |
|
| Förhoppningsvis så ser folk att de är svartlistade av Arn jag har tidigare mejlat blocket och frågat vad de anser om ARNs beslut utan att få svar hade man kunnat få blocket till att inte lägga ut annonser från svartlistade bilhandlare då hade problemet med att de inte följer ARNs beslut snart varit borta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.