|
|
|
|---|---|
[vedder] |
Jag har nu fått tag i en ny motor till min bil som jag har lyft ur och så.. Frågan är bara den: eftersom det satt en automatlåda i bilen som motorn kommer från så ska jag väl måsta borra ur pluggen i vevens bakre kant, eller hur? Hur viktigt är det med precision och är det bara en plugg eller är den gjuten? Kan man fixa det med en lös borrmaskin eller måste man upp med alltihopa i ett städ och borra? Vore tacksam för hjälp... |
Paap Reeder |
Hej! Tvärtemot Dig byggde jag om från man till aut. Betr lagret i vevens bakkant så är det samma vev men vid man så sitter det ett lager i veven. Det lagret sliter man bara ut om man sätter dit aut. Det innebär i Ditt fall att Du måste fixa fram ett dyl lager och pressa dit det. Vill minnas att det även sitter någon form av filtpackning. OBS att Du måste ha ett extra uttag på bromsoljebehållaren. Kardanen pasar inte heller o s v men det kanske Du har koll på. MVH /// Paap Reeder |
|
Kan svara för [vedder] Bilen som motorn ska i är en manuell. Den kommer från en automat. Finns det verkligen uttag i veven för ett lager? Är olika artnr i etk'n iaf. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
Paap Reeder |
Hej! Lager 11 21 1 709 681 + 744 345 + 601 + 342. Dessa prylar skall in i hålet efter aut. Sedan kan Du trä in spetsen på man ing axel i detta lager. MVH /// Paap Reeder |
[vedder] |
Great,... thanx dudes.. Men själva borrningen då? Hur går den till - eller rättare: hur _ska_ den gå till? =) Ingen av er som gjort det och kan berätta hur ni gjorde med själva borrningen och svårighetsgrad att borra ur den lilla rackaren? Tack än en gång |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.